Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر صادقی در گفتگوی ویژه خبری با موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هدفمندی سازی یارانه‌ها، یارانه‌ی کالاهای اساسی مستقیم به حساب مصرف کنندگان واریز می‌شود.

وی گفت: دولت سیزدهم در اجرای این طرح، گام بسیار بزرگی در راستای هدایت یارانه‌ها برداشته و از روز پنج شنبه و یارانه چهار قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات را به حساب ۹ دهک مختلف واریز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی با اشاره با اینکه استان قطب تولید مرغ در کشور است، گفت: تولید استان روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن گوشت مرغ گرم بوده در حالی که مصرف روزانه گوشت مرغ در استان ۲۴۰ تن است.

معاون استاندار آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: در این استان روزانه ۱۸ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می‌شود و در بخش لبنیات و روغن خوراکی هم مشکلی وجود ندارد و این اقلام به وفور در خرده فروشی‌ها و فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد و مردم نگران تهیه کالاهای اساسی مورد نیازشان نباشند.

صادقی با بیان اینکه با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قاچاق کالا در آن سوی مرزها برچیده می‌شود گفت: در این راستا از قشر ضعیف جامعه نیز حمایت خواهد شد و تغییری در قدرت خرید مردم اتفاق نخواهد افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به تشدید کنترل‌های نظارتی در بازار افزود: همزمان با توزیع عادلانه یارانه‌ها، ۱۰۱ گروه بازرسی با ۲۰۲ بازرس، ۱۸۰۰ مورد بازرسی انجام داده‌اند که منجر به تشکیل ۸۵۰ پرونده تخلفاتی شده است.

صادقی با اشاره به یارانه آرد صنف و صنعت گفت: این یارانه ویژه نان‌های فانتزی، نان تست، ساندویچی و… است و شامل آرد نان سنتی، سنگک، نان روغنی نمی‌شود.

وی افزود: قیمت نان سنتی نیز تغییر پیدا نکرده و در این چند روز اخیر به جهت آرامش در بازار سهمیه نانوایی‌ها افزایش پیدا کرده و برخی از خبازی‌ها هم به صورت دو شیفته و سه شیفته فعالیت می‌کنند و هیچ گونه مشکلی در تأمین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد.

کد خبر 5489265

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی کالاهای اساسی تنظیم بازار بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی گروههای جهادی بسیج سازندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز مشهد ایلام نانوایی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود