Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@20:34:51 GMT

رویکرد شورای ششم اصفهان عدم تصدی‌گری شهرداری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۳۶۶

رویکرد شورای ششم اصفهان عدم تصدی‌گری شهرداری است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر گروهی به واسطه نخبگان اجتماعی‌اش، می‌تواند سهمی در اداره شهر داشته باشند، گفت: رویکرد ما عدم تصدی‌گری شهرداری است و به دنبال گروه‌های مرجع اجتماعی هستیم که در شهر اصفهان سایر گروه‌ها را راهبری و فضای بانشاط و شادابی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی اظهار کرد:  در این دوره از شورا به دنبال تحقق شعار شهر زندگی هستیم، البته اصفهان شهر زندگی هست اما باید این جایگاه احیا شود و در کنار تلاش‌های ادوار گذشته، مولفه‌هایی که بیشتر مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی است تقویت گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از این مولفه‌ها ایجاد امید و شور و نشاط در همه اقشار و رده‌های سنی و گروه‌های توان‌خواه، تخصصی و... است. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کنار امید، به مسئله عدالت نیز تأکید داریم، گفت: برای ارائه خدمات و فرصت‌های برابر به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و بروز توانمندی‌ها و ایجاد شرایط برای گروه‌های مختلف نیازمند عدالت هستیم تا همه آن‌ها از فرصت‌ها برای انتقال پیام خود استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت توان‌خواهان در برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان بیان کرد: این اقدامات برای ما نیز یک گام رو به جلو است. از آنجایی که رویکرد ما عدم تصدی‌گری شهرداری است ما به دنبال گروه‌های مرجع اجتماعی هستیم که در شهر اصفهان سایر گروه‌ها را راهبری و فضای بانشاط و شادابی در شهر ایجاد کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم که هر گروهی به واسطه نخبگان اجتماعی‌اش، می‌تواند سهمی در اداره شهر داشته باشند.

وی افزود: در بخش حمایت از مجموعه‌های اجتماعی و فرهنگی از بدو حضور در شورا، دو میلیارد تومان از مصوبات دوره گذشته را برای اجرا پیگیری کردیم. در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری نیز ردیف مشخصی ویژه گروه‌های توان‌خواه وجود دارد که رویدادها و برنامه‌های خاص را شامل می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه رسانه ظرفیت خوبی برای بروز توانمندی‌های جامعه معلولان و توان‌خواهان است، خاطرنشان کرد: رسانه باید از اخبار خوب و مرتبط با دستاوردها، مهارت‌ها و توانمندی‌های معلولان پر شود و جامعه را باید از این منظر با توان‌خواهان آشنا کنیم. 

وی ادامه داد: امروز در جامعه به امید و انگیزه و نشاط نیاز داریم و از همین منظر به مسائل این حوزه نگاه می‌کنیم. انسان‌های توانمندی در این قشر حضور دارند که می‌توانند به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند.

صالحی تصریح کرد: مسائل این قشر باید به صورت تخصصی مطرح شود تا شهرداری و مدیریت شهری نواقص را برطرف کنند. ما باید در این راستا به سمت قهرمانان گمنام برویم، کسانی که در گوشه و کنار شهر حضور دارند و کمتر دیده می‌شوند. با این دو خط فکری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری وارد شده و راه را ترسیم می‌کنیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی صالحی شورای ششم اصفهان شهر اصفهان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان از نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح این منطقه خبر داد و گفت: عملیات نصب این پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از خدماتی که شهرداری این کلان‌شهر با همکاری سازمان فاوا و شرکت پست استان برای شهروندان در نظر گرفته است، نصب پلاک‌های آبی هوشمند است.

وی با بیان اینکه در گذشته پلاک‌ها دارای رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی بوده است، افزود: در حال حاضر با طراحی پلاک‌های جدید، استانداردسازی لازم انجام شده و از نظر زیباشناسی طراحی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند در اختیار شهرداری و اطلاعات و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده و پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند پستی تهیه و طراحی شده است.

زمانی با اشاره به اینکه از طریق این بارکدهای روی پلاک‌های آبی رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی که متناظر به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت با کیفیت‌تر نهاد و ارگان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به مزیت‌های پلاک‌های آبی رنگ هوشمند گفت: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک اتفاق افتد، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.

وی اضافه کرد: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر ارگان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.

زمانی با بیان اینکه تعداد کل پلاک‌های این منطقه بالغ بر ۵۰ هزار عدد است، گفت: تاکنون ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در سطح منطقه ۴ نصب شده است و عملیات نصب این پلاک‌ها تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای این طرح که در کل شهر اصفهان در حال اجراست، معاونت برنامه‌ریزی، سازمان فاوا و سازمان زیباسازی در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان دخیل هستند.

کد خبر 749218

دیگر خبرها

  • گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند