Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:36:04 GMT

واتیکان تامین سلاح برای اوکراین را «مشروع» دانست

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۳۸۵۷

واتیکان تامین سلاح برای اوکراین را «مشروع» دانست

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پارولین در حاشیه کنفرانسی در رم خطاب به خبرنگاران همچنین گفت: «در صورت تجاوز، حق دفاع مسلحانه وجود دارد.»

او همچنین اضافه کرد که این حق تحت شرایط خاصی در کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک رومی گنجانده شده است.

پیشتر پاپ فرانسیس رئیس کلیسای واتیکان و رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که به اتمام جنگ میان روسیه و اوکراین در آینده نزدیک امیدوار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راشا تودی گزارش داد، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهانی در گفتگو با یک روزنامه ایتالیایی در ضمن گفته بود، ممکن است تحرکات ناتو در شرق اروپا عامل اصلی حمله روسیه به اوکراین باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران واتیکان اوکراین جنگ تامین سلاح مشروع دفاع مسلحانه یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح