Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کارگروه اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با صدور بیانیه‌ای به بیان نقطه‌نظرات خود درخصوص اقدامات اقتصادی اخیر دولت آیت‌الله رئیسی پرداخت.

در ابتدای این بیانیه شرایط کشور پیش از اجرای این طرح بررسی و بر ضرورت اقدامات اساسی در حوزۀ اقتصادی خصوصاً «توزیع عادلانۀ یارانه‌ها» تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروه اقتصادی شورای ائتلاف همچنین الزاماتی را که رعایت آنها منجر به اجرای موفق طرح دولت می‌شود برشمرده و توضیحاتی را دربارۀ وظایف هر یک از قوا و نهادهای رسمی کشور در اجرای بهتر طرح ارائه نموده است.

این کارگروه در پایان نیز اعلام آمادگی نموده است که ظرفیت شبکه منسجم نیروی انسانی شوراهای ائتلاف سراسر کشور را برای اجرای بهتر و موفق‌تر این طرح ملی فعال نماید.

متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است:

«با  انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور مردمی، فرصتی ارزشمند و امیدی وافر را در میان مردم بازآفرینی کرد تا نویدبخش آغاز بازسازی و نوسازی در ادارۀ کشور به امید فردایی روشن‌تر باشد.

 دولت سیزدهم در شرایطی پا به عرصه اقدام و عمل گذاشت که استکبار جهانی یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را جهت فروپاشی کشور تدارک دیده بود و اقتصاد کشور نیز از بیماری‌های مزمنی از جمله ناترازی نظام بودجه‌ای، ناترازی نظام بانکی، کاهش مستمر ارزش پول ملی و تورم دو رقمی رنج می‌برد.

 این تهدیدات در شرایطی رقم می‌خورد که راهبرد دولت گذشته، حل مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره به جای اتکا به توانمندی‌های عظیم مدیریتی و سرمایه انسانی از جمله وجود رهبری حکیم، جوانان عالم و بصیر، مدیران متخصص و متعهد، منابع سرشار مادی و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فراوان اقتصادی بود.

دولت مردمی آیت‌الله رئیسی با درک درست از ظرفیت‌های بی‌بدیل و فرصت‌های متراکمی که فراروی ملت ایران در دهۀ دوم انقلاب اسلامی قرار دارد، آستین همت را بالا زد تا در اقدامی جسورانه به درمان بیماری‌هایی بپردازد که سالهاست بر پیکره اقتصاد کشور جا خوش کرده و به اعتقاد قریب به اتفاق متخصصان اقتصادی باید درمانی عاجل برای آن اندیشید.

عملکرد این دولت تاکنون نشان داده است که رئیس‌جمهور و وزیران از شجاعت لازم برای اخذ تصمیم‌های تخصصی، هوشمندانه و مدبرانه در حوزه‌های مختلف برخوردارند.

 اقدام دولت سیزدهم برای «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از جمله تصمیمات بزرگ و شجاعانه‌ای است که پیش‌نیاز هرگونه اصلاح و افزایش تاب‌آوری و تحکیم ساختار اقتصادی کشور است. 

در روزهای اخیر با توجه به ورود دولت به موضوع اصلاح سیاست ارز ترجیحی، شاهد هجمه گستردۀ معاندان خارجی همراه با برخی از گروه‌های سیاسی داخلی غیرهمسو با دولت سیزدهم هستیم. شک نیست که مبنای تصمیم‌گیری در خصوص سیاست‌های یارانه‌ای باید مبتنی بر نگاه کاملاً علمی، کارشناسی و نیز مبتنی بر تجربیات داخلی و خارجی باشد، لیکن زیر سؤال بردن اساس یک تصمیم علمی و کارشناسی و ایجاد فضای اضطراب و نگرانی در مردم مخصوصاً در فضای مجازی، خلاف منافع ملی و به دور از مسیر خیرخواهی برای مردم است. 

آنچه مسلم است؛ دولت مکلف است بر اساس مجوزهای صادره از سوی مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1401 کل کشور، برای تأمین کالاهای اساسی از طریق اختصاص منابع ارز ترجیحی در کنار اصلاح روش تخصیص منابع به حلقه پایانی مصرف‌کننده نهایی که همان توده‌های مردم هستند، اقدام کند و طبیعتاً این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی‌های اولیه و آماده نمودن زیرساخت‌های لازم برای تغییر این سیاست مهم اقتصادی توسط دولت خواهد بود.

به نظر می‌رسد در اصل موضوع اصلاح روش تخصیص منابع ارز ترجیحی و اختصاص آن به مصرف‌کننده به جای واردکنندگان برای جلوگیری از بروز فساد و رانت در اقتصاد کشور و جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی و فعال شدن واحدهای تولیدی مرنبط با تولیدات کالاهای اساسی و اصلاح سرانه‌های مصرف و بازتوزیع منابع به آحاد مردم، تردیدی وجود ندارد و تنها نگرانی عدم اجرای کامل سیاست‌ها به دلیل فقدان زیرساخت‌های ضروری برای اجرای این موضوع مهم و اساسی در کشور باشد.

کارگروه اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با استقبال از اقدام دولت سیزدهم در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، پیش‌نیاز موفقیت این جراحی بزرگ و حیاتی را در اجرای سیاست‌ها و الزاماتی می‌داند که مهمترین آنها به شرح ذیل است:  

1. اجرای یک طرح ملی نیازمند توافق و اجماع ملی است. لازم است همه ارکان نظام، قوای سه‌گانه و نهادها با هماهنگی، یکدستی و هم‌افزایی کمک کنند تا این جراحی بزرگ با کمترین درد، خونریزی و دوران نقاهت به سرانجام برسد تا دولتی که آبرو و اعتبار خود را هزینۀ چنین تصمیم بزرگی کرده است، بتواند لبخند رضایت و سلامت اقتصادی را بر لبان ملت فهیم و هوشمند ایران اسلامی بنشاند.

 2. تجربۀ موفق دولت سیزدهم در مدیریت کرونا نشان داد که می‌توان از این دولت انتظارات بزرگ برای حل مشکلات معیشتی مردم و ثبات اقتصادی کشور داشت. موفقیت در اجرای این طرح، نیازمند مدیریت و فرماندهی واحد در کشور است. دولت سیزدهم با تشکیل قرارگاه مرکزی، ضمن رصد مداوم آثار و تبعات اجرای طرح، اقدام به بسیج منابع ملی جهت اجرای هر چه دقیق‌تر آن نماید. 

3. آغاز رسمی تغییر سیاست تخصیص منابع ارز ترجیحی به مصرف‌کننده توسط دولت باید با اطمینان کامل از وجود زیرساخت‌های ضروری همانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان، زیرساخت‌های شبکه بانکی به ویژه بانک مرکزی و زیرساخت‌های شبکه توزیع کالاهای اساسی باشد.

4-اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که مورد اجماع کارشناسان اقتصادی و دولت‌های گذشته با گرایش‌های مختلف بوده، امروز به میدان محک و امتحان جریان‌هایی تبدیل شده که قرار است عیار فرصت‌طلبی سیاسی آنان از دغدغۀ تامین منافع ملی مشخص شود.  

لازم است دولت محترم با اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و ایجاد گفتمان مشترک میان مردم و مسئولین و تبیین آثار و پیامدهای مثبت این اقدام مهم ملی با صراحت و جسارت نسبت به اصلاح ساختار یارانه کالاهای اساسی اقدام نماید.

5. برای اجرای موفق این سیاست لازم است متولی مشخصی از طریق رئیس‌جمهور برای پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی و مردم تعیین گردیده تا تمامی تصمیمات ذیل مدیریت واحد در کشور (وحدت فرماندهی) برای این موضوع مهم و اساسی در نظر گرفته شود.

6. مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به اعلام موضع خود مبنی بر حمایت کامل از دولت در اجرای اصلاح سیاست‌های اقتصادی در صورت نیاز به اصلاح قانون بودجه یا سایر قوانین، همکاری لازم را با دولت سیزدهم به عمل آورده تا نتیجه آن بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی در حوزه مذکور باشد.

بر همین اساس از بقیه ارکان نظام بخصوص مجلس و رئیس مجلس که ثابت کردند برای حمایت از اقشار مستضعف جامعه تلاش می‌کنند انتظار می‌رود با مشورت به دولت برای اجرای بهتر این تصمیم همراهی کنند. همچنین دولت نیز خود را موظف بداند از نظرات کارشناسی و دقیق نمایندگان مردم در خانه ملت بیشترین استفاده را کرده و تصمیمات را با هماهنگی کامل مجلس اجرا نماید.

در پایان، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد همانگونه که ثبات و امنیت سیاسی و دفاعی کشور در سطح بین‌المللی با اتکا به توانمندی جوانان و بهره‌گیری از دانش، فناوری و نوآوری در داخل کشور، افزایش یافته، بنیان‌های اقتصادی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی با رویکرد اتکا به توانمندی‌های علمی، فناوری و نوآوری و مشارکت اقتصادی مردم، نخبگان و جوانان کشور، استحکام یافته و باعث مصونیت آن در برابر فشارها و تحریم‌ها خواهد شد.

بر این اساس ضمن حمایت از دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان خادم مردم ایران در حل مشکلات بجای مانده از سال‌های قبل، اعلام می‌کنیم شبکه منسجم نیروی انسانی خود در استان‌ها را برای موفقیت این طرح ملی فعال کرده و آمادۀ کمک‌های لازم برای اجرای بهتر این طرح ملی هستیم تا نگرانی‌هایی که نسبت به برخی ناکامی‌های احتمالی در رسیدن به اهداف وجود دارد برطرف شود.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مردمی سازی توزیع عادلانه شورای ائتلاف کالاهای اساسی شورای ائتلاف دولت سیزدهم اجرای بهتر برای اجرای ارز ترجیحی رئیس جمهور مردمی سازی یارانه ها سیاست ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز

به گزارش صدای ایران از اقتصاد ۱۰۰- بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک و رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است.

با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جمع منابع و مصارف تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که همان تبصره مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است، برابر ۷۵۸ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

با توجه به جدول زیر رقم ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و کالابرگ الکترونیک در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۴۳ هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان تعیین شده است.

در بخش درآمد‌ها نیز قرار است ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندسازی یارانه‌ها از محل فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی، ۲۷۵ همت از محل فروش داخلی گاز طبیعی و ۱۲۰ همت از محل فروش داخلی فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی شده است. /تسنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سومین مرحله از واریز یارانه مضاعف طرح فجرانه ۲۰ فروردین انجام می‌شود، گفت: در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

در ۲ نوبت اجرای این طرح، بیش از ۷۸ هزار میلیارد به سمت سفره غذایی مردم هدایت شده است و ۸۷ درصد مردم در نوبت اول از این طرح استقبال کردند.

سید رضا یحیوی درباره اجرای طرح فجرانه (کالابرگ الکترونیکی) اظهار داشت: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اسفندماه استقبال خوبی از فرایند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از کالابرگ انجام شد، افزود: مردم با استفاده از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی خرید‌های خود را از اسنپ مارکت و دیجی کالا به‌راحتی انجام دادند و بسته خود را از طریق پیک در منزل خود تحویل گرفتند.

مشاور معاون وزیر رفاه اجتماعی درباره میزان استقبال از طرح فجرانه کالابرگ گفت: در دوره نخست وازیر طرح فجرانه کالابرگ بیش از ۸۷ درصد مردم از یارانه مضاعف استفاده کردند. در مرحله بعدی که مربوط به اسفند ماه بود این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که دلیل کاهش آن نیز این بود که مردم درگیر خرید نوروز و سفر‌های نوروزی بودند.

یحیوی تاکید کرد: در این مدت استقبال دهک‌های یک تا سه درآمدی جامعه از این طرح، به بیش از ۸۸ درصد رسیده که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به اهداف خود که ارتقا امنیت غذایی دهک‌های درآمدی پایین بوده جامع عمل پوشانده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که از استقبال ۹۰ درصدی مردم از یک طرح صحبت می‌کنیم؛ یعنی توسعه طرح عالی بوده و دسترسی مردم به فروشگاه تا سطح روستا‌ها امکان‌پذیر بوده، تصریح کرد: در آخرین آمار مربوط به ۵۲ روز نخست طرح فجرانه، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان توسط دولت در قالب یارانه و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان آورده مردم را تشکیل داده که به این واسطه ۷۸ هزار میلیارد تومان در ۵۲ روز به سمت سفره غذایی مردم روانه شده و در کنار آن تولید داخل رونق گرفته و کارخانه‌جات غذایی هم توانسته‌اند تولید خود را افزایش دهند.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: علاوه بر این رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم و صاحبان فروشگاه‌ها نسبت به خرید اعتباری شکل گرفته است که این مهم نیز از دستاورد‌های دولت است.

یحیوی گفت: طرح فجرانه یک طرح سه ماهه است که دولت منابع خود را برای همین سه ماه تامین کرده است، اگر قرار باشد این مسیر ادامه پیدا کند، حتما در دولت مطرح و پس از آن اعلام می‌شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه خواهد داشت. در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات و با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ است که مابه‌التفاوت قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. /خبرآنلاین

یارانه نقدی جدید برای یارانه بگیران دهک ۱ تا ۷

یحیوی با بیان اینکه طرح فجرانه الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌ها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال زیادی روبرو بوده است، گفت: بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان منابع به روی سفره مردم نشسته و به عبارتی خانوار‌ها مشمول استفاده از آن هستند. علاوه بر آن، کارخانجات مواد غذایی نیز رونق پیدا کرده و با این طرح جلوی نقدینگی گرفته شده است.

یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک که از ۱۸ بهمن‌ماه و در آستانه دهه فجر آغاز شد، بیان کرد: در طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود. با این حساب یک خانواده ۴ نفره مجموعا با یارانه نقدی و یارانه تشویقی مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۰ هزارتومان در روز‌های آینده دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، از زمان اجرای طرح فجرانه دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع صرف کرده که این رقم همان اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه را از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌کند، توضیح داد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد.

استعلام یارانه نقدی تشویقی عید فطر با این کد دستوری

مردم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. اما خانوار‌ها آگاه باشند که در این طرح باید خودشان قیمت مبنای سبد را پرداخت کنند که برای جذب این ۲۲۰ هزار تومان باید کل سبد را خریداری کنند.

یحیوی با بیان اینکه طرح فجرانه الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌ها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ایجاد صف‌های طولانی و تخلف برخی فروشگاه و راندن مردم به حاشیه شهر برای خرید و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح، سوء استفاده و تخلفاتی صورت گرفت و چندین فروشگاه تخلف کردند که طی سه روز ابتدایی اجرای طرح، این فروشگاه‌ها شناسایی و مسدود شدند و امکان فروش کالابرگ از آنها گرفته شد.

به گفته یحیوی، در حال حاضر در این طرح ۲۱۰ هزار فروشگاه و دو فروشگاه بزرگ اینترنتی همچون اسنپ مارکت و دیجی کالا متصل به شبکه هستند که خدمات کالابرگی ارائه می‌دهند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طرح فجرانه ۴۴ هزار میلیارد تومان کالا خرید شده است، گفت: برخی فروشگاه‌ها تخلفاتی داشتند؛ به طور مثال مردم را مجبور به خرید از برند خاصی می‌کردند که این موضوعات تخلف است و خانوار‌ها با شماره‌گیری ۱۲۴ وزارت صمت می‌توانند آن را گزارش کنند. در صورت گرانفروشی نیز شهروندان باید تخلف فروشگاه را به سازمان تعزیرات گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز