Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@17:48:20 GMT

چند بار در روز ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۶۷۴

چند بار در روز ضد آفتاب استفاده کنیم؟

 

ضد آفتاب یکی از پرمصرف‌ترین محصولات محافظت از پوست است که در تمام طول سال مخصوصاٌ 6 ماه نخستین بسیار کاربرد دارد. همه ما از کلیات فواید و کاربرد ضدآفتاب مطلعیم؛ اما شاید از نحوه استفاده اصولی آن بی‌خبر باشیم. اینکه چند بار در روز باید ضدآفتاب بزنیم یا چه مقدار از آن را استفاده کنیم، ازجمله مهم‌ترین سوالاتی است که باید پاسخ درستش را بدانیم و برای عملی‌کردن آن اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این نوشته به نحوه استفاده از ضدآفتاب بپردازیم تا شما با اطلاعات کامل و البته صحیح به استفاده از این محصول مفید بپردازید و از نتایج آن لذت ببرید.

چه مقدار ضد آفتاب روی پوست بزنیم؟

یکی از کلیدی‌ترین پرسش‌ها در رابطه با استفاده از ضدآفتاب، این است که چه مقدار از آن را روی پوست بزنیم؟ اگر پاسخی دقیق و کارشناسی‌شده می‌خواهید، باید بگوییم برای هر سانتی‌متر مربع از پوست‌تان، حدود دو میلی‌گرم کرم ضد آفتاب لازم است؛ اما اگر بخواهید حدودی و چشمی میزان استفاده از ضدآفتاب را بدانید، باید بگوییم برای تمام سطح بدن‌تان حدوداً ۲ قاشق غذاخوری کرم ضدآفتاب لازم است. البته اگر بخواهید فقط برای صورت‌تان استفاده کنید، باید حدود یک بند انگشت از کرم ضد آفتاب بردارید و پوست‌تان را با آن ماساژ دهید. البته فراموش نکنید که هر دو ساعت یک بار برای تمدید ضد آفتاب اقدام کنید.

روش صحیح مصرف ضد آفتاب کدام است؟

در رابطه با روش صحیح استفاده از ضدآفتاب، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند که نیم ساعت قبل از خروج از خانه ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید. بعد از آن باید هر دو ساعت ضد آفتاب را تمدید کنید. فقط باید حواستان به این موضوع باشد که بیشترین آسیب نور آفتاب در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد ازظهر است و محافظت در این ساعات از روز بسیار اهمیت دارد. بسیاری از افراد تضور می‌کنند که ضد آفتاب‌های خارجی مزیتی بر انواع ایرانی در تکرار کمتر یا روش استفاده دارند؛ ولی باید بگوییم چنین چیزی نیست. در واقع همان طور که باید ضدآفتاب بیودرما با spf مختلف را هر دو ساعت یک‌بار تمدید کنید، یک ضدآفتاب ایرانی مانند ضدآفتاب لافارر در رنگ های مختلف را نیز به همین روش استفاده کنید.

آیا برای تمدید ضدآفتاب نیاز به شستن صورت است؟

تنها در صورتی نیاز به پاک‌کردن ضدآفتاب قبل از تمدید است که قصد داشته باشید به ساحل بروید یا حسابی ورزش کنید. در غیر این صورت نیازی به پاک‌کردن و شستن پوست نیست.

آیا در خانه یا فضاهای بسته هم باید ضد آفتاب زد؟

بسیاری بر این باورند که ضدآفتاب مختص فضای بیرون است؛ اما باید بگوییم سخت در اشتباهید. چه در خانه باشید یا قطار یا هواپیما یا ماشین باید از ضدآفتاب استفاده کنید. چراکه اشعه‌های ماورابنفش A راهشان از پنجره به سوی پوست‌تان باز می‌کنند و آسیب‌شان را می‌زنند.

آیا می‌توان فقط صبح‌ها از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

شاید برخی محصولات مانند دئودورانت‌ها یا داروهای ضدآلرژی بتوانند به‌صورت ۲۴ساعته از پوست‌تان محافظت کنند؛ اما محصولاتی مانند ضد آفتاب چنین امکانی ندارند. درواقع چندساعتی که از استفاده این کرم بگذرد، کم‌کم فعل و انفعالات شیمیایی در ساختار آن اتفاق می‌افتد که تأثیرگذاریش را کم می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هر دو ساعت یک بار یا بلافاصله بعد از شناکردن و فعالیت‌های سنگین ورزشی ضد آفتاب را تمدید کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب در هوای ابری الزامی است؟

بسیاری از ما زمانی که قصد بیرون‌رفتن از منزل را داریم، از پنجره به بیرون نگاه می‌کنیم تا اطلاعات کلی درباره شرایط هوا به‌دست آوریم. حال اگر ببینیم هوا ابری است و قصد باریدن دارد، با خود می‌گوییم که امروز دیگر قرار نیست از کرم ضد آفتاب استفاده کنم؛ اما سخت در اشتباهید! چراکه پرتوهای ماورابنفش خورشید حتی در روزهای ابری هم از شما دست نمی‌کشند. درواقع حدود ۸۰درصد این اشعه‌ها از لابه‌لای ابرها عبور کرده و به پوست شما آسیب می‌رسانند. بنابراین ضدآفتاب را روزهای ابری فراموش نکنید.

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

سوال مهم دیگر در رابطه با زمان استفاده از ضدآفتاب، این است که آیا استفاده از آن در شب نیز واجب است یا خیر؟ باید بگوییم که پرتوهای ماورابنفش B که نقش اصلی در آفتاب‌سوختگی را ایفا می‌‌کنند، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر بیشترین تاثیرگذاری را دارند؛ اما پرتوهای ماورابنفش A بین ساعات ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر یا هر زمان که خورشید در آسمان باشد (با وجود ابری بودن هوا) روی سلول‌های پوستی تأثیر می‌گذارند؛ تأثیراتی مانند ایجاد لک‌های پوستی، چین‌وچروک افتادن و سرطان. فرقی هم نمی‌کند که در فضای سربسته باشید یا فضای روباز.

چه زمانی باید از یک کرم ضد آفتاب ضدآب استفاده نمود؟

استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مجهز به مواد موثره ضدآب در روزهای بسیار گرم یا بسیار پرجنب‌وجوش ایده بدی نیست؛ چراکه باعث می‌شود هنگام ورزش یا در روزهای داغ تابستان قطره‌های کرم همراه با عرق وارد چشمان شما نشود. البته فراموش نکنید که این نوع کرم‌ها مناسب استفاده روزانه نیستند. همچنین به دلیل چسبندگی‌شان برای استفاده پیش از آرایش‌کردن کاربردی ندارند.

آیا پوست موی سر و لب‌ها نیازی به کرم ضد آفتاب ندارند؟

شاید از خود بپرسید که آیا در روزهای گرم و آفتابی نیازی به محافظت از موی سر و لب نیست؟ باید بگوییم که موی سر تا حد زیادی می‌تواند از پوست سر دربرابر پرتوهای آفتاب محافظت کند. با این حال اگرتارهای موی ضخیمی ندارید، باید به فکر مراقبت از آن هم باشید. به‌طور تقریبی ۱۰درصد از سرطان‌های پوستی مربوط به پوست سر است. در نتیجه استفاده  از کرم ضدآفتاب یا کلاه مسئله مهمی است که باید به آن بها داد. البته اگر نمی‌خواهید از کرم‌ها استفاده کنید تا ردی روی سرتان نماند، می‌توانید سراغ محصولات مراقبت از مو بروید. لب‌ها به‌خصوص لب‌های پایینی نیز روزانه در معرض آفتاب قرار دارند و به همین دلیل مستعد ابتلا به سرطان‌های پوستی هستند. برای پیشگیری می‌توان از یک بالم لب یا پماد ضدآفتاب مخصوص لب‌ با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کرد.

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ضد آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، نوزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هشتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تقویم و اوقات شرعی شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت در سمنان
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر