Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: هفت میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه آن ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیست از بندرعباس ، منصور خرمشکوه صبح امروز در جمع خبرنگاران و در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در سال‌های 1400 و 1399، میزان جابه‌جایی کالا از طریق این خطوط در سال 99 را پنج میلیون و 525 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در سال گذشته این رقم به هفت میلیون تن کالا با 25 درصد افزایش به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته از هفت میلیون تن کالا، حدود پنج میلیون و 800 هزار تن مربوط به صادرات و حدود یک میلیون و 200 هزار تن نیز کالا از طریق حمل ریلی وارد این بندر شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالای اساسی از طریق حمل ریلی در سال گذشته را نیز حدود 4 هزار و 375 تن با 35 درصد افزایش اعلام کرد و بیان داشت: عمده‌ترین این کالاها شامل ذرت، انواع روغن‌های خوراکی، جو، گندم و برنج بوده است.

خرمشکوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در راستای ضرورت بهره‌‌گیری هر چه بیشتر از حمل و نقل ریلی به توسعه زیرساخت‌های بندرشهید رجایی در این بخش اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای 2 خط ریلی جدید در سال جاری در محوطه 200 هکتاری سرعت عملکرد و رشد عملیاتی حمل و نقل ریلی بندرشهید رجایی افزایش خواهد یافت.

وی در این رابطه عنوان کرد: در سال 99 از کل عملیات بندر شهید رجایی که نزدیک 67 میلیون تن بوده، نزدیک به هشت درصد از این عملیات به وسیله حمل و نقل ریلی انجام گرفت و در سال 1400 نیز این سهم به 9,6 درصد افزایش یافت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به ضرورت توسعه بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی اضافه کرد: ساماندهی خطوط اراضی 17 هکتاری در محوطه مانوری بندر شهید رجایی با هدف دستیابی و اتصال مستقیم شرکت‌های بیشتری به خطوط ریلی، این طرح امسال عملیاتی خواهد شد.

خرمشکوه در مورد توسعه اسکله‌های ریلی نیز با بیان اینکه براساس طرح جامع بنادر و دریانوردی کشور، خطوط ریلی نیز باید در کنار اسکله‌ها توسعه یابد، یادآور شد: با راه‌اندازی خطوط ریلی ترمینال یک کانتینری، این بخش به تخلیه و بارگیری مواد نفتی و روغنی اختصاص می‌یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساخت‌های حوزه ریلی بندر شهید رجایی در سال جاری، سهم ریلی این بندر به 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

خرمشکوه گفت: در حال حاضر 12 محوطه اختصاصی ریلی در بندرشهید رجایی فعال است که جابه‌جایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابه‌جا می‌شود.

864/ح

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی میلیون تن کالا حمل و نقل ریلی درصد افزایش خطوط ریلی جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی را شرح داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه عصر امروز گفت: ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه عصر امروز، یک مورد آتش سوزی گسترده به آدرس خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان هفت تیر، در مجتمعی که چند انبار دارد، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و در حال حاضر ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی تجهیرات تنفسی، تانکر آب، نردبان هیدرولیکی و سایر تجهیزات لازم در محل حاضر هستند. 

وی افزود: در این محل مشاهده شد چند انبار بزرگ در کنار یکدیگر قرار دارند و دو انبار هر کدام به وسعت ۵۰۰ متر، دچار حریق شده اند. همچنین فضای باز مقابل آن حدودا هزار متر، که مقدار زیادی کارتن و لوازم یدکی دوچرخه در آن نگهداری میشد؛ کاملا شعله ور بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان با کنترل آتش، از سرایت آن به سایر انبارها جلوگیری کردند و تنها محوطه جلوی یک انبار و خود آن دو انبار شعله ور شده بودند. 

ملکی گفت:در یکی از انبارهایی که شعله ور بود، انفجار های بسیاری رخ داد زیرا گفته می شد زیرا در این محل اسپری و افشانه نگهداری می شده است و سقف نیز تقریبا ریخته است.

وی افزود:همچنین چند کانتینر در محوطه وجود داشت که یکی از آنها سوخته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: شعله زنی در محوطه باز انجام شده و آتش تحت کنترل است اما لکه بری این عملیات کمی زمان می برد؛ زیرا انبار ها پر از وسایل بوده اند و  عملیات همچنان ادامه دارد.  

ملکی گفت: خوشبختانه مورد مصدومیت و فوتی تاکنون نداشته ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس