Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@22:37:27 GMT

۴ روز بی‌آب در غرب تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۸۴۰۳

۴ روز بی‌آب در غرب تهران

همشهری آنلاین‌ـ ثریا روزبهانی: «موسی رحمتی» یکی از ساکنان شهرک در این‌باره می‌گوید: «مدام برای رفع این مشکل با سازمان آب تماس می‌گیریم و اعتراض می‌کنیم، اما آنها نه از زمان وصل مجدد آن حرفی می‌زنند و نه پیمانکار جوابگوی اهالی است. باید تا چه زمانی بدون آب شرب سر کنیم و منتظر باشیم که وصل شود؟ » آب شرب ساکنان منطقه ۲۲ پایتخت از طریق چاه تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه منطقه ۲۲ هنوز به شبکه آبرسانی شهری متصل نشده وقبل از اینکه شبکه آبرسانی به بهره‌برداری برسد، حجم زیادی تراکم فروخته شده ومالکان منتظرفعال شدن انشعاب‌هایشان هستند.»

عملیات اتصال آغاز شده

اکنون بعداز مدت‌ها انتظار با راه اندازی تصفیه خانه ششم، انشعابات برخی از شهرک‌های مسکونی به شبکه آب شرب شهر متصل می شود و از چند روز گذشته عملیات اجرایی اتصال آب شرب شهرک  شهید باقری از منبع به شبکه آبرسانی شهر آغاز شده است  «مهدی اعلمی» مجری طرح‌های آبرسانی مناطق ۲۱ و۲۲ تهران در پاسخ به این موضوع می‌گوید: «عملیات اجرایی لوله‌گذاری بیش از هزارمتر لوله ۲۵۰میلی متری چدن داکتیل در خیابان بیگدلی و بلوار پرواز منطقه ۲۲، شهرک یاس و کوثر تحت پوشش تصفیه‌خانه ششم قرار گرفتند.» اعلمی ضمن بیان اینکه با اجرای بیش از هزارمتر خط لوله بساط آبرسانی خصوصی شهرک صدرا نیز برچیده خواهد شد، افزود: «این عملیات به طول تقریبی یک کیلومتر با هدف تحویل‌گیری شهرک‌های آبرسانی خصوصی و تأمین و توزیع آب شرب با کیفیت، اجرا و طرح اصلاح و توسعه شبکه داخلی آن نیزبه اجرادرآمده است. همچنین با اجرای شبکه‌ای به طول بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متر همراه با ساخت حوضچه‌ها، شیرهای تخلیه هوا و اتصال به شبکه آبرسانی ساکنان پیکانشهر نیز به مشترکان تحت پوشش شرکت آبفای منطقه ۳ پیوستند.» تاکنون آب شرب این منطقه از طریق ۳۷ حلقه چاه و بخش دیگر آن از طریق طرح سلامت که در واقع آب غیرچاه است، تأمین می‌شود.

کد خبر 676351 برچسب‌ها منطقه ۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۲ شبکه آبرسانی شبکه آب منطقه ۲۲ آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی دیورش رودبار ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دولت نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_جمعه چهاردهم_اردیبهشت در جریان بازدید از پروژه در حال احداث سد دیورش رستم آباد از توابع شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سد مخزنی دیورش ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: افتتاح سد مخزنی دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه خواهد داشت و دولت نیز نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام و پیمانکار آن مشخص شده است و با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.

عباسی یکی از مشکلات منطقه رودبار و رستم آباد هدر رفت آب دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رودبار و رستم آباد در دستور کار دولت است تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش سه میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز ظرفیت ذخیره آب تا سه میلیون متر مکعب آب را دارد تا در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تاکنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع انجام شود.

کد خبر 750370

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک