Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@04:57:32 GMT

کوه‌نوردان گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۵۴۶

کوه‌نوردان گمشده در ارتفاعات «خلنو» پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پنج کوه‌نوردی که در ارتفاعات «خلنو» واقع در رشته کوه های البرز مرکزی و در شمال روستای لالون (از توابع فشم) مسیرشان را گم کرده بودند؛ راه خود را پیدا کرده و در حال بازگشت هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، شاهین فتحی با اعلام خبر گم شدن ۵ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» از روز گذشته (جمعه) گفت: حوالی ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته طبق تماس با شماره ۱۱۲ و اعلام حادثه‌ای مبنی بر گم شدن ۲ کوهنورد در ارتفاعات «خلنو» که در منطقه البرز مرکزی قرار دارد بلافاصله امدادگران پایگاه شمیرانات به محل حادثه اعزام شده و عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش تیم اعزامی اول در ساعت ۵ صبح بی نتیجه ماند و گروه به پایگاه بازگشت افزود: در ادامه عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان گم شده، امروز صبح با مساعد شدن شرایط تیم واکنش سریع با بالگرد به محل حادثه اعزام شده و عملیات گشت هوایی را انجام دادند.

فتحی گفت: ساعتی پیش طبق تماس دریافتی از تیم ۵ نفره‌ای که به ارتفاعات خلنو صعود کرده بود مشخص شد این تیم مسیرش را پیدا کرده و در حال بازگشت است، خوشبختانه هر ۵ نفر هم در سلامت کامل هستند.

به گزارش ایران اکونومیست، خلنو، قله‌ای با ارتفاع ۴۳۷۵ متر است که در منطقه البرز مرکزی واقع شده است و بلندترین قله استان تهران است. خلنو و آزادکوه، هر دو حدود ۴۳۷۵ متر ارتفاع داشته و پس از قله دماوند و قله علم کوه سومین و چهارمین قلل مرتفع البرز مرکزی به شمار می‌روند.

قله خلنو در قلب رشته کوه های البرز مرکزی و در شمال روستای لالون (از توابع فشم) و منتهی الیه دره وارنگرود  قرار دارد. قله خلنو واقع در شمال شمشک و رودبار قصران، از شمال به دره رودخانه وارنگه‌رود، از شرق به دشت لار (محدوده‌ی لواسانات) و از غرب به‌وسیله خط‌الرأس هرزه‌کوه به منطقه دره رودخانه کرج متصل می‌گردد و از هر سو دارای شیب‌های تندی است.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمعیت هلال احمر استان تهران ، استان تهران ، دماوند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر استان تهران استان تهران دماوند استان تهران البرز مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

به گزارش «تابناک» به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما  مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت به ویژه در ارتفاعات استان تهران احتمال رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد گرد و خاک و وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب وجود دارد.

حامد یزدی مهر به همه شهروندان به ویژه ساکنان ارتفاعات استان تهران توصیه کرد به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها، صعود به ارتفاعات، کار درمناطق مرتفع و اسکان درحاشیه رود‌ها و مسیل‌ها خوداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر استحکام بخشی سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار تاکید کرد و از شهروندان خواست از قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

حامد یزدی مهر به کشاورزان نیز توصیه کرد برای نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در تهران!