Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله میخواهیم در رابطه با زبان R و داده کاوی و انجام پروژه های شبکه عصبی با زبان R صحبت کنیم و آشنایی در حد توان از نرم افزار R studio بدهیم.کاربرانی که برای اولین بار از نرم افزار R استفاده می کنند اغلب در مورد تفاوت بین R و RStudio سردرگم می شوند.

چه پروژه هایی را میتوان با R انجام داد؟

برای انجام پروژه R نیاز است اطلاعاتی را در رابطه با آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

R analytics تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار R است .همان طور که قبلا هم اشاره شد R یک زبان منبع باز است که برای انجام پروژه های آماری یا گرافیکی استفاده می شود. نرم افزار R اغلب در تحلیل داده های آماری و داده کاوی استفاده می شود. می توان از آن برای تجزیه و تحلیل، برای شناسایی الگوها و ساخت مدل های عملی استفاده کرد. نرم افزار R نه تنها می تواند به تجزیه و تحلیل داده های سازمانی کمک کند، بلکه میتواند برای ایجاد و توسعه نرم افزارهای کاربردی که تجزیه و تحلیل آماری را انجام می دهند نیز استفاده شود.

ویژگی های نرم افزار RStudio  

کاربرانی که برای اولین بار از نرم افزار R استفاده می کنند اغلب در مورد تفاوت بین R و RStudio سردرگم می شوند. RStudio در واقع یک افزونه برای نرم افزار R است. درواقع یکی از اصلی ترین ویژگی های نرم افزار R Studio این است که نرم افزار R را می گیرد و یک رابط گرافیکی بسیار کاربرپسند به آن اضافه می کند. بنابراین هنگامی که شخصی از RStudio استفاده می کند، همچنان از نسخه کامل نرم افزار R استفاده می کند اما به دلیل رابط کاربری بهبود یافته از قابلیت های بیشتری بهره می برد. در نتیجه هنگام استفاده از نرم افزار R  همیشه بهتر است که از RStudio استفاده کرد.

RStudio درواقع یک IDE برای نرم افزار R است. برخی از ویژگی های نرم افزار R Studio عبارتند از:

میز کار قابل تنظیم با تمام ابزارهای مورد نیاز برای کار با نرم افزار R در یک مکان (کنسول، منبع، نمودارها، فضای کاری، راهنما، تاریخچه و غیره).

دارای ویرایشگر تکمیل سازی کد (code completion).

 Rstudioکد را به طور مستقیم از فایل اجرا می کند.(یکی از پرکاربرد ترین ویژگی های نرم افزار RStudio)

پشتیبانی کامل از نوشتن اسناد Sweave و TeX

روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا می شود و دارای پورت FreeBSD است.

همچنین می تواند به عنوان یک سرور اجرا شود و چندین کاربر را قادر می سازد با استفاده از یک مرورگر وب به IDE RStudio دسترسی داشته باشند.

پیاده سازی الگوریتم های داده کاوی با نرم افزار R

داده کاوی روش های مختلفی را برای کمک به سازمان ها در طبقه بندی  داده ها ارائه می دهد.

برای انجام پروژه داده کاوی  نرم افزار R  یک ابزار مناسبی است. نرم افزار R  یک ابزار برنامه نویسی متن باز است، که توسط آزمایشگاه های بل Lucent Technologies  توسعه یافته است. دیتا ساینتیست ها

 (data scientist)، مهندسان یادگیری ماشین برای محاسبات آماری، تجزیه و تحلیل، و... کتابخانه های  نرم افزار R مانند Dplyr، Caret، Ggplot2، Shiny را ترجیح می دهند. هشت تکنیک داده کاوی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

مقایسه نرم افزار R با سایر نرم افزارهای داده کاوی

اگر کار با تجزیه و تحلیل داده ها را شروع کنید، متوجه خواهید شد که یکی از مهمترین مهارت ها مهارت در یک زبان برنامه نویسی آماری است. تحلیلگران داده از SQL  برای برقراری ارتباط با پایگاه های داده استفاده می کنند اما وقتی نوبت به مرتب سازی، دستکاری، تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها می رسد بهترین گزینه ها پایتون و R هستند.

پایتون و نرم افزار R هر دو زبان های رایگان و منبع باز هستند که برای داده کاوی بسیار مناسب میباشند و می توانند روی ویندوز، macOS و لینوکس اجرا شوند. هر دو می توانند تقریباً همه ی کار های تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دهند و همچنین هر دوی آن ها زبان های نسبتاً آسانی برای یادگیری هستند. با توجه به آمار چندین سایت محبوب برنامه نویسی مانند TIOBE،Stack Overflow ، PYPL و RedMonk پایتون زبان محبوب تری در سراسر جامعه فناوری است. اگرچه این امر لزوماً به معنای بهتر بودن آن نیست اما نشان می دهد که کاربرد گسترده تری دارد. و ممکن است جامعه قوی تری برای پشتیبانی و توسعه مداوم داشته باشد.

پیاده سازی شبکه عصبی در زبان برنامه نویسی R

شبکه عصبی درست مانند یک سیستم عصبی انسان است که از نورون های به هم پیوسته تشکیل شده است. به عبارت دیگر یک شبکه عصبی از واحدهای پردازش اطلاعات به هم پیوسته تشکیل شده است. شبکه عصبی از پردازش موازی اطلاعات استفاده می کند که نقطه قوت این روش است.

یکی از بهترین ابزارها برای انجام پروژه های شبکه عصبی نرم افزار R studio می باشد که بسیاری از الگوریتم های جدید را نیز پشتیبانی می کند.

پیاده سازی شبکه عصبی در R به ما کمک میکند تا اطلاعات معناداری را استخراج کنیم و الگو های پنهان را از داده های پیچیده شناسایی کنیم. شبکه عصبی یکی از قدرتمند ترین تکنیک ها در دنیای علم داده به حساب می آید.

پیاده سازی شبکه عصبی در R بسیار آسان است. شما می توانید یک شبکه عصبی ساده را تنها با یک لایه پنهان با بسته nnet که به صورت پیش فرض با  Rاز قبل نصب شده است ایجاد کنید. اگر در بحث شبکه های عصبی تازه کار هستید R مکان بسیار خوبی برای شروع است اما برنامه های کاربردی  (deep learning)

نیاز به شبکه های عصبی پیچیده تری دارند. نرم افزار R چندین پکیج برای پیاده سازی شبکه های عصبی از جمله MXNet، darch، deepnet دارد. همچنین پکیج tensorflow می تواند برای پیاده سازی انواع مختلف شبکه های عصبی استفاده شود.

کدام زبان برنامه نویسی یا نرم افزار برای داده کاوی بهتر است؟

در حالی که پایتون یک هدف عمومی است، نرم افزار R تخصصی تر است و برای تجزیه و تحلیل داده های آماری و تجسم های بصری تر مناسب تر است. نرم افزار R برای مدیریت مجموعه داده های عظیم و پردازش های پیچیده از طریق RStudio ساخته شده است. syntax آماری آن برای محققانی که پیشینه آماری دارند بسیار ساده تر است.

دیتا ساینتیست ها  (data Scientist)که تجربه برنامه نویسی دارند و یا افراد تازه کاری که می خواهند در این زمینه تحقیقاتی انجام دهند باید نرم افزار R را بیاموزند. اگر به عنوان آماردان تجربه دارید ساختار نرم افزار R برای شما آسان خواهد بود.

یادگیری SQL برای تغییر داده های ساخته شده حیاتی است. زیرا دیتابیس هایی (database) وجود دارد که می توانند حاوی میلیون ها ردیف باشند، که یافتن دقیق داده های مورد نیاز را دشوار می کنند. SQL یک زبان پرس و جو  (query language)است که به شما این امکان را می دهد که داده های حجیم را تنظیم، مکان یابی و بررسی کنید. اگر از پایگاه داده های رابطه ای استفاده می کنید باید SQL را یاد بگیرید.

کافه پروژه ، مرکز انجام پروژه های  و داده کاوی در ایران :

سایت فریلنسینگ کافه پروژه یک سایت برون سپاری پروژه است که با داشتن هزاران مجری متخصص در حوزه ها و رشته های مختلف تبدیل به بزرگترین سایت بازار پروژه ایران تبدیل شده است.

در کافه پروژه شما میتوان هم کارفرما باشید و هم فریلنسر (مجری).اگر کارفرما هستید میتوانید رزومه و فعالیت های مجریان مختلف را مشاهده نمایید و با توجه سابقه آنها و نظرات کارفرمایان دیگر در رابطه با پروژه هایی که انجام داده اند به راحتی از توانایی های آنها باخبر شوید.در کافه پروژه بر خلاف اکثر سایت های سفارش پروژه شما می توانید با مجری بصورت مستقیم در رابطه با پروژه خود صحبت کنید و به توافق برسید.و درصورت پذیرش پیشنهاد مجری هزینه را در سایت گروگذاری نمایید و تا انجام کامل پروژه آن را در سایت نگه دارید و پس از اینکه خیالتان از بابت انجام پروژه خود راحت شد اقدام به آزادسازی مبلغ پروژه برای مجری نمایید.

به این دلیل میگوییم که سایت کافه پروژه مرکز انجام پروژه های R و داده کاوی است چون هزاران پروژه در این حوزه در آن انجام شده و بهترین برنامه نویسان را در خود جای داده است.

جهت ثبت نام در این سایت "کافه پروژه" را در گوگل جستجو کنید و در بخش ثبت نام اطلاعات خود را وارد کرده و شروع به فعالیت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09129540122 تماس بگیرید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه شبکه عصبی گوگل منبع باز نرم افزار تجزیه و تحلیل داده ها ویژگی های نرم افزار پیاده سازی شبکه انجام پروژه نرم افزار R شبکه های عصبی نرم افزار R برنامه نویسی شبکه عصبی داده کاوی کافه پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ساکنان این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی با تأکید بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی لرستان از طرف وزارت متبوع افزود: تأمين پوشش ارتباطی دیگر روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم برای رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند