Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، پرویز محمد نژاد، با اشاره به کاهش منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی در مصرف، بیان کرد: قطعا در تابستان پیش رو مانند سالیان قبل هم در حوزه آب و هم در حوزه برق با مشکل مواجه خواهیم بود. در این چند سال اخیر ما سعی کردیم از مجموعه منابع موجود استفاده بهینه داشته باشیم. این روند نیز باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: این موضوع که ما بخواهیم در کوتاه مدت منابع خود را به میزانی ارتقا دهیم که هم در ایام پیک و هم در ایام غیر پیک پاسخگوی نیاز در حوزه آب و برق باشد، سخت است. سالیان سال است که ما در تامین آب و برق با تراز منفی مواجه هستیم. یکی از نگرانی های اساسی ما در حوزه تامین آب و برق در تابستان پیش رو می باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون هم در حوزه آب میزان تولید ما کمتر از میزان مصرف است و هم در حوزه برق میزان مصرف بیش از میزان تولید است. اختلاف بین تولید و مصرف نیز رقم بالایی است. در حوزه برق ما با رقمی حدود 14 هزارمگاوات کمبود در تولید مواجه هستیم که این رقم خود را در خاموشی ها نشان خواهد داد. خاموشی نیز به هر شکلی موجب نگرانی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تنها راهی که موقتا پیش رو ما بوده و می تواند ما را از این مرحله عبور دهد، مدیریت منابع است. باید به طور جدی این موضوع دنبال شود. اما مدیریت منابع نیز تا حدی پاسخگو بوده و نمی تواند به طور کلی کمبود آب و برق را جبران کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خاموشی عضو کمیسیون انرژی مجلس کمبود آب نماینده هم در حوزه آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق در اوج گرمای تابستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: این نیروگاه دارای چهار واحد تولید برق از بخار با ظرفیت هزار و ۲۰۰ مگاوات در اوج مصرف شبکه است که به دلیل ظرفیت و محل جغرافیایی در پایداری شبکه نقش ارزنده‌ای دارد. 
ایران پاک افزود: بر اساس برنامه زمانبندی تعمیرات اساسی واحد چهار نیروگاه از زمستان سال گذشته و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های یک و سه از فروردین ماه آغاز شد که تعمیرات این واحد‌ها به اتمام رسیده است.
او ادامه داد: تعمیرات دوره‌ای واحد دو نیروگاه از چند روز پیش آغاز شده و نیرو‌های متخصص به صورت شبانه روزی در تلاش‌اند تا در چند روز آینده این واحد هم به مدار تولید برگردد و در روز‌های گرم پیش رو و اوج مصرف برق نیروگاه شازند با تولید پایدار و بدون قطعی به مردم خدمت رسانی کند.
محمدی معاون تعمیرات نیروگاه حرارتی شازند هم گفت: به دلیل فشار و دمای بالای بخار و دوران و حرکت توربین‌های فوق سنگین در دور‌های بالا تعمیرات، نگهداری و ساخت قطعات پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد که دانش آن در کشور بومی شده و پیچیده‌ترین تعمیرات به دست متخصصان داخلی و شرکت‌های فن آور استان در حال اجراست.
بر اساس زمانبندی‌های فنی واحد‌های نیروگاه حرارتی هر چهار سال تعمیر اساسی و هر شش ماه تعمیر دوره‌ای می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد