Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:16:02 GMT

وقتی دکتر چمران به دنبال گنده‌لات‌ها بود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۴۰۸

وقتی دکتر چمران به دنبال گنده‌لات‌ها بود

خاطرات تأثیرگذاری شخصیت شهید «مصطفی چمران» بر جامعه گسترده پیرامونش بارها روایت شده است، روایت‌هایی از گنده‌لات‌ها، ژیگول‌ها و کفتربازهایی که در مواجهه و ارتباط با چمران، آهسته‌آهسته و به‌شکل باورنکردنی، تغییر کردند، عوض شدند، زیرو رو شدند و عاقبت به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سید ابوالفضل کاظمی» در کتاب «کوچه نقاش‌ها» به روایت خاطرات متعددی از شهید «مصطفی چمران» پرداخته‌است، خاطراتی از نحوه برخورد او با گنده‌لات‌هایی که به حضور در جبهه ترغیب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک روز به استانداری رفتم، دکتر چمران را دیدم، پرسیدم چه خبر؟

گفت: دنبال زدن تانک‌ها هستیم. الان مشکل، این تانک‌ها هستند، محورها و فاصله‌ها طوریه که نمی‌تونیم راحت شکارشون کنیم. هر روز هم به تعدادشون اضافه میشه، امروز یه فکری به ذهنم رسید. اگه ما چند تا موتور پرشی با موتورسوار خبره و تیز و بز داشته باشیم. می‌تونن تانک‌ها رو شکار کنن.

قاسم به دکتر گفت: اون موتورسوارها که گفتین سید سراغ داره ولی همشون از این بچه‌لات‌ها و تیغ‌کش‌ها هستند.

دکتر چمران گفت: من آدم بی‌کلّه می‌خوام. امروز به تهران پی این کار بودم که خیلی مهمه.

همان روز یک راست سراغ جلیل نقاد رفتم. جلیل سنش کم و ریز نقش، اما قلدر محله و زبل بود. برادرش جز سازمان مجاهدین خلق و خودش مؤمن و عشق موتور بود.

موتورهای اوراق می‌خرید، تمیز می‌کرد و می‌فروخت. به‌چشم بر هم‌زدنی دل و روده موتور را پایین می‌آورد و دوباره روی هم سوار می‌کرد، خودش هم یک موتور پرشی بزرگ داشت. جلیل را راضی کردم بیاید منطقه بعد ترک موتورش نشستم و با هم سراغ چند نفر و بچه‌های مولوی رفتیم و جمعشان کردم و گفتم که فردا به نخست‌وزیری بیایند. دکتر چمران تا بچه‌ها را دید با همه‌شان مدل مشتی‌ها سلام و علیک کرد. این کار باعث شد دکتر توی دل بچه‌ها نفوذ کند. دکتر به من گفت: چه ورق‌هایی آوردی. سید باریکلا.

برای‌شان توضیح داد: ما یکی یه آرپی‌چی‌زن میذاریم ترک شما، برین تو دل دشمن. به تانک‌هاشون نزدیک بشین، تا آرپی‌چی‌زن، تانک رو شکار کنه و خیلی تیز و سریع برگردین عقب. این کار سرعت عمل و دقت می‌خواد.»

کد خبر 574923

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهید مصطفی چمران سید ابوالفضل کاظمی کتاب کوچه نقاش ها دفاع مقدس شهادت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دکتر چمران تانک ها لات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری اینکه زیرگذر جنوب بزرگراه شهید چمران در سطح منفی یک از عرض این بزرگراه عبور می‌کند، یادآور شد: عملیات احداث سقف این مسیر زیرزمینی با توجه به حجم بالای ترافیک، باید متعاقب ۳ مرحله انحراف ترافیک اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخش غربی سقف زیرگذر در زمستان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: بلافاصله پس از اعمال انحراف ترافیک و آزادسازی فضا، حفاری شمع‌های بخش میانی آغاز شده است؛ برای اجرای این بخش از سقف زیرگذر ۱۳ حلقه شمع در نظر گرفته شده که هم اکنون حفاری این شمع‌ها ادامه دارد.

به گفته صداقتی ۱۲ حلقه شمع از ۳۰ حلقه شمع در نظرگرفته شده برای احداث شیبراهه غربی زیرگذر اجرا شده و ادامه عملیات اجرایی منوط به رفع موانع و معارضات موجود است. در شیبراهه شرقی نیز اجرای شمع‌ها در حال پیگیری بوده و تاکنون از ۶۵ حلقه شمع ۱۸ حلقه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجریان پروژه بر اتمام عملیات احداث سقف زیرگذر تا پایان تابستان امسال متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد که زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران طی سال جاری تحویل شهروندان شود.

گفتنی است، پروژه احداث زیرگذر دوربرگردان جنوب بزرگراه شهید چمران در مجاورت بوستان گفتگو، علاوه بر حذف دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جایگزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال آل احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.

کد خبر 6092695

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تانک‌های آلمانی و آمریکایی به مسکو رسیدند
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم