Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:43:21 GMT

«بادبادک‌ها» از کردستان به آمستردام هلند می رود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۹۸۹۰

«بادبادک‌ها» از کردستان به آمستردام هلند می رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیلم کوتاه بادبادک‌ها به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی در اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه کُردی آمستردام هلند به رقابت می‌پردازد.

 این فیلم بیش‌‌تر در هفتادمین فستیوال فیلم برلین جایزه و تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد و در بیشتر از ٤٠ فستیوال معتبر جهانى به نمایش درآمده و  جوایز متعددی را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جدیدترین فیلم کوتاه این کارگردان جوان با نام «دونده» نیز پنجم خرداد ماه سال‌جاری در شصت و دومین فستیوال فیلم جهانی «زلین» در جمهوری چک به رقابت می‌پردازد. 

در خلاصه داستان فیلم کوتاه بادبادک‌ها آمده است: «سرکوت پسربچه‌ای مرزنشین عاشق دختری می‌شود که آن‌طرف مرز زندگی می‌کند. او تلاش می‌کند که به‌واسطه بادبادک گمشده که به این‌طرف مرز افتاده است با دختر ارتباط برقرار کند.»

اولین دوره جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) در تاریخ‌های 13، 14 و 15 می 2022 برگزار می‌شود. این جشنواره توسط فیلم‌سازان هلندی-کُرد، Reber Dosky و Beri Shalmashi تأسیس شد. سالن هت کتلهویس در آمستردام به مدت سه روز میزبان آثار کلاسیک برنده جایزه و آثار ژانر کاوش استعدادهای جدید از کردستان است.
مأموریت AKFF این است که از آمستردام فیلم کُردی را در هلند به عموم مردم ارائه کند. فیلم‌هایی برای سینما دوستان، افرادی که از خاورمیانه در مورد این سینما کنجکاو هستند و هرکسی که می‌خواهد سفری خاص از سینما به دنیای فیلم کردی داشته باشد. AKFF در آرزوی تبدیل‌شدن به بستری برای تبادل دانش و تعمیق در بافت کردی از طریق فیلم است.

جشنواره فیلم کُردی آمستردام (AKFF) هرساله در ماه می، به مدت سه روز در پایتخت هلند  برگزار می شود. در این جشنواره  جدیدترین فیلم‌های بلند، مستند، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه کُردی و یا درباره  مسائل کُردی یا مرز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: حضور در جشنواره آمستردام فیلم کوتاه فیلم ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز میگوید: این جشنواره با نمایش 47 اسب اصیل کردی همراه بود.
مصطفی حق پرست افزود: در این رویداد سوارکارانی از استان های کردستان ، کرمانشاه ، کرمان ، آذربایجانهای شرقی و غربی ، اصفهان و اقلیم کردستان عراق شرکت داشتند.
رئیس هیات سوارکاری شهرستان سقز هم گفت: اسب کُرد به دلیل داشتن برخی خصوصیات بارز از جمله قد متوسط ۱۵۰ - ۱۴۰ سانتیمتر، بدن کوتاه و در مجموع عضلانی با زیر بند محکم، بسیار باهوش، مطیع، صبور و مقاوم در مسافت‌های طولانی، دارای سینه فراخ و به حد قابل قبولی عضلانی، پرنفس شناخته شده است.
لقمان حسنی با بیان اینکه اسب کُرد شامل سه تیره جاف، افشاری و سنجابی است افزود: این جشنواره نه تنها موجب توسعه ورزش سوارکاری و معرفی آن می‌شود بلکه در توسعه صنعت اسب بویژه اسب کُرد و توسعه صنعت گردشگری نیز تاثیرگذار است.
در استان کردستان حدود یک هزار و ۲۰۰ راس اسب وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ مورد آن ثبت و حدود ۲۰۰ راس نیز در مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی