Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر، در یکی از نامه‌های علی دارابی به محسن منصوری آمده است: «در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی و ماده ۱۵ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی‌فرهنگی مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی‌تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «ملک واقع در خیابان امیرکبیر، کوچه کتانه، پلاک ۷۴» که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۹۷ مورخ دهم خرداد سال ۱۴۰۰ در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت قرار دارد و هرگونه دخل و تصرف، توسعه و مرمت یا بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.»

همچنین در پنج نامه مشابه دیگر قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به استاندار تهران مراتب ثبت پنج اثر در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی به شرح زیر ابلاغ شد:

۱. «ملک واقع در خیابان شهید معیری، خیابان صداقت، خیابان شهید پیران عقل، پلاک ۲۱» به شماره ۳۹۹ مورخ دهم خرداد سال ۱۴۰۰

۲. «ملک واقع در میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه تقی رفعت، کوچه رمضانیان، پلاک ۳۴» به شماره ۴۰۳ مورخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

۳. «ملک واقع در میدان امام خمینی، خیابان امیرکبیر، خیابان ایران، پلاک ۳۰ (واقع در حریم خانه امین‌الضرب)» به شماره ۴۰۴ مورخ دهم خرداد ۱۴۰۰

۴. «ملک واقع در خیابان مفتح جنوبی، روبروی دانشگاه تربیت معلم، کوچه واحدی، پلاک ۴» به شماره ۴۰۶ مورخ چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰

۵. «ملک واقع در چهار راه گلوبندک، کوچه معراج، کوچه شهید موسوی خلخالی، پلاک ۲» به شماره ۴۰۷ مورخ چهارم دی ۱۴۰۰

کد خبر 5489625 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت استانداری تهران خانه تاریخی ثبت ملی شهرداری تهران علیرضا زاکانی شورای شهر تهران شهردار تهران هفته سلامت شرکت مترو تهران یوسف نوری باستان شناسی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ذبیح الله خداییان یارانه بیمه فهرست آثار ملک واقع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • شرایط استرداد جرایم مالیاتی اعلام شد
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر