Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:14:07 GMT

پیش بینی بزرگترین تراشه ساز چین از آینده تاریک تقاضای موبایل

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۸۶۱

پیش بینی بزرگترین تراشه ساز چین از آینده تاریک تقاضای موبایل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، البته SMIC قبلا به دلیل تقاضای بالا و کمبود جهانی تراشه برای تامین سفارش هایش با چالش روبرو شده بود. اما به گفته ژائو های جون مدیر ارشد ارشد اجرایی شرکت، اکنون مشتریان در بخش های تولید موبایل، رایانه های شخصی و دستگاه های برقی خانگی به دلیل ۲ رویداد گفته شده سفارش های خود را لغو می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این باره گفت: تقاضا مانند یک صخره سقوط کرده زیرا فروش محصولات در روسیه و اوکراین به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر قرنطینه چین به دلیل شیوع کووید۱۹ بدان معنا است که شرکت های مختلف برای تحویل محصول با چالش روبرو شده اند یا فروشگاه های خود را تعطیل کرده اند.

وی در ادامه افزود: پیش بینی می کنیم تقاضای موبایل در سال جاری حداقل حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه کاهش یابد و بخش اعظم این میزان کاهش مربوط به تولیدکنندگان چینی موبایل است. بنابراین سفارش های بسیاری لغو خواهد شد.

این بدان معنا است که ظرفیت تولید SMIC که به بخش موبایل و محصولات مشابه اختصاص یافته از ۵۰ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته است.

اظهار نظرهای مدیر ارشد اجرایی بزرگترین تولید کننده تراشه چین، نیم نگاهی به تاثیر حمله روسیه به اوکراین و همچنین تلاش های چین برای مقابله با کووید۱۹ بر زنجیره ذخایر جهانی و همچنین تقاضای مشتریان است.

کد خبر 5489243 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین چین موبایل رایانه تراشه کووید 19 اینوتکس شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری همراه اول فناوری فضایی فیس بوک شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هوش مصنوعی دیپلماسی علمی اینترنت گوگل روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟

شاید تا به حال پیش آمده باشد که از خود بپرسید، چگونه با وجود خورشید که به‌راحتی زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟ در واقع چرا فضا با وجود پرشمار ستاره مانند خورشید، همچنان سرد و تاریک است؟ 

چرا با وجود این‌که خورشید زمین را روشن می‌کند، فضا تاریک است؟

به گزارش گجت نیوز، در پاسخی ساده به این سوال باید گفت از آنجایی که نور خورشید در فضا منعکس یا پراکنده نمی‌شود، ما فضا را سیاه می‌بینیم. در واقع در خلا، ذرات و موادی که نور خورشید را پراکنده و منعکس کنند وجود ندارد؛ اما در مورد زمین و با ورود نور خورشید به جو، مولکول‌ها و ذرات جو آن را پراکنده می‌کنند و در نتیجه در طول روز ما آسمان را به رنگ آبی می‌بینیم.

با این وصف، رنگ آبی آسمان حاصل برهم‌کنش نور خورشید با مولکول‌های گاز موجود در جو زمین است؛ پدیده‌ای که به آن پراکندگی رایلی نیز می‌گویند.

از طرفی، رنگ آبی با طول موج کوتاه، بیش از رنگ قرمز در آسمان منتشر می‌شود و به همین دلیل، چشم انسان نور آبی را بیشتر و بهتر تشخیص می‌دهد و همین مسئله سبب می‌شود تا آسمان را به رنگ آبی ببینیم.

همه این‌ها یعنی روشنایی زمین در طول روز حاصل وجود جو است که به انعکاس و پراکنده شدن نور خورشید کمک می‌کند. این در حالی است که فضا یک محیط بی‌نهایت گسترده و وسیع با ذرات و ماده اندک است که قادر به منعکس کردن نور خورشید نیستند. جالب است بدانید در فاصله مدار خورشید تا زمین و در هر ۱۰۰ سانتی‌متر مکعب، تنها یک اتم هیدروژن خنثی وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط