Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:00:17 GMT

مردم همدان نیازمند آب سالم/ منابع آب همدان محدود است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۵۸۹

مردم همدان نیازمند آب سالم/ منابع آب همدان محدود است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد جمعه طی بازدید به همراه معاون وزیر نیرو از روند اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان و تصفیه‌خانه آن، عنوان کرد: امسال به دلیل عدم بارش و خشک‌سالی منابع آبی کشور و به دنبال آن استان همدان دچار تنش و بحران شده است.

وی با تصریح بر اینکه در بازدید وزیر نیرو در اواخر مهرماه سال گذشته، دستورات تأکیدی در راستای انجام عملیات این پروژه صادر شد، اظهار کرد: اعتبارات مناسبی برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص داده شد که تنها در یک فقره ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شد، و با پیگیری‌ها انجام شده توانستیم قول ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تزریق در این پروژه از مسئولان مربوطه بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات مختلف به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان نشانه اهمیت آن برای دولت سیزدهم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با تلاش مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و دستگاه‌های درگیر در اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، مشکل آب‌رسانی همدان حل و فصل خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه، وزیر نیرو افزایش سرعت عملیات و گروه‌های دست‌اندرکار این پروژه تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم، ایشان نیز بر افزایش سرعت کار تاکید داشتند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه افزایش سرعت کاری و تکمیل ایستگاه پمپاژ، تکمیل ۷ کیلومتر لوله‌گذاری و تأمین تجهیزات از مهم‌ترین اولویت‌های این پروژه است که باید با سرعت انجام شود، خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد تالوار به همدان از تأکیدات وزیر نیرو است، ضرورت دارد با هم‌افزایی و فعالیت بیشتر این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک این پروژه اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم همدان نیازمند آب سالم هستند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه منابع آبی همدان محدود است و باید از این ظرفیت در راستای تأمین آب شرب همدان استفاده کرد، تصریح کرد: تلاش می‌شود با افزایش گروه‌های کاری این پروژه و کیفیت‌بخشی به کار، پیش از وارد شدن به شرایط بحرانی، آب سد تالوار به همدان منتقل شود.

کد خبر 5489085

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا قاسمی فرزاد همدان انتقال آب بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی گروههای جهادی نانوایی بسیج سازندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز مشهد ایلام وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود