Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@11:18:24 GMT

نامه کارگران چغازنبیل و شوش به ضرغامی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۱۴۲

نامه کارگران چغازنبیل و شوش به ضرغامی

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این نامه که در مناسبت روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت‌ماه) برای ضرغامی فرستاده شده، ‌آمده است: «با گذشت بیش از صد سال از روز کارگر و اهمیت رسیدگی به وضعیت آن‌ها، کارگران شاغل در امور پایگاه‌ها انتظار توجه و رسیدگی بیشتری دارند. امام راحل (ره) هر روز را روز کارگر دانسته و ریاست‌جمهوری در بازدید از میراث جهانی تخت‌جمشید دستور پرداخت مطالبات و بررسی موضوع را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش نیز ایشان به تمام دستگاه‌ها و پیمارنکاری‌ها دستور عدم تعلل در پرداخت را دادند.

حفاظت و معرفی صحیح آثار تاریخی از ارکان اساسی توسعه پایدار گردشگری کشور است و مهمترین عامل حفاظت و نگهداری این آثار، کادر آموزش دیده و دلسوز این مجموعه‌ها است، اما بی‌پرده عرض کنیم گویا وضعیت‌مان هیچ اهمیتی برای مدیران ستادی نداشته و سال‌هاست حمایت‌ها در حد شعار باقی مانده است.

اصلا آیا تا کنون از شرایط سخت معیشتی پرسنل و نابرابری مدیریت مالی پایگاه‌های ملی و جهانی مطالبی به سمع شما رسیده است؟ آیا از وضعیت تورم و وضعیت اقتصادی جامعه اطلاعی دارید؟

در بازدیدهایتان بارها به اقدامات اساسی اشاره کرده‌اید و در ابتدا گمان بردیم شاید برای تغییر و بهبود امور آمده باشید، اما بد نیست بدانید برنامه بلندمدت و اساسی دارای الزاماتی است و به قول گفتنی مجموعه‌ای که نتواند در اولین گام به نیروهای خود رسیدگی کند مطمئنا در انجام اقدامات بزرگ با چشم‌انداز بلندمدت نیز توفیقی نخواهد داشت. اصلا بلاتکلیفی وضعیت پرسنل و تاخیرهای دائمی پرداخت حقوق خود یکی از نشانه‌های ضعف در مدیریتِ آثار تاریخی است.

پرداخت بی‌نظم و میزان اندک دستمزد در کنار نابرابری و تبعیض در تبدیل وضعیت استخدامی با دیگر نیروهای ادارات تابعه، بار خستگی‌مان را دوچندان کرده و در ادامه از حضور محترمتان درخواست رسیدگی به وضعیت استخدامی‌مان را داشته و امضاکنندگان این نامه درخواست دارند مدیران ستادی و استانی که در ایجاد وضعیت کنونی نقش مستقیم داشته و در بهبود اوضاع کوتاهی کرده‌اند شناسایی و پرداخت دستمزدشان با پرسنل این مجموعه‌ها همزمان شود تا شاید به درکی بهتر از وضعیت نیروهای این مجموعه‌ها رسیده و تلاش‌شان را برای حل مشکلات، مضاعف کنند.»

این نامه که از سوی کارگران دو پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و شوش (در استان خوزستان) امضا شده که اسامی و امضاها نزد این خبرگزاری محفوظ است.

این نخستین‌بار نیست که کارگران این دو پایگاه جهانی نسبت به وضعیت پرداخت حقوق و استخدام خود معترض شده‌اند. وضعیت در بسیاری از پایگاه‌های دیگر مشابه چغازنبیل و شوش است، بسیاری از آن‌ها نسبت به تاخیرهای طولانی‌مدت و پی‌درپی در پرداخت حقوق ماهانه و همچنین تبدیل وضعیت استخدام و قراردادها معترض هستند.

اعتراض به و ضعیت پرداخت حقوق و استخدامی کارگران پایگاه‌های میراث جهانی چغازنبیل و شوش درحالی است که به تازگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افزایش بودجه این وزارتخانه خبر داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چغازنبیل شوش کارگران چغازنبیل و شوش پرداخت حقوق پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌ نیروهای مسلح کشورمان بود که اجرا شد و ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد. - اخبار استانها -

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد، که با حضور استاندار، فرماندهی سپاه الغدیر و سایر مسئولان استان یزد برگزار شد با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پشتوانه امنیت و زینت حاکمان نظام هستند، اظهار کرد: این نیروی عزیز و قدرتمند نیاز به نیروی والاتری برای حراست و حفاظت دارد و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان یک نیروی مسیطر و مقتدر از جایگاه نیرو‌های مسلح حفاظت و صیانت می‌کند.

وی اولویت اول سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حفظ سلامت و صیانت از نیرو‌های مسلح و غیورمردان این سرزمین در عرصه‌های انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج، نیرو‌های امنیتی و وزرات اطلاعات دانست.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: در سایه‌سار سلامت نیرو‌های مسلح، جامعه به تعالی می‌رسد و این اقدام نیاز به تلاش و کار فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه با همراهی و دقت نظر سازمان قضایی، مجموعه حفاظت اطلاعات، مجموعه عقیدتی و سیاسی، نمایندگی، ولی فقیه در سپاه دارد.

نیرو‌های مسلح ایران پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند

وی با افتخار به اینکه نیرو‌های مسلح ما پاک‌دست‌ترین نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند، گفت: وقتی بتوانیم در یک سال اعلام کنیم که هیچ جرمی در مجموعه نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاده است خرسند خواهیم بود که وظیفه خود را درست اجرا کردیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در وصف مجموعه قضایی کشور، آن را دستگاه حساس و مهمی دانستند، اما سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را حساس‌تر دانستند، زیرا مخاطب آن نیرو‌های امنیتی و نظامی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر جرمی در بین نیرو‌های مسلح اتفاق بیفتد علیرغم تمام اقدامات پیشگیرانه و صیانت‌ها، مجازات این نیرو‌ها سنگین‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم بیشمار رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه گفت: طوفان وعده صادق که توسط سپاه اجرا شد تنها 10 درصد از ظرفیتی بود که برای شب عملیات مهیا شده بود و دو پایگاه مهم اسرائیل را مورد هدف قرار داد و خسارت‌های فراوان به تجهیزات آنان وارد کرد.

پورخاقان گفت: هدف این بود که 13 موشک مافوق صوت به مقر‌های مورد نظر اصابت کنند که این هدف محقق شد و مابقی عملیات برای انحراف دشمن بود و دشمن در این عملیات به شدت غافلگیر شد.

پورخاقان گفت: این عملیات حرکت ترکیبی از پهپاد‌های نسل اول و ساده بود و در آن از چند مورد پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک بهره گرفته شده بود و ما از تجهیزات هایپرسونیک فتاح 2 استفاده نبردیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یادآور شد: تحقق این دستاورد بزرگ سبب شد از آن زمان همه قدرت‌ها در لاک خود فرو بروند و متوجه شوند که نه تنها اسرائیل، بلکه آمریکا و هیچ قدرت دیگری حق نگاه چپ ندارد و معادلات جهانی تغییر یافت.

پورخاقان ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که قدرت ایران ظهور کرد و فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم از موشک‌های خود در میدان رزم واقعی استفاده ببریم و موشک‌های ما نمادی شدند و همچون شهاب سنگ‌هایی آسمان بیت‌المقدس را نورانی کردند.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصابات جدید و خداقوت به تلاشگران عرصه قضایی، اظهار کرد: ریاست سابق شورای قضایی در مدت خدمت خود همواره در شورای تأمین استان یزد پیشنهاداتی راه‌گشا ارائه کرده و ما در استان بهره زیادی از وجود ایشان بردیم.

وی گفت: جرم یک مفهوم نکوهیده است و این امر در بین نیرو‌های مسلح بر اساس سطح اختیاراتشان سبب می‌شود خسارت‌های این جرم‌ها بیشتر باشد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه قضایی باید برای صیانت از حقوق نیرو‌های مسلح نقش مهمی داشته و وظیفه سخت و دشواری را برعهده دارد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمت چندین سال مهدی تشکری در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد تقدیر و غلامعلی دهشیری رئیس سابق دادگستری استان یزد به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده