Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی چلسی از اشتیاقش برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و سرمربی‌گری در همین لیگ صحبت کرده است

تیاگو سیلوا، مدافع 37 ساله برزیلی در فصل 21-2020 در انتقالی رایگان از پاری سن ژرمن به چلسی پیوست و در اولین فصل حضورش در استمفوردبریج توانست فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. تیاگو سیلوا این شانس را دارد تا در دومین فصل حضورش در چلسی، FACup را هم فتح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری | تیاگو سیلوا در مصاحبه با تلگراف، در خصوص میزان آمادگی‌اش، جاه‌طلبی‌هایی که در چلسی دارد و برنامه‌هایش برای سال‌های آینده صحبت کرده است:

البته که می‌خواهم از آمادگی کامل برخوردار باشم، هم در چلسی و هم در خانه. هر بازیکنی در طول دوران حرفه‌ای خود مشکلاتی داشته و من هم آن‌ها را داشته‌ام. در ابتدای دوران فوتبالم با بیماری سل مواجه شدم. با این‌حال در آستانه‌ی 38 سالگی واقعا خوش‌حالم که هنوز می‌توانم در سطحی بالا فوتبال بازی کنم. 

برای مطالعه بیش‌تر درباره دست و پنجه نرم کردن تیاگو سیلوا با بیماری سل و نزدیک شدن او به بازنشستگی، یادداشت «مسیر زیبای تیاگو سیلوا؛ از جنگ سخت با بیماری سل تا بهترین شدن» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پائولو مالدینی، هم‌تیمی اسبق تیاگو سیلوا در میلان تا 41 سالگی فوتبال بازی کرد. مدافع برزیلی چلسی در پاسخ به سوال توانایی رسیدن به رکورد مالدینی گفت:

درباره رکورد مالدینی مطمئن نیستم اما رکورد خودم را همین حالا شکسته‌ام چون هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم در این سن، در سطحی بالا فوتبال بازی کنم. این یعنی تا همین‌جا هم فراتر از انتظار کار کرده‌ام و همین‌گونه هم ادامه خواهم داد. صحبت کردن درباره‌ی آینده خیلی سخت است چون نمی‌دانید قرار است چه چیزهایی پیش بیاید. با این‌حال در ذهنم تصور می‌کنم که قرار است تا 40 سالگی بازی کنم. البته نمی‌توان با قطعیت در این مورد صحبت کرد چون ما نمی‌دانیم چه چیزهایی در انتظارمان است. با این‌حال چیزی که مد نظر دارم، بازی کردن تا 40 سالگی است. 

 تیاگو سیلوا تا پایان فصل 23-2022 با چلسی قرارداد دارد اما چلسی آخرین باشگاه او نخواهد بود. سیلوا در خصوص بازگشت به فلومیننزه‌ی برزیل، جایی که بعد از دوران سیاه پورتو و دینامو مسکو آن‌جا به میدان رفت، به صحبت پرداخت:

فلومیننزه باشگاهی است که دوست دارم فوتبالم را آن‌جا تمام کنم. فلومیننزه تیمی بود که پس از بیماری‌ام به من فرصت بازی داد و در آن شرایط سخت به من اطمینان کرد. در آن زمان، هیچ‌کس باور نداشت تیاگو سیلوا بتواند فوتبالیست مطرحی شود. فلومیننزه باشگاهی است که واقعا طرفدارش هستم. 

مدافع برزیلی چلسی در خصوص تمدید قرارداد با آبی‌های لندنی که در ماه ژانویه 2022 انجام شد هم صحبت کرد:

امضای قرارداد جدید با چلسی، آسان‌ترین تصمیمی بود که می‌توانستم بگیرم. حس می‌کنم چلسی خانه من است چون خانواده‌ام واقعا در لندن خوش‌حال هستند و اگر بخواهم ساده‌تر بگویم، وقتی اوضاع خارج از زمین خوب پیش برود، طبیعتا اوضاع درون زمین هم خوب خواهد بود. مطمئنم که فصل آینده برای قهرمانی در لیگ برتر خواهیم جنگید. امسال توانستیم چیزهای زیادی یاد بگیریم و اعتقاد دارم برای رقابت جهت قهرمانی آماده هستیم. به کادرفنی و پروژه‌ی باشگاه کاملا اطمینان دارم. چلسی در خارج از زمین مشکلاتی دارد اما فکر نمی‌کنم این مشکلات، ذره‌ای روی کار ما در زمین تاثیر بگذارد. نرسیدن به اهدافی که می‌خواستیم، به این‌خاطر است که نتوانستیم عملکردی در سطح نیاز را به نمایش بگذاریم و امیدواریم بهتر شویم. 

تیاگو سیلوا هم‌چنان برای موفقیت با چلسی مصمم است

چلسی و لیورپول امشب در فینال FACup در ومبلی به مصاف هم می‌روند. از زمان حضور تیاگو سیلوا در چلسی، این باشگاه دو مرتبه در دو فینال در ومبلی بازی کرده که اولی را به لسترسیتی و دومی را به لیورپول باخته است. مدافع باتجربه آبی‌ها دراین‌باره گفت:

ومبلی استادیومی شناخته‌شده در کل جهان و خانه تیم ملی انگلیس است. ومبلی مکانی مثل استادوفرانس یا ماراکانا است، بازی کردن در چنین استادیوم‌هایی باعث افتخار و یک مزیت است. البته که قهرمانی در این استادیوم‌ها نیز می‌تواند دستاوردی شگفت‌انگیز باشد. دو فینال را مقابل لسترسیتی و لیورپول باخته‌ام؛ طبیعتا این‌ها خاطرات خوبی نیستند اما بازگشت به ومبلی و قهرمانی در جام پیش رو می‌تواند رویایی باشد که به حقیقت پیوسته است. این فینال برای ما ارزش زیادی دارد. البته که رقابت‌های جام حذفی برای ما و در انگلیس بسیار مهم است. سال گذشته شکست خوردیم اما امسال مطمئننا می‌خواهیم قهرمان شویم.

تیاگو سیلوا درباره کار با توماس توخل هم صحبت کرد:

با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا و سوم شدن در لیگ، فصل خیلی خوبی را سپری کرده‌ایم چون به دو فینال رسیدیم. اگرچه فصل ما عالی نبود اما به کارهایی که انجام داده‌ایم، افتخار می‌کنیم به خصوص این‌که فقط 1.5 سال است با سرمربی کنونی‌مان کار می‌کنیم. اگر به منچسترسیتی نگاه کنید، می‌بینید خیلی طول کشید بازیکنان در تیم پپ گواردیولا جا بیفتند. یورگن کلوپ هم هفت سال است که در لیورپول کار می‌کند. ما هنوز در مسیر پیشرفت هستیم و باید گام‌به‌گام حرکت کنیم. می‌دانیم که سال آینده با قدرت بیش‌تری بازخواهیم‌گشت چون در تابستان فرصت بیش‌تری برای تطبیق با روش‌های کاری توخل خواهیم داشت. 

 همان‌طور که تیاگو سیلوا اشاره کرد، او نهایتا دو فصل دیگر فوتبال بازی خواهد کرد. مدافع 38 ساله چلسی در خصوص آینده‌ی پس از بازنشستگی‌اش گفت: 

همیشه به این فکر کرده‌ام که اگر بخواهم و بتوانم در فوتبال بمانم، سرمربی خواهم شد چون نمی‌توانم خودم را به عنوان مدیر ورزشی یا مدیری که از زمین فاصله دارد، تصور کنم. من در طول فوتبالم واقعا با مربیان بزرگی کار کرده‌ام و چیزهای زیادی از آن‌ها آموخته‌ام؛ کسانی مثل توخل، تیته یا کارلو آنچلوتی. آن‌ها در دوران فوتبالم خیلی مهم بوده‌اند و اگر از هر یک از آن‌ها چیزهایی بیاموزم، می‌توانم کاری که مد نظر دارم را انجام دهم. البته که دوست دارم در انگلیس سرمربی‌گری کنم. واقعا حس می‌کنم انگلیس خانه من است و فرصت سرمربی‌گری در این‌جا فوق‌العاده خواهد بود. 

اخبار داغ 

رکنا برگشت افشاگری اردلان آشتیانی در طرفداری: مدیر باشگاه روی باخت تیم شرط بسته بود؛ بردیم ناراحت شد بازی نفت مسجدسلیمان و نساجی بدون تماشاگر شد مورینیو در واکنش به صحبت‌های زمن: با یک روز تاخیر، تولد او را تبریک می‌گویم رونالدینیو: در فینال لیگ قهرمانان اروپا از لیورپول حمایت می کنم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیاگو سیلوا فوتبال بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات بین کادر فنی و مدیرعامل به استقلال ضربه زد/ ناهماهنگی دفاع آبی‌ها در نبود رافائل سیلوا

سید مهدی سیدصالحی پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز درباره بازی استقلال و ذوب آهن اظهار کرد: بازی این دو تیم همیشه حساسیت های خاص خودش را داشته و معمولا جذاب از آب در آمده، در ابتدای بازی استقلال تهاجمی شروع کرد و سعی کرد در دقایق اولیه بازی به گل برسد اما در یک ضد حمله گل اول را دریافت کرد، متاسفانه به علت نبود رافائل سیلوا در خط دفاعی، بازیکنان استقلال کمی ناهماهنگ هستند و همین ناهماهنگی باعث شده است تا حریفان بتوانند از خط دفاعی استقلال عبور کنند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: در نیمه دوم استقلال بازی را تهاجمی تر از نیمه اول شروع کرد و از همان دقایق اولیه نیمه دوم روی دروازه ذوب آهن خیمه زد تا کار این تیم سخت شود، در اواسط نیمه دوم آبی های پایتخت دست به تعویض زدند و با ورود آرمان رمضانی فشار آبی ها روی دروازه ذوب آهن بیشتر شد و در نهایت آنها موفق شدند برنده از زمین مسابقه بیرون بیایند.

سیدصالحی در مورد عملکرد خارجی های استقلال در این بازی گفت: ماشاریپوف بازیکنی است که در چند سال اخیر در تیم های حوزه خلیج فارس بازی کرده است و بسیار بازیکن با تکنیکی است، از طرف دیگر گوستاوو بلانکو بیشتر قدرت بدنی بالایی دارد و سعی می کند در نبرد های تن به تن به خوبی بدن بگذارد و کار را برای مدافعین تیم های حریف سخت کند.

بازیکن سابق استقلال در رابطه با ضعف خط دفاعی استقلال بیان کرد: قبل از مصدومیت رافائل سیلوا و مهدی مهدی پور استقلال بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار داشت اما حالا با مصدومیت این دو بازیکن شاهد ایجاد فضا های زیاد در خط دفاعی استقلال هستیم، وقتی که یک تیم با سه دفاع بازی می کند باید سه دفاع وسط اش بسیار بازیکن های سرعتی ای باشند تا توپ پشت آنها ارسال نشود اما ما بار ها در این مسابقه دیدیم که دفاع استقلال از مهاجمین ذوب آهن عقب ماند.

پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال تصریح کرد: در این فصل چندین مرتبه شاهد جدال علی خطیر با جواد نکونام بودیم و این موضوع بسیار به استقلال ضرر زد ولی حالا مشخص نیست که تیم مدیریتی جدید استقلال چه رفتاری را با سرمربی خود دارد و باید همه چیز را موکول به آینده کنیم.

پرهام نوروزعلی کد خبر: 1229835 برچسب‌ها استقلال تهران فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • طلسم مدافع استقلال بالاخره می‌شکند! (عکس)
  • اختلافات بین کادر فنی و مدیرعامل به استقلال ضربه زد/ ناهماهنگی دفاع آبی‌ها در نبود رافائل سیلوا
  • اختلافات بین کادر فنی و مدیرعامل به استقلال ضرر زد/ ناهماهنگی دفاع آبی ها در نبود رافائل سیلوا
  • رونمایی از تیاگو سیلوا در پیراهن فلومیننزه / عکس
  • هیولا به فلومیننزه بازگشت
  • رسمی: کاپیتان چلسی همبازی مارسلو شد
  • رسمی؛ بازگشت تیاگو سیلوا به فلومیننزه پس از 15 سال
  • خداحافظی احساسی ستاره‌ای ۳۹ ساله با آبی‌های لندن؛ سیلوا چرا ۴ سال در چلسی ماند؟
  • تحسین لوکا مودریچ توسط نواک جوکوویچ و جود بلینگام: لوکیتا باورنکردنی است
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی