Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:59:44 GMT

روغن کاری شبانه بازار در مازندران/ مرغ ها از راه می رسند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۳۹۹

روغن کاری شبانه بازار در مازندران/ مرغ ها از راه می رسند

‍‍‍‍‍‍

دریافت 13 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تعطیلی روز جمعه به کمک برخی اصناف آمد و کره کره مغازه‌هایشان را کشیدند و برخی‌ها نیز یا اقلام مورد نیاز را نداشتند و یا اجناس قبلی را با نرخ جدید عرضه می‌کردند.

روغن و مرغ همچنان در صدر تقاضای مردم قرار داشت، پیدا کردن روغن روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب فروشگاه‌های شهری ممکن نبود هرچند محموله‌های روغن از کارخانه‌های استان به سمت بازار، بارگیری شد ولی تا عصر جمعه بسیاری از این محموله‌ها به مقصد فروشگاه‌ها نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ساری تهیه روغن و ماکارونی با نرخ قبلی عملاً مقدور نبود و هنوز قفسه‌های فروشگاهی از اجناس جدید پر نشد و در شهرستان سیمرغ، کرکره بسیاری از فروشگاه‌ها پایین بود و پیدا کردن روغن و ماکارونی در برخی از فروشگاه‌ها سخت بود با این حال مسئولان وعده دادند از شنبه همه چیز به روال عادی برگردد.

اگرچه یافتن برخی اقلام و کالاها در فروشگاه‌ها ممکن نیست اما اوضاع و احوال مناطق مختلف مازندران طی روزهای اخیر آرام و باثبات است و شهروندان مازندرانی اجرا و اصلاح و آزادسازی قیمت را امری ضروری عنوان می‌کنند.

شاهد هجوم و فشار مردم به فروشگاه‌ها نیستیم

مدیر یک فروشگاه مواد غذایی در بابل با اظهار اینکه طی روزهای اخیر به هیچ وجه شاهد هجوم مردم و فشار آوردن برای خرید اجناس مختلف نبودیم، افزود: بیشتر تقاضاها مربوط به اقلامی نظیر روغن و لبنیات و مرغ است.

حمید جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان اینکه هیچ خبری از هجمه و ازدحام مردم در فروشگاه‌ها نیست، گفت: تقاضای مردم برای خرید اقلامی مانند روغن و ماکارونی بیشتر شد و اجناس موجود و خرید قبلی را با نرخ قبلی عرضه می‌کنیم.

وی گفت: از روز شنبه اقلام و اجناس با نرخ جدید عرضه می‌شود و هیچ نگرانی برای تأمین مواد وجود ندارد و تاکنون قیمت نان نیز افزایش نیافته است و قیمت تخم مرغ نیز با نرخ جدید عرضه می‌شود.

گزارش میدانی خبرنگار مهر از سطح نوشهر در غرب مازندران و بازدید از فروشگاه زنجیره‌ای نشان می‌دهد که اقلام با قیمت جدید در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود اما چندکیلومتر آن سوتر و در چالوس، یا اقلام جدید نرسیدند و یا فروشگاه‌ها به دلیل نداشتن اجناس تعطیل بودند.

فروش اجناس قدیمی با نرخ جدید

یک شهروند بابلسری با بیان اینکه متأسفانه اجناس قدیمی با نرخ جدید فروخته می‌شود خواستار نظارت و پیگیری مسئولان امر برای مقابله و برخورد با متخلف شد و گفت: برای تهیه روغن به فروشگاهی رفتم، روی آن نرخ قبلی درج شده بود اما با نرخ ۱۱۶ هزار تومان عرضه می‌شد.

هیچ گونه کسری در بازار مرغ نداریم

رمضانی رئیس هیئت مدیر انجمن کشتارگاه‌های صنعتی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۲۲ کشتارگاه در استان فعال است، افزود: هیچ کمبود برای تولید و توزیع مرغ نداریم.

وی با بیان اینکه مرغ گرم با نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ منجمد با نرخ ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود، افزود: هیچ گونه کسری مرغ از روز شنبه در استان نخواهیم داشت و تمامی فروشگاه‌ها مملو از مرغ می‌شود.

عرضه دو هزار تن روغن و هزار و۲۰۰ تن مرغ منجمد

مازندران ۱۱ کارخانه روغن کشی دارد و کارخانه‌های روغن کشی شبانه روز در حال تولید هستند تا خلاء های موجود در بازار را رفع کننند. جابر کریمی مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بیش از دو هزار تن روغن و چهار هزار تن مرغ در استان ذخیره سازی و پیش بینی شد، افزود: این روغن و مرغ برای مدیریت وارد بازار می‌شود و هیچ مشکل و کمبودی در استان وجود ندارد.

وی افزود: در راستای سیاست دولت در زمینه حذف رانت، در تأمین مواد و اقلام ضروری خانوارها مشکلی نداریم و نسبت به ترخیص دو هزار تن روغن از کارخانه خارج شد و به مقاصد فروشگاهی در حال ارسال است.

وی گفت: در زمینه تأمین مرغ نیز مشکلی نداریم و کشتارگاه‌ها در روز تعطیل نیز به صورت شیفتی فعال بودند و ۱۰۰ تن مرغ کشتار شد و علاوه بر این هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت مصوب توزیع می‌شود.

کریمی گفت: در زمینه شکر و سایر کالاهای اساسی نیز مشکلی نداریم و به اندازه کافی کالا در استان وجود دارد و جای نگرانی نیست.

پیش بینی‌ها حکایت از آن دارد که موجودی اقلام و اجناس در بازار مازندران در هفته جاری تکمیل می‌شود و جای نگرانی برای تأمین این اقلام با نرخ‌های مصوب وجود ندارد.

کد خبر 5489087

منبع: مهر

کلیدواژه: یارانه کالاهای اساسی ساری بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کالاهای اساسی بسیج سازندگی مشهد نانوایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گروههای جهادی ایلام عرضه می شود نرخ جدید فروشگاه ها هزار تن تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۴.۳۶ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵.۵۴ درصدی در پله ۷۶۳ هزار و ۶۵۰ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۴.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت سایر معادن با افزایش ۱۸.۶۹ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت محصولات چرمی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت انتشار و چاپ هم با افت ۲.۶۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۹۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

ورود  هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به ازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۲۵۷  میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام تزریق  شد.

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها

در ادامه وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی