Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:47:36 GMT

سه منشا بوی نامطبوع در بندرعباس مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۳۹۷۵

سه منشا بوی نامطبوع در بندرعباس مشخص شد

عبدالحمید حمزه پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر کارشناسان شرکت آبفا مشغول بررسی و انجام اقدامات لازم در این خصوص می باشند و برآوردهای لازم برای نصب سامانه های حذف بو در اسرع وقت صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پرژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه شاهد حذف این بوهای نامطبوع از سطح شهر به طور کامل خواهیم بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول افزود: طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر به عنوان یکی از کارهای خوب و ماندگار بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان است که شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به عنوان مجری طرح، عملیات پروژه را طبق برنامه زمانبندی پیش می برد.

حمزه پور بیان داشت: شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب شهر بندرعباس به عنوان مجری طرح از سال گذشته وارد مرحله عملیاتی شده که در حال حاضر با هماهنگی های طرفین و حمایت استاندار شاهد پیشرفت فراتر از پیش بینی این پروژه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز داشت: شرکت زیرساخت در قبال تامین سرمایه برای احداث، ارتقا و توسعه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، حق استفاده پساب فاز اول این تصفیه خانه به روش بیع متقابل را خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.

پساب فاضلاب تصفیه شده شهر بندرعباس یا همان طلای خاکستری که بیش از ۲ دهه مهمان آبزیان خلیج فارس بوده و دریا را آزار می دهد ؛ قرار است این بار با آغاز عملیات انتقال آن به صنایع غرب هرمزگان برای همیشه به دغدغه مردم و مسوولان این استان پایان دهد.

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس دوم مردادماه ۱۴۰۰آغاز شد که با این اقدام ساماندهی فاضلاب بندرعباس با سرمایه گذاری بیش از ۲هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی شد.

در مرحله اول این طرح به طول هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ۱۰ هزار مترمکعبی است که اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می‌شود.

بازسازی و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقای ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی برای استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این طرح اجرا می‌شود.

تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس که در سال ۸۲ برای جمعیت ۳۲۰ هزار نفری این شهر ساخته شده بود، در ابتدا توان تصفیه محدودی داشت اما پیش بینی برای خرید پساب آن نشده بود که رفته و رفته با افزایش شمار مشترکان و گسترش شهر دیگر توان تصفیه ندارد لذا به صورت نیمه خام  وارد دریا می‌شود.

در حال حاضر پساب تولیدی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به ظرفیت ۱۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد دریا می‌شود که این موضوع بسیار مورد انتقاد دوستداران محیط زیست بوده و بارها و بارها اعتراض‌های بسیاری نسبت به آن صورت گرفته است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب هرمزگان بندرعباس آب و فاضلاب هرمزگان بندرعباس تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب بندرعباس شهر بندرعباس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند