Web Analytics Made Easy - Statcounter

راضیه تجار، در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «عباس تو ام بانو» در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عنوان کتاب برگرفته از جمله‌ای است که شهید عباسعلی علیزاده مدافع حرم بانو حضرت «زینب (س) خطاب به ایشان می‌گوید.

وی درباره مراحل نگارش این کتاب توضیح داد: به من پیشنهاد شد که این کتاب را بنویسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتم اول تحقیق کنم و متوجه بشوم که ایشان چه مسیری را طی کرده‌اند. دنبال نکته‌ای می‌گشتم که در من برای نوشتن انگیزه ایجاد کند تا با ایمان و یقین بنویسم.

تجار با اشاره به ویژگی‌های این شهید گفت: بعضی وقت ها آدم باید از همه چیز دل بکند تا سبک بشود و برود. ایشان در حالی که هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته، در آستانه بازنشستگی بوده و زندگی مرفهی داشته است، یک بار دیگر عازم جبهه جنگ می‌شود. در واقع دیدن شهدای غواص این تلنگر را به او می‌زند. پس از آن تمام تعلقات را مثل لباسی از تن بیرون می‌آورد. خانواده او ناراضی و مانع بودند. اما او کار خودش را کرد.

وی با اشاره به این که برخی کتاب‌هایش در سوره مهر و برخی در انتشارات روایت فتح عرضه شده نمایشگاه کتاب را یک حرکت فرهنگی دانست و تاکید کرد: موج این حرکت فرهنگی دامن‌گیر همه می شود. خیلی ها غم نان دارند ولی مطالعه را فراموش نمی‌کنند. کتاب اگر مشتری نداشته باشد، نویسنده باید کتاب را گوشه خانه‌اش بگذارد. وقتی حضور مردم در نمایشگاه کتاب پررنگ باشد کتاب را خریداری می کنند و به خواندنش مشتاق می شوند.

به گزارش ایرنا، کتاب عباس توام بانو روایت داستانی همسر، دختر و پسر شهید عباسعلی علیزاده مدافع حرم بانو حضرت «زینب (س) است که توسط راضیه تجار به نگارش درآمده و انتشارات روایت فتح آن را منتشر کرده است.

در این کتاب  با زندگی و خُلق وخوی شهید عباسعلی علیزاده آشنا می‌شویم.

برچسب‌ها سوره مهر شهدای مدافع حرم نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوره مهر شهدای مدافع حرم نمایشگاه کتاب سوره مهر شهدای مدافع حرم نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: آیین رونمایی کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» در زمینه خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» از زبان همسر، نوشته زهرا علیزاده برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار تعدادی از اعضاء ستاد مراسم رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با همسر شهید والامقام رسول هوشیاری اشاره کرد و افزود: سومین جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز، روایت زندگی شهید رسول هوشیاری از زبان همسر فداکار او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی شهید رسول هوشیاری متولد سال ۱۳۳۴ دارای شش فرزند(سه دختر و سه پسر) در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری با همکاری ارشاد، بنیاد شهید، سپاه، کتابخانه و پیشکسوتان دفاع مقدس هماهنگ شده و زهرا علیزاده نویسنده ملایری نیز کتابی تحت عنوان «رقص خون در گلوی پاییز» که خاطرات شهید از زبان همسرشان است را به نگارش درآورده و چاپ شده است.

وی گفت: بنابراین به علت ادای دین نسبت به این شهید عزیز که هنوز پیکر مطهرش به وطن بازنگشته و همچنین قدردانی از نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در منزل شهید حضور یافته و ضمن ادای احترام، از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل می‌آوریم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در این آیین با حضور مسئولان دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به صورت رسمی از کتاب مذکور رونمایی شده و به خانواده شهید عزیز هدیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی