Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: «سید کمال‌الدین سجادی»، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه اقدامی که دولت در جهت کمک مالی به مردم می‌کند پسندیده و قابل تقدیر است، می‌گوید: «مسئله‌ای که وجود دارد و وقتی مردم ما را می‌بینند بیشتر گلایه می‌کنند این است که در اِعمال یارانه‌های جدید بی‌نظمی زیادی دیده می‌شود و اطلاعات به روز نیست و بعضی از افرادی که مستحق کمک حمایتی هستند شامل دریافت یارانه نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث می‌شود که اعتراض مردم بیشتر شود. دولت باید به سرعت اطلاعات را اصلاح کند. درواقع اگر بنا بر واریز یارانه حمایتی است درست و کامل و صحیح بریزند و اگر هم به کسی تعلق نمی‌گیرند واقعا به‌حق باشد. برای مثال، در همین سایت حمایت معیشتی، افرادی که حقوق کارگری دارند و مستاجرند شامل دریافت یارانه نمی‌شوند یا کسی که 10 سال پیش یک خودرو داشته هنوز آن خودرو جزو لیست دارایی‌ها اوست!»

سجادی با تاکید بر اینکه علاوه بر رفع سریع بی‌نظمی در واریز یارانه‌ها، به نظارت شدید و بی وقفه دولت بر بازار و قیمت‌ها هم نیاز است، می‌افزاید: «بسیاری از مردم جامعه ما به جز 10 تا 15 درصد، یا حقوق‌بگیرند یا درآمد بسیار محدودی دارند. در این وضعیت که مردم تحت فشار اقتصادی زیادی هستند، قیمت‌ها افسار پاره کرده و گرانی‌های روزافزون مردم را نگران‌تر می‌کند. دولت باید همه نیروها و امکانات خود را بسیج کند تا اجناس یک‌دفعه چند برابر نشود و نظارتش را بر قیمت‌ها تشدید کند. مردم برای ما مثال می‌آورند که چرا مرغ 30 هزار تومانی باید 60 هزار تومان شود. از آن طرف خود مرغدار بیان می‌کند که مرغ را به قیمت پایین‌تری از آنچه در بازار عرضه می‌شود از او می‌خرند. در این شرایط این سوال بزرگ برای مردم ایجاد می‌شود که چرا باید کالاها گران‌تر به دست آنها برسند.»

حق اعتراض از مردم سلب نشود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد رویکرد دولت نسبت به اعتراضات مردم به گرانی‌های اخیر هم می‌گوید: «در قانون اساسی ما آمده است که مردم حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند و دولت و مجلس و مسئولین نظام باید در برابر انتقادات و اعتراضات به‌حق آنها گوش شنوا داشته باشند. این موضوع در سیره حضرت علی (ع) هم آمده که خطاب به مالک اشتر فرموده‌اند زمینه اعتراض به‌حق مردم فراهم باشد. امری که در بیانات مقام معظم رهبری و صحبت‌های رئیس جمهور هم بر آن تاکید می‌شود اما متاسفانه ضد انقلاب در شرایطی که دامنه تحریک مردم بسیار پایین آمده، مردم را تحریک می‌کند. در این شرایط، وزارت کشور باید اعتراضات را مدیریت کند و صف کسانی که واقعا معترض هستند را از براندازان جدا کند منتها این باعث نشود که حق اعتراض از مردم سلب شود.»

 در ادامه سجادی به اعتراضات معلمین و بازنشستگان اشاره می‌کند و می‌افزاید: «واضح است که تورم و گرانی‌ها به اقشاری که درآمد پایینی دارند فشار زیادی وارد کرده و در این شرایط مردم تحت فشار چاره‌ای جز اعتراض ندارند. از جمله این اقشار، معلمین و بازنشستگان هستند که با برپایی تجمعاتی به دنبال ابراز خواسته‌های به‌حق خود هستند. در این شرایط باید زمینه اعتراض مسالمت‌آمیز آنها فراهم شود تا بتوانند حقشان را بیان کنند و دولت و مجلس هم باید صدایشان را بشنوند و چاره‌جویی کنند. درواقع، باید زمینه اعتراضاتی که مردم در آن مشکلاتشان را بیان می‌کنند و سخنرانی می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند و دولت را راهنمایی می‌کنند فراهم شود. حتی می‌شود به طور قانونی به این تجمعات مجوز داده شود و زمینه اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم در مکانی که مشخص است، فراهم شود، منتها این قضیه چون از حساسیت برخوردار است مدیریت بالایی می‌خواهد تا ضدانقلاب سوء‌استفاده نکنند. اما تا وقتی که پای عملیات خرابکارانه وسط نباشد، این حق نباید از مردم سلب شود.»

کد خبر 676389 برچسب‌ها اقتصاد - تورم يارانه معيشتي بازنشستگان کشوری اعتراض - تجمع - تحصن دولت سیزدهم رتبه‌بندي معلمان مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد تورم يارانه معيشتي بازنشستگان کشوری اعتراض تجمع تحصن دولت سیزدهم رتبه بندي معلمان مجلس شورای اسلامی زمینه اعتراض فراهم شود قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو دیدار در جشن روز کار و کارگر که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر دهدشت برگزار شده بود افزود: شهر دهدشت مشکلات عدیده ای دارد که یک شب و یک سال بوجود نیامده اما یقین بدانید با تلاش و همت پرسنل شهرداری و با جدیت کارگران و مسوولین شهرداری برطرف خواهند شد.

وی با انتقاد از مسوولین ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمت گذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسوولین شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می کند اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحماتی که متحمل شده، حمایت نمی شوند.

کد خبر 6093698

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد