Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن دالوند روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت از ۲۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است که از این میزان، سه هزار هکتار بایر و ۲۳ هزار هکتار آن ظرفیت کشت انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای را دارد ولی به دلیل کمبود منابع آبی، تنها ۱۷هزار هکتار آن هرسال زیر کشت می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در استان تهران، شهرستان پاکدشت به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در شمال محور شرق کشور، از بحرانی‌ترین مناطق در دسترسی به منابع آبی است و واقع شدن فاز نخست طرح انتقال پساب تصفیه شده تهران در جنوب شهرستان، موجب شده که اراضی شمال این شهرستان نتواند از آب انتقال یافته استفاده کند که این امر موجب شده تا پنج هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی، بدون کشت باقی بماند.
دالوند خاطرنشان کرد: باتوجه به خشکسالی‌های رخ داده در سال‌های اخیر که بنابر نظر کارشناسان، در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده، امکان استفاده از منابع آبی سد ماملو برای ۲۶ روستای پائین دست این سد وجود ندارد و حقابه‌ای به این مناطق اختصاص پیدا نمی‌کند بنابراین تنها امید کشاورزان پاکدشت، اجرای کامل فاز دوم طرح انتقال آب به دشت ورامین و شهرستان پاکدشت است تا بخش مهمی از نیاز آبی منطقه برطرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت با اشاره به این که با اجرای این طرح ۱۳ مترمکعب در ثانیه آب وارد دشت ورامین می‌شود، گفت: اجرای این طرح ۱۲ سال به درازا کشیده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی همراه است که با تکمیل آن که با همت دولت سیزدهم قرار است تا پایان سال محقق شود، ۹ مترمکعب آب در ثانیه به صورت اختصاصی به کشاورزی پاکدشت تعلق می‌گیرد.
وی یادآور شد: با تکمیل این طرح قطعا دشت ورامین شامل شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به نگین سبز استان تهران در تولید محصولات زراعی تبدیل می‌شود و بسیاری از محصولات استراتژیک کشور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید داشته‌اند، تولید می‌شود.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پاکدشت تصفیه آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پاکدشت وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم پاکدشت تصفیه آب شهرستان پاکدشت هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ جلال یوسفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شده، و در مجموع پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن داریم.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول وجود دارد، هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های به منطقه صورت گرفته است و به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از روزهای ابتدای برداشت به کشاورزان و کمباین داران اطلاع رسانی شده است، کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران، گفت: در سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن دانه روغنی از مزارع کلزا برداشت شد که این میزان برداشت در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایای محصولات، کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری کنند

کد خبر 747991

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند