Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کاله لائانت در مصاحبه با خبرگزاری نیکی ژاپن گفت، استونی از ناتو خواسته است برنامه خود را در خصوص تاسیس مراکز فرماندهی با قابلیت نظارت بر بیش از ۱۰ هزار نیرو و عملیات نظامی این بلوک در بالتیک، برای مقابله با روسیه در بحبوحه جنگ جاری در اوکراین، ارائه دهد.

وزیر امور خارجه استونی گفت: «ما در حال حاضر به متحدان خود توضیح داده ایم که هر سه کشور حوزه بالتیک به ساختار فرماندهی در اندازه لشکر و همچنین استقرار سریع آنها نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، استونی دو تیپ نیرو دارد. ما به یک تیپ اضافی از متحدان ناتو نیاز داریم تا اگر اتفاقی بیفتد، به سرعت در استونی مستقر شوند. "

او گفت: «این بدان معناست که ناتو می تواند در اینجا و در استونی یک لشکر با 10 تا ۱۵ هزار سرباز را رهبری یا فرماندهی کند.

استونی در سال ۲۰۰۴ به ناتو و اتحادیه اروپا پیوست. ناتو اعتقاد دارد در شمالی ترین نقطه بالتیک، شامل سه کشور لتونی و لیتوانی و استونی، کشور اخیر در خط مقدم دفاعی ناتو در اروپا قرار دارد و نقش امنیتی کلیدی ایفا می کند. مردم روسی تبار حدود ۲۵ درصد از جمعیت ۱.۳ میلیونی استونی را تشکیل می دهند.

استونی که در سال ۱۹۴۰ به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شد، نیم قرن طول کشید تا استقلال خود را به دست آورد و همواره نسبت به روسیه محتاطانه ای در پیش گرفته است.

به گزارش نیکی، امروز وزیر خارجه روسیه گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم احتمال حمله روسیه به کشورهای همسایه، به عنوان مثال، کشورهای مرزی را رد کنیم. همیشه این خطر وجود دارد.»

یکی از اتهامات غربی ها به به روسیه انتساب مجموعه ای از بمب گذاری ها در شرق مولداوی در ماه فرورودین به نیروهای روسی است.

ناتو اکنون حدود ۲۰۰۰ سرباز از انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای عضو در استونی دارد.

فنلاند روز پنجشنبه اعلام کرد که برای عضویت در ناتو درخواست خواهد داد، در حالی که سوئد نیز گفت در حال بررسی برنامه هایش برای پیوستن به این ناتو است. وزیر دفاع استونی تاکید کرد که ناتو از آنها استقبال خواهد کرد. او گفت: «این اتفاق جناح شرقی ما در ناتو را تقویت خواهد کرد. ما در حال حاضر با آنها همکاری تنگاتگی داریم.»

او افزود: "اگر همه ما متحد باشیم، می توانیم با سهولت بیشتر با یکدیگر تبادل اطلاعاتی و عملیاتی و آموزشی داشته باشیم. "

لائانت همچنین گفت که استونی از عضویت اوکراین در ناتو حمایت خواهد کرد، اما خاطرنشان کرد که "این فرایند مدتی طول خواهد کشید و اوکراینی ها باید شرایط خاصی را برآورده کنند. "

وزیر دفاع استونی همچنین توضیح داد که کشورش ارتش خود را برای بهبود دفاع هوایی گسترش و ارتقا خواهد داد. به گفته لائانت، دولت قبلاً تصمیم به تهیه مین های دریایی و سیستم های موشکی چند پرتابی گرفته است و در پاییز امسال تصمیم خواهد گرفت که آیا یک سیستم دفاع هوایی میان برد را به میدان بیاورد یا خیر.

وزارت دفاع استونی قصد دارد بودجه دفاعی خود را تا سال ۲۰۲۴ به ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. طبق گزارش موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک انگلیس، آخرین رقم برای سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۲ درصد است.

استونی که به عنوان یک کشور دیجیتالی پیشرو شناخته می شود، از سال ۲۰۰۷ پس از متحمل شدن حملات سایبری گسترده ای که ادعا می شود توسط روسیه انجام شده است، امنیت سایبری خود را تقویت کرده است. لائانت با اشاره به اینکه استونی تجربه کافی برای ارائه آموزش به ناتو در زمینه دفاع سایبری دارد، گفت: "ما باید هر روز آماده باشیم. زیرا تقریبا هر روز هکرهای روسی درهای سایبری ما را می کوبند. "

لائانت در مصاحبه خود با نیکی با زیر سوال بردن سیاست های پکن گت: "چینی‌ها باید یک طرف را انتخاب کنند. آیا آنها از ارزش‌های دموکراتیک حمایت می‌کنند؟ یا از یک دیکتاتور حمایت می‌کنند؟ چین نشان داده است که ترجیح می‌دهد از یک دیکتاتور حمایت کند... د. من معتقدم که همه این کارها عواقبی به دنبال خواهد داشت».

لائانت اشاره کرد که چین در صورت کمک آشکار به روسیه ممکن است مشمول تحریم‌های بین‌المللی یا سایر اقدامات شود و از ژاپن خواست از اوکراین به صورت دیپلماتیک حمایت کند.

https://asia.nikkei.com/Editor-s-Picks/Interview/Estonia-asks-NATO-for-anti-Russia-command-center-in-Baltics

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه فنلاند استونی ناتو ژاپن لتونی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه فنلاند استونی ناتو ژاپن لتونی دفاع استونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه