Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییس دانا موسس و مالک انتشارات نگاه با بیان این مطلب به خبرنگار فرهنگی ایرنا می‌افزاید: متاسفانه ملزومات کار کتاب دست عده ای دلال افتاده است. بهای زینگ، فیلم، مقوا و چاپ؛ ۵ تا ۶ برابر گران تر شده است. به زودی قیمت کتاب، وحشتناک می شود و باید دید آیا مردم دیگر قادر به خرید کتاب خواهند بود یا خیر؟

او با رد این گزاره که مردم ایران اهل مطالعه نیستند می گوید: ۵۹ سال است کارم در حوزه کتاب و ۴۹ سال است که انتشارات نگاه را تاسیس کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال هم تعداد زیادی کتاب چاپ کرده ایم و حتی یک نسخه اش هم در انبار باقی نمانده است و همه اش را خریده اند. حتی در این وضعیت گرانی های چند روز اخیر، شما می بینید همه وقتی از نمایشگاه خارج می شوند یک پاکت کتاب دستشان است. همین الان هم روزی نیست که ما ۲ تا ۳ کتاب را تجدید چاپ نکنیم.

رییس دانا ادامه می‌دهد: درست است که گرانی باعث شده است سرانه مطالعه و میزان خرید کتاب توسط مردم پایین بیاید اما مردم همچنان کتاب می خرند.

او استقبال امسال مردم از نمایشگاه کتاب را مناسب می داند و می افزاید: بعد از وقفه ای دوساله که به خاطر کرونا پیش آمد شاهدیم که استقبال مردم از نمایشگاه و همین طور غرفه ما بسیار خوب است. ما انتظار نداشتیم با توجه به اوضاع نامناسب مردم اقتصادی جامعه، مردم کتاب بخرند اما شاهدیم که مردم در این وضعیت هم کتاب می خرند.

رییس دانا یکی از راه های افزایش مطالعه توسط جامعه را کاهش ممیزی می داند و می گوید: در ضمن ممیزی نباید سلیقه ای باشد. وقتی می گوییم فرهنگ اولویت ما است باید ملزومات آن را هم فراهم کنیم. افزایش سرانه مطالعه یعنی کاهش جمعیت زندانیان کشور. دولت باید به ناشرین کاغذ بدهد و از آن ها حمایت مادی کند.

او می افزاید: یکی از مشکلات ناشرین، وجود دستفروشانی است که نسخه های تقلبی و غیرمجاز کتاب ها را در خیابان هایی مثل انقلاب می فروشند. خود من جزو صیانت اتحادیه ناشران هستم. ما مرتب انبار این کتاب ها را کشف و به مقامات ذیربط گزارش داده ایم. ولی متاسفانه اراده ای برای جمع کردن این کتاب ها نیست.

رییس دانا اضافه می کند: در میان کتب دستفروش ها، کتاب هایی یافت می شود که من اصلا می ترسم آنها را در دست بگیرم. یکی از این کتاب ها را نزد قاضی که فردی روحانی بود بردم و ایشان هم از محتوای آن تعجب کرده بود. به ایشان گفتم ما این ها را از انبار قاچاقچی ها کشف کرده ایم. شما باید برخورد کنید. ما که قدرت اجرایی نداریم.

او به چاپ نسخه‌های دیجیتال کتاب نیز اشاره کرده است و می گوید: چاپ کتاب دیجیتال تا پانصد نسخه به صرفه است و بیشتر از آن نمی صرفد و گران تمام می شود.

برچسب‌ها سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب کتابخوانی پروندهٔ خبری سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب کتابخوانی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب کتابخوانی رییس دانا کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توییتی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در صفحه توییتر خود چنین نوشت:

«علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228627 برچسب‌ها کتابخوانی یمن

دیگر خبرها

  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید