Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:34:27 GMT

اصلاح توزیع یارانه‌ها، ثبات در سفره معیشتی مردم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۰۱۲

اصلاح توزیع یارانه‌ها، ثبات در سفره معیشتی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، از ۱۰ سال قبل که پرداخت یارانه‌ها بر اساس دهک‌های جامعه اجرایی شد تلاش به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و ارائه خدمات دولتی بود. امسال نیز دولت در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اقدام به حذف پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان کالا و واریز این مبلغ به حساب خانوارها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای طرح اصلاح، هدفمندی و بازتوزیع یارانه‌ها، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه شروع شده و یارانه‌ها به حساب خانوارها واریز شد و سطح بازار سنندج آرام است مردم در حال خرید گوشت مرغ با قیمت مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان هستند، در جلو یکی از این مغازه‌ها فردی که می‌خواست چندین عدد مرغ را یکجا بخرد با اعتراض مردم و مخالفت مغازه‌دار از خواسته غیر متعارف خود   منصرف شد.

شاهو چشمه کبودی که به منظور خرید اقلام مصرفی به بازار آمده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مشخص شدن و یکسان‌سازی کالاهای اساسی بصورت کشوری بسیار مفید است چون از قیمت‌هایی که هر روز به سلیقه خود فروشندگان تعیین می‌شود جلوگیری می‌کند.

این شهروند سنندجی با اشاره به اسرافی که در مصرف مواد غذایی و تبعات اقتصادی که به دنبال آن صورت می‌گیرد بیان داشت: در بیشتر منازل مواد غذایی که با ارز دولتی برای مصرف کننده تهیه شده، دور ریخته می‌شود، و ارائه کالا‌های اساسی به این صورت با هدف توزیع عادلانه سرمایه‌های کشور باعث می‌شود مردم بر اساس نیاز واقعی خود مصرف کنند.

اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها منجر به روان‌سازی معاملات تجاری می‌شود

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت سازمان صمت استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه فعال‌سازی و روان‌سازی معاملات تجاری از اثرات این طرح است اظهار داشت: در گذشته بازرگانان به علت ثابت نبود نرخ ارز در کشور دچار مشکلات مالی در معاملات خارجی می‌شدند.

طاها سمیعی عدم یکسان‌سازی ارز را یکی مشکلات عمده اجرای پروژه‌ها با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاران داخلی در اجرای پروژه‌های مشارکتی با کشورهای دیگر به علت مشخص نبود نرخ ارز اقدام به سرمایه‌گذاری نمی‌کردند.

سمیعی با اشاره به اینکه قبلا پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان کالا بمنظور تامین قدرت خرید مردم بود ادامه داد: متاسفانه در این زمینه انحرافاتی صورت می‌گرفت و ارز اختصاص یافته در حوزه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

معاون امور بازرگانی توسعه تجارت سازمان صمت کردستان اظهار داشت: در حال حاضر دولت ارز را بصورت عادلانه در اختیار مردم قرار داده است و در آینده توزیع این یارانه‌ها از طریق کارت‌های الکترونیکی بمنظور خرید کالاهای اساسی انجام می‌شود.

در حالیکه طی یک ماه اخیر میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در سنندج ۴۰ تا ۴۵ تن بود اما در چند روز گذشته این میزان به سطحی افزایش یافت که با پیگیری‌های سرپرست فرمانداری سنندج  به منظور تأمین کالاهای اساسی مردم ۹۰ تن مرغ به بازار عرضه شد.
حسن عسگری با تاکید بر اینکه از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری شده است افزود: تأمین مایحتاج مردم خط قرمز خود و مسئولان است و با متخلفین و محتکرین کالاهای اساسی مماشات نخواهند کرد.

با اجرای توزیع عادلانه یارانه‌ها،عده‌ای کالاهایی را که از قبل با نرخ ارز دولتی خریداری شده است را احتکار کرده‌اند در همین راستا فرمانده انتظامی استان کردستان مبارزه با سوداگران اقتصادی و ایجاد امنیت روانی مردم را در اولویت وظایف نیروی انتظامی برشمرد و تاکید کرد: همه دستگاه‌های های نظامی و انتظامی با هرگونه احتکار و قاچاق کالا بصورت جدی برخورد قانونی خواهند کرد.

سردار علی آزادی یکی از وظایف اصلی نیرو انتظامی را حفظ امنیت و آرامش مردم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مردم به منظور اجرای این وظیفه با معرفی و گزارش مخلان اقتصادی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مارا در اجرای این مهم یاری کنند.

قیمت‌گذاری کالاهای اساسی از نتایج توزیع عادلانه یارانه‌ها دانست

معاون اجرای احکام اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با تاکید بر ایجاد فساد مالی با پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان کالا اظهار داشت: در گذشته ارز دولتی تنها به ۶۰ تا ۷۰ نفر از وارد کنندگان کالا ارئه می‌شد و تمام سودهای دریافتی به این افراد تعلق می‌گرفت که همین امر موجب ایجاد، فرار ارزگیرندگان از کشور، رانت، فساد و تشکیل پرونده‌های سنگین در تعزیرات حکومتی شد.

محمدفرید قادرپناه ایجاد تورم چندین ساله و گرانی را ناشی از عدم توزیع عادلانه یارانه‌ها دانست و بیان کرد: دولت‌های قبل با خرید ارز در بازار آزاد و تحویل به واردکنندگان به قیمت ۴۲۰۰ تومان خود دچار ضرر مالی می‌شدند که برای رفع آن ناچار به چاپ اسکناس در پی آن تورم ایجاد می‌شد.

قادرپناه قیمت‌گذاری کالاهای اساسی بصورت یکسان و کشوری را از نتایج توزیع عادلانه یارانه‌ها دانست و با اعلام افزایش پنج برابری جریه‌های مالی تعزیرات حکومتی تاکید کرد: به منظور حفظ حقوق مردم با افرادی که بصورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور می‌کند برخورد جدی می‌شود.

معاون اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان ادامه داد: عدم درج قیمت موجب تشکیل پرونده و پرداخت جریمه ۱۰ میلیون تومانی خواهد شد و بر اساس قوانین جدید احکام پرونده‌ها تا ۱۰ میلیون قطعی است و قابل تجدیدنظر نیست.

امنیت غذایی و تامین نیاز عامه مردم در هر کشوری جز اولویت‌های کاری است و بمنظور افزایش رفاه و قدرت خرید مردم برنامه‌های اقتصادی بر پایه پرداخت یارانه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۶

منبع: فارس

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها مردم سنندج تحقق عدالت اجتماعی توزیع عادلانه یارانه ها تعزیرات حکومتی کالاهای اساسی استان کردستان ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد

در معاملات امروز (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در معاملات امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد