Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:31:31 GMT

پخش مستند زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی از رادیو فرهنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۴۲۹

پخش مستند زندگی آیت‌الله مجتهدی تهرانی از رادیو فرهنگ

روایت زندگی وفعالیت‌های آیت‌الله مجتهدی تهرانی امروز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پورتال رادیو فرهنگ، دقت در تربیت طلاب، تاریخ حوزه و جوانی، علاقه به روضه اهل‌بیت (علیهم السلام) و ساده زیستی آیت‌الله مجتهدی محورهای است که در این مستند به آن‌ها پرداخته شده است.

مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی از جمله علما، اساتید و مدرسان مشهور عصر حاضر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تهران مدیریت علمی و مدیریت مدرسه علمیّه حاج ملاّ محمّد جعفر را که هم اکنون به نام حوزه علمیّه آیت‌الله مجتهدی معروف است به عهده داشت.

رساله محرم و نامحرم، رساله گناهان کبیره، رساله احکام‌الغیبه و کتاب ارث، کتاب احادیث اهل بیت (ع) و زندگی‌نامه مرحوم حاج شیخ محمّد حسین زاهد، از جمله تألیفات وی است.

این استاد اخلاق، نهم مهرماه سال ۱۳۰۲ شمسی در تهران چشم به جهان گشود و دی ماه ۱۳۸۶ دارفانی را وداع گفت.

مرحوم شیخ احمد مجتهدی از علمای بزرگ اخلاق کشور بود و دی ماه سال ۹۶ نیز مستند «شمیم باران» در چهار بخش شیوه تربیت طلاب، سبک توسل در آستان اهل بیت (ع)، ماجرای طلبه شدن ایشان و سبک زندگی آن مرحوم از شبکه یک سیما، پخش شده بود.

برنامه «مستند فرهنگ» را ساعت ۱۵:۳۰ امروز از رادیو فرهنگ بشنوید.

کد خبر 574893

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجتهدی تهرانی آیت الله مجتهدی تهرانی رادیو فرهنگ شبکه یک سیما گناهان کبیره تربیت طلاب سبک زندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آیت الله مجتهدی رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود