Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هر چند سی‌سخت نگین انگشتری دنا و شهر توریستی گردشگری و مقصد گردشگری از همه نقاط کشور به خصوص جنوب و جنوب و غرب است اما این شهر توریستی گردشگری زخم خورده کم‌کاری‌ها، عقده گشایی‌ها و ندانم کاری‌ها بوده است.

شهری که بنا به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جذابتر و دیدنی‌تر و دارای ظرفیت بیشتری نسبت به سرعین اردبیل است و اگر سی‌سخت مورد بی‌مهری مسئولان استانی و شهرستانی البته بی مهری بخشی از مردمان خود این شهر قرار نمی‌گرفت اکنون سرعین دیگری در جنوب کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سیسخت را چه شده که نام آن با این همه ظرفیت در حد و اندازه یک هزارم سرعین اردبیل نیست چرا از این شهر پر جاذبه در دامنه دنا با آب و هوای خوش بهاری و تابستانی چیزی نمی‌شنویم و چرا سی‌سخت همچنان مهجور و بی‌نام و نشان است و سرمایه گذاری بر روی جاذبه‌های آن صورت نمی‌گیرد.

در نشست چند وقت اخیر تودیع و معارفه یک مدیرکل از زبان یکی از دلسوزان شنیدیم که می‌گفت خود این جاده یاسوج- سی‌سخت اولین قدم در راه نابودی این شهر گردشگری و توریستی است چرا که همین جاده پر پیچ و خم و البته سبز و زیبا و جنگلی است که به مذاق گردشگران خوش می‌آید.

خودنمایی تصفیه خانه فاضلاب در ورودی شهر سی سخت نشان دهنده کج سلیقگی مسئولان استانی و شهرستانی بوده و ده‌ها و صدها اقدام دیگر از جمله طرح ذوب آهن در دشتک سی‌سخت که آن هم از کج سلیقگی مسئولان است.

قصد بیان همه مشکلات شهر سیسخت را نداریم چرا که زلزله ۲۹ بهمن سال ۹۹ به یکباره همه چیز را بر روی سی‌سخت آوار کرد و مشکلات این شهر توریستی نه دو چندان بلکه صد یا هزار چندان کرد.

از جاده بدقواره و تصفیه خانه بی محل و زلزله ویرانگر که بگذریم به اختلافات در شورای شهر و شهرداری سی سخت می‌رسیم که در چند سال گذشته به مانند زلزله ویرانگرتر از زلزله ۲۹ بهمن این شهر را در مسیر سراشیبی سقوط قرار داده است.

 اختلافات شورای سابق شهر سی سخت با شهرداری را به یاد داریم که چه بلایی بر سر این شهر کوچک و توریستی آورده بود روزهایی که زباله در وسط شهر تلمبار شده بود و شهر عملاً از کاربری گردشگری و توریستی خارج و به زباله دان تبدیل شده بود.

بعد از گذشت مدتی شورای شهر در یک اقدام دیرهنگام اما به جا شهردار غیربومی را برای سی‌سخت به کار گمارد و حاشیه‌ها تا حدود زیادی از سی سخت رخت بربست تا اینکه زلزله آمد و همه چیز را خراب اندر خراب کرد.

البته زلزله به رغم خرابی ها فرصت های زیادی هم برای این شهر ایجاد کرد تا کم کاری مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی هویدا شود و بنا به گفته معاون عمرانی استاندار در آیین تودیع و معارفه مدیرکل گردشگری و در حضور معاون وزیر این شهر با زلزله به کشور معرفی شد.

جای بسی تامل است که چرا باید یک شهر کوچک و زیبا با وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری و آرمیده در دامنه آلپ ایران با زلزله به کشور معرفی شود شهری که از همه جا از پایین تا بالا و نقطه به نقطه آن پر از جاذبه های گردشگری و ظرفیت جذب توریست است.

این مشکلات بی‌شک به بی‌تدبیری مسئولان دولتی و شهری بر می گردد و اکنون خبرهایی به گوش میرسد که ویرانگرتر از زلزله سی‌سخت است.

خبرها حاکی از آن است که شورای شهر و شهرداری با یکدیگر تفاهم ندارند و ممکن است که شهردار جوان این شهر در آینده نزدیک استیضاح شود هر چند وظیفه شورای شهر به عنوان پارلمان شهری نظارت بر عملکرد شهردار است اما باید قبل از هرگونه تصمیم گیری بر عدم همکاری با شهردار به راههای تعامل اندیشیده شود.

لازم به ذکر است که مسئولان طی چند روز اخیر این گونه گفتند اعتبارات بسیار خوبی به سی‌سخت داده شده که در یک قلم از اعتبارات ۹۰ میلیارد تومان در اختیار این شهر است و در یکی از شوراهای استانی بیان شد که برای جلوگیری از برگشت باید شهرداری و شورا دست به کار شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد آمار عجیب از اعتبارات برای شهرداری سی سخت گفت و این گونه اظهار داشت که معادل ۲۲ سال اعتبارات به شهرداری سی سخت داده شده است.

با این آمارها از اعتبارات جای سال شورای شهر سی‌سخت است که چرا به جای رفتن به حاشیه و و ایجاد بن‌بست راه حل تعامل را سرلوحه کار خود قرار نمی‌دهند تا سی‌سخت همانند وضعیت کنونی سرعین اردبیل، قطب گردشگری در جنوب غرب کشور شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس سیسخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست