Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرماندار مشهد مقدس گفت: سود واحدهای خبازی کم نیست چرا که اگر این طور بود پروانه نانوایی در مشهد مقدس بین ۶ تا ۱۰ میلیارد ریال به فروش نمی‌رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محسن داوری روز شنبه در نشست  توجیهی 100 تیم بازرسی بسیج برای نظارت ویژه بر نانوایی‌های مشهد مقدس که در مجتمع آیه‌ها برگزارشد با بیان این مطلب که شغل نانوایی و پروانه این حرفه آن قدر می‌ارزد که تا چهار دست خرید و فروش می‌شود اظهارداشت: سود نانوایی‌کم نیست و این که می‌گویند چون آب، برق و گاز گران شده است از این رو قیمت نان نیز باید گران شود صحیح نیست اگر این طور بود پروانه نانوایی در مشهد بین 6 تا 10 میلیارد ریال به فروش نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 2 نوع آرد به نانوایی‌ها عرضه می‌شود که نوع نخست به قیمت هر کیسه 350 هزار ریال و نوع دوم نیز 500 هزار ریال است حال آن که هرکیسه آرد در بازار 6 میلیون و 500 هزار ریال خریداری می‌شود و اگر من و شما هم نانوایی داشتیم برای سود 6 میلیون ریالی در هر کیسه وسوسه می‌شدیم در حالی که تولید نان از هر کیسه آرد 800 هزار ریال سود دارد.

فرماندار مشهد مقدس گفت: در ساز و کار نظارتی جدید نانوایی‌ها ضرر نمی‌کنند چرا که ابتدا هدف این است که چرخ نانوایی را بچرخانیم از این رو 300 نانوایی که کمترین تخلفات را در سطح شهر داشته اند انتخاب کرده و به آنان آرد اضافه می‌دهیم تا از 6 صبح تا 12 شب  نان تولید کنند و بازرسان هم باید مراقبت کنند که اینها حتی نیم ساعت هم در کار تعلل نکنند، چرا که با همین میزان تعلل می توان یک کیسه آرد را در بازار آزاد به فروش رساند و درآمد نامشروع 6 میلیون ریالی کسب کرد.

داوری افزود: نانوایی‌ها در مدت پخت نباید توقفی به جز برای استراحت و صبحانه داشته باشند و باید طوری برنامه ریزی شود که شاطر و کارگر در سه شیفت فعالیت کنند.هم اکنون که تقاضای نان زیاد است پخت نان برای مردم در اولویت است و پخت و فروش نان برای رستوران‌ها و فروشگاه‌ها تخلف است.

فرماندار مشهد مقدس گفت: نان نباید به هیچ عنوان گران فروخته شود و پخت نان کنجدی و روغنی با آرد یارانه ای ممنوع است و اگر هم مشتری، نان کنجدی خواست باید صبر کند تا نان برای او اختصاصی پخت شود.

فرماندار مشهد مقدس : 300 نانوایی ویژه فعال می‌شود/ از قطع سهمیه تا پلمپ کامل در انتظار واحد‌های متخلفخروج آرد و روغن از خراسان رضوی ممنوع شد/ شرط اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌هامعاون وزیر کشاورزی: نانوایی‌ها مجوز افزایش قیمت ندارند، حتی آزادپزها

داوری افزود: امروز دولت تصمیم شجاعانه ای برای تغییر و تحول در امر اقتصاد گرفته تا بتواند جلوی فساد اقتصادی را بگیرد و هم اکنون دولت برای صیانت از این طرح دست به سوی بسیج دراز کرده است. امروز مردم ما در عرصه اقتصادی دچار مشکل شده اند و یکی از موضوعاتی که مردم دچار مشکل شده اند عرضه نان است و افرادی فرصت طلب و سودجو ظرفیتی برای ایجاد نارضایتی در مردم فراهم کرده اند از این رو بنا را بر برخورد با این افراد گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار مشهد مقدس نانوایی ها هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟

تین نیوز

استاندار فارس ضرب الاجلی برای نصب دوربین های نظارتی در آزادراه اصفهان شیراز تعیین کرده است اما آیا این دوربین ها به توانمندی های شرکت های دانش بنیان داخلی که دوربین های آنها می تواند تلفات را 50 درصد و تصادف های مرگبار را تا 85 درصد کاهش دهد توجهی شده است؟

اتوبان اصفهان شیراز یک آزادراه تازه تاسیس است که هنوز دوربین های کنترلی و نظارتی برای آن تامین و نصب نشده است. به همین دلیل این اتوبان گاهی به جولانگاه متخلفانی تبدیل می شود که با سرعت های بالای 150 کیلومتر و 170 کیلومتر و حتی بیشتر در این محور تردد می کنند.

نبود دوربین های نظارتی در آزادراه اصفهان شیراز تصادف های مرگباری در این اتوبان رقم زده است و بیم آن می رود که تعداد این تصادفات در آینده بیشتر شود.

در فیلمی که در ادامه می بینید به این موضوع پرداخته ایم.  

آقای ایمانیه استاندار فارس خواستار تسریع در نصب دوربین های نظارتی شده و در این مورد ضرب الاجلی تعیین کرده است. سوال اینجاست که آیا از توان شرکت های دانش بنیان داخلی برای برطرف کردن نیاز آزادراه اصفهان شیراز به دوربین های نظارتی استفاده می شود؟


 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس