Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:00:41 GMT

جشنواره تئاتر خیابانی در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۷۱۸

جشنواره تئاتر خیابانی در اردبیل برگزار می‌شود

سید عبدالله بحرالعلومی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این جشنواره که تیرماه امسال با محوریت آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود، اهداف و هدف‌گذاری‌های مشخصی را در حوزه امید و نشاط‌آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آثار ارسالی در قالب نمایشنامه خیابانی و یا طرح نمایشی باید در ۲ صفحه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود تا بازبینی نمایش‌ها به صورت حضوری و یا از روی فیلم انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مدت زمان اجرا را حداقل ۱۵ و حداکثر ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: به تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره تا سقف سه میلیون تومان هدایا تقدیم می‌شود.

بحرالعلومی افزود: نفرات برتر جشنواره با تشخیص هیئت داوران در بخش‌های طرح و ایده، کارگرانی و بازیگری زن و مرد، موسیقی و طراحی لباس انتخاب و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری شورا و شهرداری اردبیل در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: مهلت ارسال طرح‌های نمایشی دهم خرداد است که اعلام نتایج بازخوانی آثار ۱۲ خرداد و بازبینی طرح‌های پذیرفته شده از ۳۰ خرداد انجام شده و جشنواره در تیرماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین استندآپ کمدی لبخند سرعین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین برگزاری اولین جشنواره استانی استندآپ کمدی لبخند سرعین با محوریت آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از اول تا ۱۴ تیرماه سال‌جاری در شهر گردشگری و چشمه‌های بهشتی سرعین این جشنواره با موضوع آسیب‌های اجتماعی، نشاط و امیدآفرینی اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی، آئین‌های بومی و محلی، گردشگری و مهمان‌نوازی برگزار خواهد شد.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ خرداد و برگزاری جشنواره را چهار و پنج تیرماه اعلام کرد و ادامه داد: به نفرات اول، دوم و سوم مبلغ سه و ۲ میلیون تومان اهدا شده و جایزه برگزیده مردمی و تماشاگران نیز به استندآپ کمدی برتر اهدا خواهد شد.

اختتامیه جشنواره مد لباس ۲۷ اردیبهشت در مشگین‌شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: چهارمین جشنواره مد و لباس استان اردبیل با تجلیل از برگزیدگان در مشگین‌شهر خاتمه خواهد یافت.

بحرالعلومی تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره و تجلیل از برگزیدگان ۲۷ اردیبهشت ماه در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار خواهد شد که محوریت این جشنواره نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه الگوهای مناسب پوشش اسلامی، ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی است.

وی گفت: اردوی علمی و آموزشی این جشنواره ۲۴ اردیبهشت ماه در محوطه باستانی شهریری مشگین‌شهر و برگزاری کارگاه نیز ۲۷ اردیبهشت ماه در هنرستان فنی حضرت زهرا (س) و کار و دانش آسیه مشگین‌شهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 5489270

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر خیابانی آسیبهای اجتماعی حجاب و عفاف امر به معروف و نهي از منكر فیلم کوتاه طراحی لباس موسیقی ایرانی شهرداری اردبیل استنداپ کمدی گردشگری سرعین سبک زندگی ایرانی اسلامی بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کالاهای اساسی بسیج سازندگی گروههای جهادی مشهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نانوایی ایلام آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد استان اردبیل مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کار‌های مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز /۱۳ اردیبهشت/ در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین برگزار شده است.

وی اضافه کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برپا خواهد بود که ویژه برنامه‌ای شاد و متنوع فرهنگی و هنری نیز در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: این جشنواره نیز از امروز تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا دایر شده و در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده است، ویژه برنامه آن نیز برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران رو به رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای برگزاری این ۲ رویداد انجام شده، شاهد حضور گسترده علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد