Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ایستات می‌گوید پاندمی کووید-۱۹ روند طولانی‌مدت کاهش میزان تولد در ایتالیا را تشدید کرده است، به طوری که شمار تولدهای ثبت‌شده از ۴۰۴۸۹۲ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۳۹۹۴۳۱ مورد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

این سیزدهمین سال متوالی است که میزان زادوولد در ایتالیا سقوط می‌کند و پایین مقدار تولد از هنگام اتحاد ایتالیا در سال ۱۸۶۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت ایتالیا با کاهشی ۲۵۳۰۰۰ نفری به ۵۹ میلیون نفر رسیده است.

جیان کارلو بلانگیاردو، رئیس ایستات در کنفرانسی درباره جمعیت ایتالیا در شهر رُم گفت: «اگر میزان باروری در حد فعلی ۱.۲ کودک به ازای هر زن باقی بماند، در طول ۴۰ تا ۵۰ سال ما شاهد فقط ۲۵۰۰۰۰ تولد در سال خواهیم بود.»

بلانگیاردو گفت: «جمعیت ما در سال ۲۰۵۰ پنج میلیون نفر کمتر خواهد شد و شمار جوانان ۲ میلیون نفر کاهش خواهد یافت.»

سازمان‌ده این کنفرانس که گروه ذی‌نفوذی به نام «بنیاد میزان تولد» هستند، می‌گوید ضروری است که دست کم  شمار تولدها به دست کم ۵۰۰۰۰۰ مورد در سال برسد، میزانی که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۴ ثبت شد و برای این هدف خواستار افزایش کمک‌های رفاهی به خانواده‌ها شده است.

این گروه هشدار داد که اگر ایتالیا نتواند روند پیر شدن و کاهش جمعیتش را مهار کند، رشد اقتصادی از قبل ضعیفش نزول خواهد کرد و تامین مالی کمک‌های رفاهی و حقوق‌های بازنشستگی دولتی ناممکن خواهد شد.

کد خبر 676226 برچسب‌ها ایتالیا جمعیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایتالیا جمعیت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلیشا ؛ هدیه ای برای روز تولد زوندا (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • آلیشا ؛ هدیه ای برای روز تولد زوندا (عکس)
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود