Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن داوری روز شنبه در نشست با ۱۰۰ تیم بازرسی بسیج برای نظارت ویژه بر نانوایی های مشهد در مجتمع آیه های این شهر افزود:آیا پروانه قصابی و میوه فروشی را با این قیمتها خرید و فروش می کنند؟ اما شغل نانوایی و پروانه این حرفه آن قدر می ارزد که تا چهار دست خرید و فروش می شود.

وی ادامه داد: ۲ نوع آرد به نانوایی ها عرضه می شود که نوع نخست به قیمت هر کیسه ۳۵۰ هزار ریال و نوع دوم نیز ۵۰۰ هزار ریال است حال آن که هرکیسه آرد در بازار ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خریداری می شود و اگر من و شما هم نانوایی داشتیم برای سود ۶ میلیون ریالی در هر کیسه وسوسه می شدیم در حالی که تولید نان از هر کیسه آرد ۸۰۰ هزار ریال سود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشهد گفت: در ساز و کار نظارتی جدید نانوایی ها ضرر نمی کنند چرا که ابتدا هدف این است که چرخ نانوایی را بچرخانیم از این رو ۳۰۰ نانوایی که کمترین تخلفات را در سطح شهر داشته اند انتخاب کرده و به آنان آرد اضافه می دهیم تا از ۶ صبح تا ۱۲ شب  نان تولید کنند و بازرسان هم باید مراقبت کنند که اینها حتی نیم ساعت هم در کار تعلل نکنند، چرا که با همین میزان تعلل می توان یک کیسه آرد را در بازار آزاد به فروش رساند و درآمد نامشروع ۶ میلیون ریالی کسب کرد.

داوری افزود: نانوایی ها در مدت پخت نباید توقفی به جز برای استراحت و صبحانه داشته باشند و باید طوری برنامه ریزی شود که شاطر و کارگر در سه شیفت فعالیت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون که تقاضای نان زیاد است پخت نان برای مردم در اولویت است و پخت و فروش نان برای رستوران ها و فروشگاه ها تخلف است.

پخت نان کنجدی و روغنی با آرد یارانه ای ممنوع است

فرماندار مشهد گفت: نان نباید به هیچ عنوان گران فروخته شود و پخت نان کنجدی و روغنی با آرد یارانه ای ممنوع است و اگر هم مشتری، نان کنجدی خواست باید صبر کند تا نان برای او اختصاصی پخت شود.

داوری افزود: امروز دولت تصمیم شجاعانه ای برای تغییر و تحول در امر اقتصاد گرفته تا بتواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد و هم اکنون دولت برای صیانت از این طرح دست به سوی بسیج دراز کرده است.

وی اضافه کرد: امروز مردم ما در عرصه اقتصادی دچار مشکل شده اند و یکی از موضوعاتی که مردم دچار مشکل شده اند عرضه نان است و افرادی فرصت طلب و سودجو ظرفیتی برای ایجاد نارضایتی در مردم فراهم کرده اند از این رو بنا را بر برخورد با این افراد گذاشته ایم.

شهرستان مشهد با داشتن حدود چهار میلیون نفر جمعیت، ۲ هزار و ۳۶۶ واحد نانوایی شهری و روستایی دارد و روزانه به طور میانگین ۸۵۰ تن آرد در نانوایی های این شهرستان توزیع می شود.

برچسب‌ها آرد مشهد دولت دولت سازمان بسیج مستضعفان نانوایی هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد مشهد دولت آرد مشهد دولت دولت سازمان بسیج مستضعفان نانوایی هدفمندی یارانه نانوایی ها نان کنجدی هزار ریال پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری

سرهنگ حمید عسگری در جمع فروشندگان و متصدیان اتحادیه پوشاک استان البرز ضمن تشریح طرح عفاف وحجاب با عنوان طرح نور گفت: این طرح با هدف حمایت از عفاف و پوشش اسلامی و مراقبت از کانون و بنیان خانواده از ۲۶ فروردین ماه اجرایی شده است. 
به گفته وی در اجرای طرح عفاف و حجاب محور کار اتحادیه پوشاک و لباس وفروشندگان ومتصدیان فروش وشاغلان در اماکن تجاری ومجتمع‌های تجاری هستند که ملزم به رعایت حجاب هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فروش لباس‌های نامتعارف که عمدتا بصورت قاچاق وارد کشور شده ممنوع است و استفاده از مانکن‌های زنده هم در اماکن ومجتمع‌های تجاری با پوشش‌های نامتعارف هم ممنوع است.
عسکری گفت: بکار گیری اتباع بیگانه در واحد‌های تجاری نیز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری