Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به وزیران خود دستور داده که مشاغل ادارات دولتی را به سطح قبل از برگزیت کاهش دهند؛ این بخشی از طرحی است که به ادعای دولت انگلیس کاهش هزینه های دولت و کمک به مالیات پردازان را هدف قرار می دهد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست، خبرگزاری رویترز نوشت: جانسون در حالی به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه‌های دولت است که میلیون‌ها نفر مردم انگلیس با افزایش قبوض غذا و سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این طرح نیروی کاری را هدف قرار می‌دهد که برای کمک به برگزیت و شیوع کووید-۱۹ افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای نخست‌وزیر و وزرا روشن است که  کارمندان دولت کار برجسته‌ای را برای مردم انجام می‌دهد و باعث پیشرفت در اولویت‌های دولت می‌شود. اما زمانی که مردم و مشاغل در سراسر کشور با هزینه‌های فزاینده مواجه هستند، عموم مردم به درستی از دولت‌شان انتظار دارند که مانند یک الگو و تا حد امکان کارآمد  عمل کند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد که دولت قصد دارد ۹۱ هزار شغل یا تقریباً یک نفر از هر پنج کارمند بخش دولتی را کاهش دهد.

اندیشگده «موسسه دولت» در انگلیس تخمین زده که  دولت با این طرح می تواند حدود ۳.۶ میلیارد پوند (۴.۳۸ میلیارد دلار) در سال پس انداز کند.

انتظار می رود دولت انگلیس در سال مالی جاری، دولت حدود ۹۹ میلیارد پوند وام بگیرد.

با افزایش خطر سقوط انگلیس در یک رکود اقتصادی، دولت این کشور تحت فشار است تا از خانوارهایی که با افزایش هزینه های تامین انرژی و غذا مواجه هستند، حمایت بیشتری کند. اما منابع مالی دولتی پس از هزینه های دوران همه گیری کرونا که که صدها میلیارد پوند بوده، اکنون دچار کمبودهایی شدید است.

جاکوب ریس ماگ، وزیر فرصت‌های برگزیت دولت انگلیس  در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مشاغل بازگشتی به اقدامات ریاضتی است؟، به شبکه اسکای نیوز گفت: فکر نمی‌کنم این طور باشد، زیرا کاری که انجام می‌شود بازگشت به سطوح کارآیی است که ما در سال ۲۰۱۶داشتیم. این یک جاه طلبی کاملاً منطقی و معقول است.

وی گفت: دولت، مذاکرات و تقریبا هر کاری در ارتباط با برگزیت تکمیل شده است.

 قیمت مواد غذایی در انگلیس بر اثر عواملی مانند برگزیت، همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین روند صعودی طی می‌کند و این مساله در کنار افزایش نرخ تورم و هزینه های زندگی، فشار قابل توجهی را به مردم این کشور وارد کرده است.

بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است که نرخ تورم در بهار امسال به ۸ درصد می‌رسد. نرخ تورم از محدوده ۲ درصد در سال گذشته به ۷ درصد رسیده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را تجربه کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، رکود ، بوریس جانسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس رکود بوریس جانسون نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد