Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی سودجویان و کلاهبردارانی که با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی در فضای مجازی استان دنبال سوءاستفاده هستند، خبر داد و گفت: در صورت مشاهده با هرگونه تخلف، برابر قانون برخورد خواهیم کرد. - اخبار استانها -

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی در فضای مجازی استان خبر داد و اظهار داشت: همکارانم شناسایی سودجویان و کلاهبرداران که همواره دنبال سوءاستفاده هستند را کاملاً در دستور کار قرار داده و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف، برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه تاکنون کسی در این رابطه به پلیس فتا استان کردستان مراجعه نکرده و پرونده‌ای تشکیل نشده است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون "ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی" و .... در فضای مجازی یا خیابان‌های سطح شهر توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم.

وی اعلام کرد: در این‌روزها ارسال پیامک های جعلی، ارائه لینک‌های ثبت‌نام، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری دور از انتظار نیست اما از همه شهروندان فهیم کردستانی درخواست می‌شود که به هیچ وجه به این پیامک‌ها توجهی نکنند و گولِ کلاهبرداران را نخورند.

کلاهبرداری جدید در اصفهان؛ ثبت‌نام یارانه معیشتی شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان استعادل کلاه‌کج با سایر متهمان پرونده کلاهبرداری چه نسبتی دارد؟/ گردش حساب 200 میلیارد تومانی متهمین

دانش‌پور یادآور شد: شهروندانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند، به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کرده و تحت هیچ شرایطی پیامک‌های دریافتی روی گوشی‌های خود را باز نکنند.

انتهای پیام/486/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاماندگان یارانه معیشتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیز کردن اره: 3 شگرد برای داشتن تیزترین اره!

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در صنایع و به‌ویژه باغبانان، تیز کردن اره است.

در این میان اگر قرار باشد برای هر باز تیز کردن تیغه به تعمیرکار مراجعه کنید، باید وقت و هزینه گزافی را متحمل شوید؛ بنابراین ما در این مقاله قصد داریم ۳ روش برای تیز کردن تیغه اره موتوری را به شما آموزش دهیم تا خودتان به‌آسانی این کار را انجام دهید.

شما می‌توانید به‌صورت دستی، با دریل شارژی یا با دستگاه زنجیر تیزکن این کار را انجام دهید. اگر شما هم با این چالش روبه‌رو هستید، این متن را از دست ندهید. در ادامه با هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

۱. روش دستی؛ ساده‌ترین راه برای تیز کردن اره

روشی دستی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تیز کردن اره است. البته این روش، زحمت فراوانی دارد. برای انجام دادن این کار فقط به یک سوهان نیاز خواهید داشت. این سوهان باید به شکل گرد و قطر آن دقیقا با قطر هر دندانه تیغه اره زنجیری، برابر باشد. در نهایت البته استفاده از این روش معایبی نیز دارد. در ادامه با این عیب‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

دشوار بوده و از نظر زمانی بسیار وقت گیر است عمل تیز کردن دندانه‌ها به درستی انجام نخواهد شد تیز کردن دندانه‌ها به صورت یکدست انجام نمی‌شود

در این روش فقط کافی است سوهان را روی تیغه‌های اره موتوری متناسب با زاویه هر تیغه به یک سمت حرکت دهید. برای این کار ابتدا با یک ماژیک اولین تیغه را علامت بزنید تا از دوباره کاری جلوگیری کنید. البته باید پیش از هرگونه اقدام، نکات ایمنی را نیز رعایت کنید. مهم‌ترین موارد، استفاده از عینک محافظ چشم و دستکش است؛ زیرا هنگام تیز کرده اره احتمال دارد براده‌ها به داخل چشم نفوذ کنند یا دست آسیب ببیند.

۲. دریل شارژی؛ راحت‌ترین روش برای داشتن تیزترین اره

بهترین و راحت‌ترین راه برای تیز کردن اره، استفاده از دریل شارژی است. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و مهم‌تر از همه این که دندانه‌ها بدون صرف هیچ هزینه خاصی به‌خوبی تیز می‌شوند. وسایلی که در این روش به آن‌ها نیاز خواهید داشت، عبارتند از:

دریل شارژی سوهان گرد بلبرینگ ماژیک

برای تیز کردن اره ابتدا از لوازم ایمنی همچون دستکش ضدبرش فلزی استفاده کنید. خوشبختانه به دلیل تنوع در مدل و قیمت دستکش ضد برش فلزی می‌توانید به‌راحتی این ابزار مهم را بخرید. حالا اره زنجیری را روی یک سطح صاف بگذارید، دستگاه را با استفاده از یک گیره در جای خود محکم کنید. یا می‌توانید به‌وسیله یک طناب آن را به میز ببندید. توجه داشته باشید که برای تیز کردن تیغه‌ها لازم نیست زنجیر را از قسمت ساطوری آن جدا کنید.

استفاده از دریل شارژی؛ راهنمای گام به گام

در این مرحله باید سوهانی که به آن نیاز دارید را انتخاب کنید. شکل سوهان موردنیاز شما حتما باید گرد باشد تا به‌طورصحیح در داخل نیم دایره هر دندانه جای بگیرد. با در نظر گرفتن قسمت گرد هر دندانه شما می‌توانید اندازه سوهان موردنظرتان را تعیین کنید. سایز سوهان‌هایی که شما برای انجام این کار به آن‌ها نیاز دارید، عبارتند از :

سوهان ۴ میلی متری سوهان ۴/۸ میلی متری سوهان ۵/۵ میلی متری

حالا نوبت به بستن سوهان به دریل شارژی و نصب بلبرینگ می‌رسد. در این مرحله شما باید سوهان را در داخل سه نظام دریل شارژی جای دهید. در حقیقت با نصب یک بلبرینگ در سمت دیگر سوهان شما می‌توانید کنترل بهتری برای انجام این کار داشته باشید. سپس به‌وسیله یک ماژیک اولین دندانه‌ای که قصد تیز کردن آن را دارید را علامت بزنید تا شروع و پایان کار برای شما مشخص باشد و دندانه‌هایی که یک بار تیز کردید را دوباره تیز نکنید. سپس سوهان را متناسب با زاویه قسمت برش دهنده هر دندانه، روی آن بگذارید و دست خود را چند بار به سمت جلو و عقب حرکت دهید.

استفاده از دریل شارژی؛ نکاتی که در زمان تیز کردن تیغه‌ها باید بدانید

از نکات قابل‌توجه هنگام تیز کردن تیغه‌ها با استفاده از این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای هم‌اندزه شدن دندانه‌ها، همیشه از کوتاه‌ترین دندانه کار را آغاز کنید. وسواس به خرج ندهید و از سوهان زدن بیش از حد نیاز جلوگیری کنید. لازم نیست با دست به سوهان، دندانه و دریل فشار بیش‌ازاندازه وارد کنید. جهت سوهان کشیدن بهتر است به یک سمت باشد. دقت کنید اکثر تیغه‌ها زاویه بین ۲۰ تا ۳۰ درجه دارند. تیغه اره زنجیری را در زمان تیز کردن قفل کنید تا حرکت نکند.

با رعایت این نکات و همچنین رعایت موارد ایمنی به‌راحتی می‌توانید تیغه‌ها را به‌بهترین‌شکل تیز کنید.

۳. برای تیز کردن اره از دستگاه زنجیر تیزکن استفاده کنید

سومین روش برای تیز کردن اره، استفاده از دستگاه زنجیر تیزکن نام دارد. برای این کار یا باید هزینه‌ای جداگانه‌ برای تهیه دستگاه بپردازید یا از افرادی که این کار را انجام می‌دهند کمک بگیرید. البته انتخاب این راه شما را با هزینه‌های گزاف مواجه می‌کند.

برای تیز کردن اره، نکات ایمنی را رعایت کنید

برای تیز کردن اره، سه راه دستی، استفاده از دریل شارژی یا دستگاه زنجیر تیزکن وجود دارد. در روش دستی معمولا تیغه‌ها به‌خوی تیز نمی‌شوند. علاوه‌بر روش دستی، استفاده از دستگاه زنجیر تیزکن نیاز به مهارت و تخصص دارد؛ بنابراین باید از یک متخصص کمک بگیرید. این موضوع شما را با هزینه‌های اضافی مواجه می‌کند. به‌همین‌خاطر می‌توانید با تهیه یک دریل شارژی، کار تیز کردن اره‌ها را به‌خوبی انجام دهید.
تفاوتی ندارد که از کدام روش برای تیز کردن اره کمک می‌گیرید؛ توجه به نکات ایمنی مهم‌ترین موضوع در حین کار است. یادتان باشد پیش از کار باید با تهیه و تجهیز موارد ایمنی همچون عینک محافظ چشم و دستکش‌هاd ضدبرش از بروز هرگونه آسیب جلوگیری کنید. برای تهیه انواع لوازم ایمنی حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا احتمال بروز هرگونه آسیب را به صفر برسانید.

کد خبر 749721

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • تیز کردن اره: 3 شگرد برای داشتن تیزترین اره!
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است