Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@17:38:46 GMT

مشاجره اولیانوف با دو خبرنگار درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۳۳۸۱

مشاجره اولیانوف با دو خبرنگار درباره ایران

 میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی در واکنش به خبرنگاری که به نقل از جوزپ بورل چالش‌های پیش روی ایران و آمریکا برای احیای برجام را بازنشر می‌کرد، نوشت: روسیه تحت شرایط دیگر می‌توانست از ظرفیت خود برای کمک به طرفین برای نهایی‌سازی توافق کمک کند اما در حال حاضر نمی‌تواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار مذکور در توییتی در پاسخ نوشت: بسیار جالب است. روسیه برای نهایی کردن توافقی که می‌گفتند به طور پیاپی از آن حمایت می‌کنند دخالت نخواهد کرد. این به طور واضح نشان می‌دهد که روسیه اختلافاتش با واشنگتن را بالاتر از تمایلاتش برای کمک به ایران قرار می‌دهد. خوب است که در این زمینه شفاف‌سازی شد.

اولیانوف در واکنش به این توییت بیان کرد: اشتباه می‌کنید. فانتزی‌ها و گمانه‌زنی‌های‌تان را کنار بگذارید. ما به عنوان اشخاص واقع‌بین درک می‌کنیم که نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم زمانی که آمریکا وارد جنگ نیابتی با روسیه شده است، نمی‌توانیم گفت‌وگوهایی نتیجه‌بخش بر سر برجام داشته باشیم.

خبرنگار در توییت دیگری اظهار کرد: به عنوان یک شخص واقع‌بین این برایم جای تعجب ندارد. چیزی که مرا به تعجب می‌اندازد این است که شما این مسئله را تایید کردید؛ چراکه حال بسیاری از دنبال‌کنندگان ایرانی به طور واضح می‌فهمند که موضع روسیه چیست و آن "اولویت ما نیست" می‌باشد.

نماینده روسیه در جواب عنوان کرد: شما همچنان در راستای ادعاهای یکی دوماه گذشته درخصوص اینکه روسیه مانع از نهایی شدن مذاکرات وین شده، به گمانه‌زنی می‌پردازید. آیا درخصوص اینکه این ارزیابی اشتباه بوده است، تجدیدنظر کرده‌اید؟

خبرنگار دیگری در توییتی در این زمینه نوشت: سفیر روسیه در وین دقایقی پیش اینجا صریحا نوشته کشورش در شرایط فعلی دیگر علاقه‌ چندانی به کمک به احیای برجام ندارد. پیش‌بینی می‌شود درآمد امسال روسیه از فروش نفت به ۴۵٪ افزایش به ۱۸۰ میلیارد دلار برسد، مشخص است ترجیح می‌دهد نفت ایران وارد بازار نشود.

دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به این خبرنگار نیز نوشت: من صریحا نوشتم که تحت این شرایط ما در وضعیتی قرار نداریم که بخواهیم کمک خوبی برای نهایی‌سازی مذاکرات وین ارائه دهیم. شما حرف‌های مرا (احتمالا به عمد) اشتباه برداشت کردید و ادعا می‌کنید که روسیه "علاقه‌ای به کمک" ندارد. شرم‌آور است!/ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: اولیانوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از اینکه ولادیمیر آلکنو، سرمربی پیشین تیم‌های ملی والیبال روسیه و ایران به دنیای مربیگری بازگشت و هدایت تیم زنیت سن‌پترزبورگ را بر عهده گرفت، از مهدی خباز بدنساز ایرانی به عنوان مربی بدنسازی دعوت کرد تا در این تیم حضور داشته باشد.

آلکنو ۵۷ ساله در ۳ مقطع، سرمربی تیم ملی روسیه بود و توانست با این تیم در یک فینال رویایی مقابل برزیل، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن شود. آخرین باری که آلکنو روی سرمربیگری تیمی را بر عهده داشت، سال ۲۰۲۱ و تیم ملی ایران بود. زنیت سن‌پترزبورگ در فصل گذشته لیگ برتر روسیه در مکان ششم ایستاد.

کد خبر 6098400 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • بارش برف سنگین در روسیه (فیلم)
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟