Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:57:59 GMT

دانش آموزان ثبت سفارش کتب درسی را در زمان مقرر انجام دهند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۳۸۲۸

دانش آموزان ثبت سفارش کتب درسی را در زمان مقرر انجام دهند

مهدی منتجب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دوره‌های آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم وکتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعدادهای درخشان و نیز کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانش‌آموزان میان پایه از ۲۸ فروردین تا ۲۱ خردادماه و دانش‌آموزان ورودی در پایه‌های اول دبستان، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از پنج تیرماه تا پایان روز ۱۱ شهریور می‌توانند برای ثبت سفارش خود به آدرس سایت http://irtextbook.ir که بصورت انفرادی فعال است، مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شیوه نامه سفارش و توزیع کتب درسی از سوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی است.

منتجب با بیان اینکه ساماندهی مراحل ثبت سفارش با ساز و کار مناسب‌تر، باعث توزیع و تحویل به موقع کتاب به دانش‌آموزان خواهد شد، تصریح کرد: در همین راستا شرایطی فراهم شده تا مدیران مدارس بتوانند از طریق سامانه سیدا و نیز از طریق شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان خود به صورت گروهی ثبت سفارش کنند و روند توزیع کتب درسی را سرعت بخشند.

وی با اشاره به توزیع ۲۵۰۰ تُن کتاب درسی در سطح مناطق و نواحی آموزش پرورش استان گفت: اگر ثبت سفارش کتاب‌ها توسط دانش آموزان به موقع انجام شود، باعث تسریع در روند توزیع می‌شود و از کسری کتاب در سال تحصیلی جدید جلوگیری می‌کند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش وپرورش استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه مبنای ثبت سفارش کتاب قبولی دانش آموزان است و برخی از دانش آموزان به دلیل مردودی، تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیلی نیاز به اصلاح سفارش دارند، سامانه امکان اصلاح سفارش کتاب را از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریورماه سال جاری فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهای کتاب‌ها بر مبنای بهای پشت جلد هر کتاب خواهد بود تصریح کرد: دریافت وجهی اضافه بر بهای درج شده، وجهه قانونی ندارد و مدیران مدارس نظارت مستقیم بر اجرای این موضوع را بر عهده دارند.

منتجب با تاکید بر اینکه خانواده‌ها و مدیران مدارس از ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در هفته‌های پایانی زمان تعیین شده، بپرهیزند، ابراز داشت: با توجه به اینکه کتاب‌ها از نیمه اردیبهشت ماه در بین مناطق استان توزیع می‌شود و از سوی دیگر این کتاب‌ها به طور طبیعی نیز از طریق مناطق آموزش و پرورش به مدارس تحویل داده می‌شود، برای تعیین تکلیف و عقب نماندن دانش‌آموز از تحصیل و دسترسی به کتب درسی بهتر است خانواده‌ها در همان روزهای اول ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به مشکل کمبود کاغذ در سال‌های اخیر گفت: کتاب‌ها بر مبنای آمار ثبت نام شده دانش آموزان چاپ و در اختیار استان‌های کشور و مناطق آنها قرار می‌گیرد، از این رو لازم است دانش‌آموزان، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی خود را در مرحله‌های اول انجام دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، فرصت و امکان ویرایش اطلاعات، برای آنها فراهم باشد.

کد خبر 5489131

منبع: مهر

کلیدواژه: کتب درسی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان کتاب درسی بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی گروههای جهادی بسیج سازندگی مشهد نانوایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خراسان رضوی کتاب های درسی آموزش و پرورش پرورش استان دانش آموزان سفارش کتاب ثبت سفارش کتب درسی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، خانم رئیسی در مدرسه شبانه روزی دوپلان علاوه بر آموزگاری، معاون پرورشی دانش آموزان است و دوستدار محیط زیست به طوری که به دانش آموزان کشت انواع گیاه دارویی را اموزش داده است.
وی تنها به آموختن و تربیت دانش آموزان اکتفاء نکرده و به دنبال شناخت استعداد‌های بچه‌های این منطقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان