Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر پاکستان برای راه اندازی سه بازارچه مرزی بین دو کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «علیرضا پیمان‌پاک» در دیدار با «رحیم حیات قریشی» با مروری بر وضعیت تجارت دو کشور، از روند رو به رشد مناسبات ابراز خرسندی و بر افزایش سطح تجارت و رسیدن آن به رقم قابل توجه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو طرف همچنین در این دیدار از راه‌اندازی سه بازارچه مرزی طی ماه‌های آینده خبر دادند و توافق شد نخستین بازارچه در «ریمدان» افتتاح شود.

توسعه حمل و نقل بین ایران و پاکستان و ایجاد شرکت‌های مشترک حمل و نقل و استفاده بهینه از کریدور‌های شمال و جنوب و فرصت‌های جدیدی که در این عرصه ایجاد شده است، نیز مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار همچنین دو طرف با اشاره به استفاده از مکانیزم تهاتر و تبادل کالا در روابط تجاری دو کشور، بر اجرایی شدن سریع‌تر این مکانیزم در راستای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تبادلات تجاری دو کشور و حل و فصل بخشی از مشکلات بانکی در تبادلات مالی تاکید کردند.

بهینه‌سازی موافقت‌نامه تجارت ترجیحی و رفع مشکلاتی از قبیل کمبود برگه‌های صدور ویزا در زاهدان و تامین این برگه از طرف سفارت پاکستان نیز در این دیدار مطرح شد و سفیر پاکستان از حل و فصل هر چه سریع‌تر آن خبر داد.

دو طرف همچنین توافق کردند با تشکیل کمیته‌های فنی، موضوعات تهاتر و حمل و نقل را به صورت تخصصی مورد بررسی و مطالعه قرار دهند و ظرف روز‌های آینده گزارش‌های خود را به روسای دو طرف اعلام کنند.

به‌تازگی دولت پاکستان، مکانیسم تهاتر بین دو کشور را در چارچوب همکاری‌های اتاق بازرگانی زاهدان و اتاق کویته تصویب کرده و این نخستین باری است که دولت پاکستان اقدام به تصویب تهاتر می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازارچه مرزی تجارت ریمدان دو کشور دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان