Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرگئی آندریف سفیر روسیه در لهستان گفت: دادستان های لهستان حساب های بانکی سفارت روسیه در این کشور را تا دوم سپتامبر (11 شهریور) مسدود کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرگئی آندریف سفیر روسیه به خبرنگاران گفت: حساب‌ها طبق تصمیم دادستان تا دوم سپتامبر مسدود شده‌اند، با این وجود مشخص نیست که در 2 سپتامبر چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آندریف خاطرنشان کرد: لهستان ممکن است در درازمدت سفارت را مجبور به تعطیلی کند، اما در این صورت سفارت [لهستان] در روسیه نیز باید تعطیل شود.
آندریف تاکید کرد: امیدوارم که شرکای به اصطلاح لهستانی ما آنقدر عاقل باشند که دست به چنین کاری نزنند.
سفیر روسیه در لهستان در ادامه افزود: هیئت دیپلماتیک این تصمیم را با استناد به نقض شدید کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک رد کرده و خواستار رفع انسداد حساب ها شده است. وزارت امور خارجه لهستان از هرگونه مسئولیت در قبال این اقدام شانه خالی کرده و به روسیه پیشنهاد داده است که پرونده را به دادگاه ببرد.
آندریف توضیح داد که دفتر دادستانی براساس نظریه پوچ خود بر این باور است که پول موجود در حساب ها ممکن است برای تامین مالی تروریسم استفاده شود.
به دنبال توقیف و مسدود شدن دارایی های روسیه به بهانه جنگ اوکراین، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفت، کشورهای اروپایی باید از توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه برای کمک به هزینه بازسازی اوکراین استفاده کنند.
بورل افزود، آمریکا میلیاردها دلار از دارایی های بانک مرکزی افغانستان را توقیف کرد که بخشی از آن را صرف غرامت به قربانیان تروریسم و کمک های بشردوستانه در این کشور کرده و منطقی است که این کشور اقدامات مشابهی را در رابطه با دارایی های توقیف شده از روسیه مدنظر قرار دهد.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیون دلار از ذخایر ارز خارجی روسیه را که در حساب های بانک مرکزی روسیه بود مسدود کردند. روسیه مارس گذشته اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی این کشور باعث مسدود شدن حدود 3 هزار میلیارددلار و ذخایر خارجی و طلا به ارزش کلی بیش از 600 میلیارد دلار شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام نموده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی توقیف شده
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی