Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@07:47:34 GMT

دستور رئیسی درباره جاماندگان از یارانه

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۷۰۰

دستور رئیسی درباره جاماندگان از یارانه

رئیس جمهور پس از استماع آخرین گزارش‌ها از نحوه اجرای طرح ملی مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها از مسئولان مربوطه خواست که به درخواست‌های معترضان عدم دریافت یارانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل عادلانه و ضابطه مند، رسیدگی کنند.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور معاون اول، وزرا و مسئولان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، پس از استماع گزارش دستگاه‌های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آن‌ها با نظام و بی توجهی به خواسته‌های معاندین و دشمنان انقلاب قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور رسیدگی عادلانه و ضابطه‌مند به درخواست‌های معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهمترین وظایف دستگاه‌های مسئول خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریع تر، جاماندگانی را که استحقاق واقعی دریافت یارانه دارند، شناسایی و یارانه جبرانی برای آن‌ها واریز شود.

رئیسی بر ضرورت وجود شاخص‌های عادلانه در تعیین دهک‌ها برای دریافت یا عدم دریافت یارانه‌ها تاکید کرد و گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است، لذا وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی باید با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

رئیس جمهور با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالا‌های اساسی در کشور به دستگاه‌های متولی دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع کالا در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

رئیسی خاطر نشان کرد: وزرای دولت و همچنین رسانه‌ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح را که به برقراری عدالت در توزیع یارانه‌ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می‌شود، به خوبی برای مردم تبیین کنند.

رئیس جمهور از وزیر جهادکشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار نسبت به رفع برخی مشکلات موجود در زمینه کمبود‌ها و نیاز‌های توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم کالای اساسی یعنی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی دریافت یارانه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌ دولت سیزدهم با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس دولت سیزدهم گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903322

دیگر خبرها

  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟