Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاقی گفت: رئیسی آبروی خودش را در طبق اخلاص گذاشت تا بتواند در آینده نه چندان دور شاهد تثبیت قیمت‌ها باشیم و پولی که متعلق به بیت المال و مردم و کشور است فقط به دست مردم برسد نه به افراد خاصی که فقط می خواهند از ارز دولتی سوءاستفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان در مورد طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه اظهار داشت: در دولت های یازدهم و دوازدهم مدیریت دولت به گونه ای بود که باعث شد یک سری تصمیمات غلط گرفته شود تا یک سری اشخاص خاصی ذینفع باشند که در این بین می توان به ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد در آن برهه از زمان بر اساس تصمیم معاون اول وقت بود که به نام ارز جهانگیری معروف شد ارزی که فقط برای یک سری افراد خاص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاقی در ادامه برای تکمیل صحبت هایش با ذکر یک مثالی گفت: در برهه ای از زمان برای وارد کردن بیل به داخل کشور ارز دولتی تخصیص داده شد برای وارد کردن غذای حیوانات مثل سگ ارز دولتی تخصیص داده شد و در مجموع بیش از ۸۰ قلم کالا بود که ربط مستقیمی به اقتصاد و معیشت مردم نداشت و جزو اقلام اساسی مردم حساب نمی شد که با ارز دولتی وارد کسور می شد.

وی ادامه داد: در این بین دو اتفاق ناخوشایند رخ داد اتفاق اول این بود که اقتصاد کشور به خصوص در تامین اقلام اساسی را شکننده و وابسته به این ارز کرده بود البته این که وابسته به این ارز کرد از نظر فضا سازی و جو روانی وابسته به این ارز کرد طوری که امروز شاهد این هستیم ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز حذف نشده اما به دلیل فضای روانی تاثیر خودش را روی کالاهای اساسی می گذارد.

به گفته نماینده مردم قاینات و زیرکوه دلیل دوم که گفته می شود این ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود به خاطر این است که ایجاد فساد کرد یک سری افراد خاص ذینفع بودند به عنوان مثال ۸۵ درصد نهاده های دامی را یک گروه خاص وارد کشور می کردند که کاملا ارز دولتی می گرفتند و متاسفانه ۳۵ درصد نهاده های دامی وارد کشور شد که این وسط دامداران و مردم که از دام سبک و سنگین استفاده می کردند ضرر می کردند و افرادی که به عنوان وارد کننده نهاده های دامی این ارز را گرفتند اما وارد نکردند و هیچ نظارتی هم وجود نداشت بالاترین سود را بدست آوردند.

به گفته وی،امروز می توانیم بگوییم یکی از دلایلی که متاسفانه اقتصاد ما اقتصاد شکننده ای شد تدابیر غلط دولت یازدهم و دوزادهم بود که به این ارز دولتی تکیه کرد اما نکته بعدی در مجلس ما از ریاست جمهور استدعا کردیم اختیار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا بهتر است بگوییم مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به این شرط دادیم که بعد از این که این اتفاق افتاد قیمت کالاهای اساسی از شهریور ۱۴۰۰ بیشتر نشود این نص قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز این حرکت بسیار ارزشمند آقای رئیسی فقط به این دلیل بوده که شاهد تثبیت قیمت ها باشیم و پولی که از بیت المال و مردم و کشور است فقط به دست مردم برسد نه به افراد خاصی که فقط می خواهند از ارز دولتی سوءاستفاده کنند.

اسحاقی تاکید کرد: چند تا خواهش از رئیس جمهور داشتیم خواهش اول این بود که در مورد اقلام اساسی مثل نان، نهاده های دامی،دارو و گندم اصلا این شائبه برای مردم ایجاد نشود که این ارز ۴۲۰۰ تومانی از این کالا ها برداشته شود این را می توانم به مردم عزیزمان عرض کنم که نهاده های دامی، دارو و آرد ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده است اما همان طور که گفته شد بی تدبیری دولت یازدهم و دوازدهم یک جای دیگر هم به ما ضربه زد به خاطر بعد روانی ارز ۴۲۰۰ تاثیرش روی قیمت کالا ها گذاشت در صورتی که هنوز حذف نشده است.

به گفته وی نکته دوم که بارها در جلسات دولت از آقایان وزرا خواستم این بود که جناب رئیس جمهور شما بیان این کار را انجام دهید که اگر سه ماه دیگر قرار قیمت ها کاهش پیدا کند و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را در برخی کالاها شاهد باشیم مانور بگذاریم الان برای زلزله و آتش سوزی مانور می گذاریم چون جان مردم در خطر است وقتی اقتصاد مردم یک اقتصاد ضعیف و شکننده ای شده و آن ها را می خواهیم از یک اتفاقی مطلع کنیم.

اسحاقی اضافه کرد: پیشنهاد کردیم ابتدا برای هر فردی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی کمک معیشتی و یارانه بگیرد پیامک بفرستیم و بگوییم مردم ما برای همه افرادی که قرار است بگیرند پیامک فرستادیم آن هایی که پیامک شان نیامده و اعتراض ندارند نگران نباشند ما قرار است سه ماه دیگر یارانه شما را پرداخت کنیم سه ماه دیگر قرار است کمک معیشتی شما را پرداخت کنیم با خیال راحت و بدون هر گونه نگرانی و استرس مراجعه کنید تا آن مشکلی را که برای پرداخت یارانه وکمک معیشتی بوده رفع شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهش ما این بوده است الان هم از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و سازمان هدفمندی یارانه ها می خواهیم که مشابه زمانی که زلزله ای اتفاق می افتد قرارگاهی می زنیم یک قرارگاه جهادی شبانه روزی راه اندازی کنند و این قرارگاه در استانداری،فرمانداری و حتی در بخشداری با سیستمی که دارند مستقر شوند و مشکل مردم را مرتفع کنند چرا که روستایی که امروز یارانه نگرفته دسترسی به سیستم و اینترنت ندارند بسیار مشکل دارد.

وی به این نکته هم اشاره کرد: خواهشی که از رئیس جمهور داشتم این است که نباید اجازه بدهیم که این رویداد بزرگ تاریخی که در حال انجام است و نتایجش برای مردم مشهود و ملموس خواهد بود از مسیر اصلی اش منحرف شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز آقای رئیسی آبروی خودش را در طبق اخلاص گذاشته و دارد کاری می کند که مردم در سال های آینده با تثبیت قیمت ها و ثبات آن ها مواجه باشند یکی از خواهش هایی که داشتیم این بود که قیمت ها ثابت بماند تثبیت شود.

اسحاقی بیان داشت: این کار بزرگ آقای رئیسی پیام خیلی بزرگی دارد و آن این است که قیمت ها تثبیت می شود و مردم می توانند ببینند که قیمت ها در چند سال تغییری نداشته است نه این که شاهد این موضوع باشیم شب بخوابیم مرغ ۵۰ هزار تومان صبح مرغ ۷۰ هزار تومان یا برنج در عرض یک هفته ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی رئیس جمهور ارز دولتی قیمت ها یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است