Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:17:09 GMT

روند تامین و توزیع مرغ در بازار لرستان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۹۴۹

روند تامین و توزیع مرغ در بازار لرستان مطلوب است

"محمدرضا کمالوندی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از اعلام دولت برای جراحی بزرگ اقتصادی، قیمت مرغ التهاب کاذب داشت و باعث چند رقمی شدن این کالا شد اما اکنون قیمت مصوب آن به ازای هر کیلوگرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی اظهار داشت: هم اکنون توزیع روزانه ۷۰ تن مرغ در خرم آباد صورت گرفته است و اواسط هفته گذشته که شایعاتی  مبنی بر گرانی کل کالاها منتشر شد مرغ بیشتری وارد بازار شد و مردم از چهار تا ۱۸ عدد مرغ را خریداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری جلسات و انجام بازدیدهای متعدد مسوولان استان ادامه داد:  شب نخست آزادسازی یارانه ها، نرخ هرکیلوگرم مرغ  ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و توزیع از جمعه با ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان انجام گرفت.

کمالوندی گفت: در حال حاضر دستگاه های نظارتی اشراف کامل بر بازار دارند و امنیت کاملی در بازار مرغ ایجاد شده است بنابراین  به نمایندگی از کل مرغداران تضمین می دهیم مرغ به صورت کافی در گیشه های فروش موجود می باشد.

وی افزود: باهمراهی مسوولان استانی، رصد و پایش کامل انجام شد و همراهی تولیدکندگان و بخش خصوصی کامل است تا دست دلالان و دزدان اقتصادی از یارانه ملت کوتاه شود.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی کافی در خصوص بازار مرغ صورت گرفته است ادامه داد: سیاست های کلی جراحی اقتصادی را با نقش پررنگ و محوری تشکل های خصوصی انجام می دهیم که در این راستا از پارسال تاکنون ۸۰ تا ۹۰ جلسه کارشناسی برگزار شده و جلسات ادامه دارد.

کمالوندی بیان کرد: مصرف روزانه مرغ در لرستان در شرایط عادی ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن است اما اکنون برای افزایش این رقم به ۲۰۰ تن هدفگذاری شده است تا مشکلی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: با همفکری و همگرایی بین بخش های مختلف خصوصی و دولتی توانسته ایم برنامه جامع و کاملی در پیش بگیریم که برای مردم اطمینان بخش است.

به گفته وی در حال حاضر مرغ به اندازه کافی در لرستان وجود دارد و جوجه ریزی با حمایت دولت، تامین نهاده ها، افزایش سرمایه در گردش و تخصیص بسته های تشویقی بخش تولید انجام می شود.

برچسب‌ها نرخ ارز گوشت مرغ لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز گوشت مرغ لرستان نرخ ارز گوشت مرغ لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است

در برنامه بالاتر موضوع واردات یا تامین لوکوموتیو از داخل کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف بررسی شد. آقای اسلامی مدیرعامل مپنا لوکوموتیو و آقای رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به سوالاتی پاسخ دادند.

اسلامی گفت: ما در حال حاضر کمبود لوکوموتیو داریم که از سال‌های گذشته این کمبود رسوب کرده است. ما در کشور بین ۲۵ تا ۳۰ دستگاه لوکوموتیو نیاز داریم، به شرط اینکه تعمیرات لوکوموتیو‌های موجود در کشور را هم انجام دهیم. ظرفیت تولید داخل کشور برای پاسخگویی به این نیاز کافی است و حتی بیشتر از این نیاز را هم می‌توانیم پاسخ دهیم.

او افزود: به طور متوسط سالانه ۳۰ دستگاه لوکوموتیو در بخش باری نیاز داریم. در بخش مسافری اگر تمام لوکوموتیو‌هایی که در کمتر از ۱۵ سال اخیر خریداری شده است وارد خدمت رسانی شوند، فعلا پاسخگوی نیاز خواهد بود و اگر کمبودی وجود داشت می‌توان از بخش‌های دیگر استفاده کرد. کل لوکوموتیو‌های راه آهن که اکنون در بخش باری فعال هستند، ۵۰۶ مورد است.

رستمی گفت: ما یک هزار دستگاه لوکوموتیو در کشور داریم که از این تعداد ۸۰۴ دستگاه متعلق به دولت است و ۱۹۷ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است. تعداد ۵۲۴ لوکوموتیو در حال فعالیت است و ۵۰ درصد از ظرفیت لوکوموتیو ما عملا زمین گیر است. برای جایگزینی این میزان از لوکوموتیو فرسوده هم نیاز است که از ظرفیت تولید داخل استفاده کنیم و هم به بخش خصوصی اجازه دهیم که واردات انجام بگیرد.

اسلامی در پاسخ گفت: بسیاری از این لوکوموتیو‌های فرسوده، با یک سرمایه جزئی می‌توانند مورد بهره برداری قرار بگیرند. هزینه واردات یک لوکوموتیو به اندازه تعمیر ۳ لوکوموتیو است. اگر سرمایه‌ای که می‌خواهیم برای واردات هزینه کنیم، برای تعمیرات صرف کنیم این لوکوموتیو‌ها به چرخه خدمت رسانی اضافه خواهند شد. تاکنون هر وارداتی هم از طرف بخش خصوصی انجام شده، لوکوموتیو‌های دست دوم و ۳۵ ساله وارد کرده است. هیچ بخش خصوصی لوکوموتیو نو وارد نکرده است. دولت می‌تواند این لوکوموتیو‌های فرسوده را به بخش خصوصی واگذار کند تا آنها با هزینه‌های اندک دوباره آنها را وارد مدار خدمت رسانی کند.

رستمی گفت: دولت تمایلی ندارد لوکوموتیو‌هایی که فرسوده هستند را به مزایده بگذارد و هر شرکتی میزانی آن را بگیرد و به جای واردات، تعمیرات آن را انجام دهد و در خط سرویس دهی قرار بگیرد. بر اساس ظرفیت هایی که برای ما انجام می‌شود می‌توانیم واردات را انجام دهیم. در حال حاضر شرکت‌های ما آمادگی دارند، از شرکت‌های چینی لوکوموتیو‌های صفر را وارد کنند، اما در این زمینه محدودیت برای ما از طرف دولت ایجاد شده است.

اسلامی در ادامه گفت: در برنامه هفتم پیش بینی شده که ۵۵۰ لوکوموتیو طی سال‌های برنامه تامین شود که سالی ۱۱۰ دستگاه می‌شود. از این تعداد نصف آن مربوط به بازسازی لوکوموتیو‌های موجود است. اولویت تامین واردات هم با بخش داخلی است، حتی مصوبه مجلس هم این امکان را فراهم کرده که لوکوموتیو دسته دوم با عمر کمتر از ۱۵ سال وارد شود. پس محدودیت و ممنوعیتی برای واردات وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است