Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@13:38:45 GMT

طرح اصلاح یارانه‌ها تصمیم کلی دولت و مجلس است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۸۹۴

طرح اصلاح یارانه‌ها تصمیم کلی دولت و مجلس است

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده در مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر  سوال از توده مردم در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: بین ۶۵ تا ۷۰ درصد از مردم اعلام کردند که از ارز ترجیحی عده خاصی استفاده کردند و تغییر و تحولی که در قیمت‌ها باید انجام می‌شد مانند قیمت نهاده‌های مورد نیاز، دارو، نان و گوشت توسط دولت قبل اِعمال نشد و حتی دولت قبل به این نتیجه رسیده بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند که خیلی دیر شده بود و زمان برای اجرای آن نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بررسی موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسات متعدد، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مجلس افزود: زمانی  بحث حذف این ارز توسط دولت مطرح شد، موضوع دوفوریتی شد و برای اینکه کامل به آن رسیدگی کنیم دوفوریتی را رد کردیم تا در کمیسیون‌ها این جراحی بزرگ را بررسی کنیم و ببینیم چه شیوه‌ای باید جایگزین کنیم تا توده مردم متضرر نشوند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اولین بار در مجلس یارانه ۳ دهک بالا را قطع کردیم چرا که جمعیتی بین ۲۶ تا ۳۰ میلیون نیاز به یارانه نداشتند.

رحمانی طرح اصلاح یارانه‌ها را تصمیم کلی دولت و مجلس دانست و اضافه کرد: دست دولت را برای هزینه‌کرد مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی باز گذاشته‌ایم تا طبق قانون تبصره یک که در مجلس به تصویب رسیده برنامه‌ریزی کند اما اعلام کرده‌ایم قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم طبق تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ باشد و افزایش بیشتر از این قیمت‌ ممنوع بوده و پسندیده نیست.

وی ادامه داد: مقرر شده تا دو ماه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب افراد واریز شود و در اولین فرصت، کالابرگ به صورت سیستم هوشمند و دقیق به اجرا درآید و قیمت ها افزایش نیابد اما اگر افزایش قیمتی صورت گیرد مجلس بر اساس جایگاه نظارتی ورود می‌کند گرچه باید گفت اجرای طرح اصلاح یارانه ها به نفع کشور و طبقات محروم و مستضعف خواهد بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به مسائل مختلف در جهان و جنگ اوکراین و روسیه و مباحث داخلی و خارجی کشور،دولت تصمیم به اجرای طرح اصلاح یارانه ها گرفت که با توجه به دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری، باید این اقدام اجرایی شود و بهانه‌ای برای اجرای آن از سوی دولت و مجلس وجود ندارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی وضعیت تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی را در استان مطلوب و در تاکستان خیلی خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت که مشکلی در تامین این کالاها در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کالا برگ ارز ترجیحی طرح اصلاح یارانه ها ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر کاهش نرخ مالیاتها در ورود سرمایه مردم به بخش تولید و در نتیجه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ پرداخت. - اخبار سیاسی -

محمد رضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تأثیر اعطای معافیت‌های مالیاتی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بر ترغیب شدن مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید، گفت: در بحث اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است و‌امیدواریم که تصویب آن به این مجلس هم برسد. می‌تواند به ساماندهی وضعیت مالیات ستانی در کشور منجر شود و همچنین مالیات تولید‌کننده را کاهش دهد.

طلافروشان ماهانه 800 هزار تومان مالیات دادند

دشتی اردکانی توضیح داد: ما باید مالیات را از بخش‌هایی که درآمد‌های خیلی بالایی دارند اخذ کنیم و برای مؤسسات، شرکت‌های کوچک و خرد و تولید‌کننده خرد معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم که بتوانند سرمایه خود را در بخش تولید وارد کنند.

وی با بیان اینکه این مسیر با تصویب خیلی از قوانین مرتبط در مجلس تسهیل شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال قانون مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند کمک شایانی برای ورود سرمایه مردم به بخش تولیدی و شفاف اقتصاد بکند و جلوی دلال بازی‌ها در عرصه طلا، سکه و ارز را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با این اقدامات می‌توانیم پول مردم را از بازار دلالی بیرون آورده و به سمت تولید ببریم. اگر این اتفاق بیفتد شعار سال یعنی مشارکت مردم در تولید هم محقق شده است.

دشتی اردکانی گفت: با این قوانین دیگر برای کسی صرفه اقتصادی ندارد که در حوزه دلالی سکه و ارز و... سرمایه‌گذاری کنند. با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مالیات تولید‌کننده کاهش یافته و در برخی موارد مثل سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، به طور 100 درصدی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد:‌ امیدواریم که هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس یازدهم مصوب شود و به اتمام برسد؛ زیرا کمک شایانی به تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال