Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:52:31 GMT

۱۸ سایت سرشماری پرندگان در اردبیل فعال است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۸۹۳۶

۱۸ سایت سرشماری پرندگان در اردبیل فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور بعد از ظهر شنبه در همایش روز پرندگان مهاجر در محیط زیست اردبیل اظهار کرد: حضور بیش از ۳۵ هزار پرنده مهاجر در تالاب‌های این استان در یک سال گذشته ثبت شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به ویژه شهرهای شمالی مانند پارس‌آباد و اصلاندوز در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد و تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندها، شالیزارها، حاشیه رودخانه‌ها و مزارع برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، زنگوله بال، خوتکا، پلیکان خاکستری، قوی فریادکش، اردک تاجدار، اردک سرسبز، اردک ارده‌ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک و باکلان بزرگ از جمله پرندگان مهاجر استان اردبیل هستند.

قاسم پور افزود: از این رو سال گذشته حضور بیش از ۳۵ هزار پرنده مهاجر در قالب بیش از ۹۵ گونه مختلف به ثبت رسید که برای زمستان‌گذرانی به تالاب‌های استان مهاجرت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه اردبیل ۱۸ سایت سرشماری پرندگان دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین جمعیت پرندگان شمارش شده به سایت‌های میل مغان، تپراق کندی و شورابیل اختصاص دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پایش و سرشماری پرندگان مهاجر سالانه در تالاب‌های استان اردبیل به منظور برآورد جمعیت و تنوع گونه‌ها، مقایسه جمعیت و تنوع پرندگان موجود در هر یک از مناطق تالابی، توصیف تغییرات حاصله در اندازه جمعیت، پراکنش جمعیت‌های پرندگان مهاجر آبی در راستای مدیریت بهینه، حفاظت از پرندگان مهاجر و ارزیابی اهمیت هر یک از سایت‌ها سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی صورت انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از عموم شهروندان و دوستداران حیات وحش خواست تا موارد مرتبط با شکار و صید غیرمجاز یا سایر تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

کد خبر 5489616

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست اردبیل سرشماری حیات وحش پرندگان حسن قاسم پور پرندگان مهاجر شهرستان پارس آباد شهرستان اصلاندوز تالاب رودخانه شالیزار شکار و صید بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا احتکار هدفمندی یارانه ها آمار کرونا کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه مشهد گروههای جهادی ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خراسان رضوی بسیج سازندگی سرشماری پرندگان پرندگان مهاجر استان اردبیل تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم