Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@22:57:06 GMT

اعتراض وزیر علوم به برداشت سیاسی از طرح استخدام استادان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۱۹۴

اعتراض وزیر علوم به برداشت سیاسی از طرح استخدام استادان

وزیر علوم از ارائه طرح جدید برای استخدام اساتید خبر داد و گفت: طرحی دادیم که اساتید قبل از آغاز تدریس، دوره صلاحیت مدرسی را بگذرانند، اما از این موضوع برداشت‌های سیاسی صورت گرفت.

به گزارش فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی و جغرافیای علمی در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد و جزء دانشگاه‌های تاثیرگذار کشور است، گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از اندیشمندان برجسته‌ای برخوردار است و در کنار آن معنویت حاکم بر این فضا توانسته این دانشگاه را نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزء دانشگاه‌های درجه اول قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم با بیان اینکه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ۸ سال ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است، اظهار داشت: این دانشگاه ثبات مدیریتی داشته است و می‌تواند علاوه بر کارکرد نوآوری، فناوری، علمی کارکرد‌های خدمت رسانی به سایر عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور را داشته باشد و همچنین اردوگاه فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را طراحی کند.

وزیر علوم از ارائه طرحی برای استخدام اساتید خبر داد و گفت: طرحی دادیم که اساتید دوره صلاحیت مدرسی یا منش استادی را طی کنند، ولی متاسفانه از این موضوع به جای حمایت برداشت‌های سیاسی صورت گرفت در حالیکه هدف ما این است هر عضو هیات علمی قبل از آغاز تدریس، شیوه‌ها و تکنیک‌های تدریس را تحت نظر اساتید پیشکسوت آموزش ببیند، زیرا آموزش برای تمام حرفه‌ها ضروری است.

وی با اشاره به ۵ اولویت اصلی وزارت علوم گفت: اولویت‌های وزارت علوم شامل مرجعیت دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد و استادپروری و تولید ثروت از دانش است که از روسای دانشگاه خواستم این برنامه‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

زلفی‌گل با اشاره به تدوین سند نظام ملی نوآوری نیز گفت: بر اساس مکاتبه‌ای که با شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته، مجوز تدوین این سند صادر شده و معاونت فناوری وزارت علوم این کار را انجام می‌دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزیر علوم دانشگاه فردوسی مشهد وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • زلفی گل: انتخاب استادان نمونه در راستای تحقق مرجعیت علمی است
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!