Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:41:09 GMT

گروکشی ابلاغ طرح تفصیلی با عبور خط انتقال گاز از مرکز شهر

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۴۷۱

گروکشی ابلاغ طرح تفصیلی با عبور خط انتقال گاز از مرکز شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ماجرا از این قرار است که طرح تفصیلی فراشبند سال ۹۴ باید ابلاغ می‌شد اما کش و قوس‌هایی سبب شد که ابلاغ آن به سال ۱۴۰۰ کشیده شود.

یک منبع آگاه درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه اعتبار طرح جامع شهر فراشبند در سال 1400 تمام شده، باید طرح جدید نوشته می‌شد که به دلیل عدم ابلاغ طرح تفصیلی این کار امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ مربوط به طرح تفصیلی پیگیری‌های لازم انجام و امضاها گرفته شد تا جایی که معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی استانداری طرح را امضا نکردند.

 

این منبع افزود: متاسفانه وقتی دلیل امضا نکردن را از این دو مسئول جویا شدیم گفتند که اگر شما طرح انتقال خط گاز را امضا کنید ما هم طرح تفضیلی را امضا خواهیم کرد، در غیر این صورت امضایی در کار نیست و از اینجا گروکشی آغاز شد.

او با بیان اینکه خط انتقال گاز باید از حومه شهر کشیده شود، گفت: بر اساس قانون گاز با فشار ۳۰۰ پوند و بیشتر اجازه ورود به محدوده شهری را ندارد حال آنکه فشار طراحی خط مورد نظر ۳۹۰ پوند و فشار بهره برداری ۳۵۰ پوند است و اگر از مرکز شهر عبور کند خطرات بسیاری به همراه خواهد داشت.

این منبع اضافه کرد: چنان‌چه برای نمونه انفجار خط گاز شهری در تایوان در ۳۱ ژوئن۲۰۱۴، بیش از ۳۰ و چند نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح داشت.

 

وی با اشاره به اینکه طی اقدامی غیرکارشناسی در نامه اولیه، میزان فشار بهره‌برداری گاز پروژه مذکور 350 پوند ذکر شده بود، اظهار داشت: در نامه ثانویه میزان فشار 250 پوند ذکر شده و این در حالی است که بر اساس نقشه، این فشار 350 پوند است و حدود ۱۰۰ پوند اختلاف این وسط خود را نشان می‌داد و همین امر مانع از امضای ما پای این نامه شد.

این منبع آگاه با عنوان اینکه مشکل عدم امضا و ابلاغ طرح تفصیلی به سازمان اطلاعات سپاه، فرمانداری، استانداری، سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی اطلاع داده شده است، گفت: متاسفانه برخلاف پیگیری های صورت گرفته همچنان این قضیه حل نشده و مشکل همچنان پابرجا است.

وی افزود: حتی شهردار فراشبند نیز در این راستا جهت همراهی تهدید شد که زیر بار نرفت.

او با بیان اینکه مخالفت با این تخلف آشکار سبب مقاومت برای اجرا کردن طرح تفصیلی شهر شده است گفت: متاسفانه در این شرایط یک سال است که شهر به حالت تعطیل درآمده، نه درامدی دارد و نه پروانه و مجوزی صادر می‌شود و عملا کار مردم بر زمین مانده است.

وی ضمن درخواست از دستگاه‌های امنیتی جهت ورود به موضوع و حل آن خواستار ارائه پاسخ از سوی مسئولان نام‌برده شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: خط انتقال گاز طرح تفصیلی بهره برداری طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز پنجشنبه اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از طی مراحلی به‌زودی به مرحله اجرا درمی‌آید، بخش عمده مشکلات شهری را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: با اجرای طرح تفصیلی اردبیل که در قالب پهنه‌بندی و با احصای کمبودها و معضلات شهری تهیه شده، ضمن رفع کاستی‌های طرح قبلی نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نظر به استانداردهای کشوری دارد.
شهردار اردبیل، جبران کمبودهای مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر را از محورهای اصلی طرح تفصیلی جدید عنوان کرد و افزود: اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در این طرح موجب نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف خواهد شد و شهروندان به‌زودی شاهد اثرهای مثبت آن خواهند بود.
صفری اضافه کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌ شهر اردبیل نیز در برنامه‌های شهرداری قرار دارد که با ساماندهی آنها توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل را شاهد خواهیم شد.
طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید