Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@00:36:47 GMT

دستگیری یک کاوشگر غیر مجاز اشیاء تاریخی در باغملک

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۰۹۵

دستگیری یک کاوشگر غیر مجاز اشیاء تاریخی در باغملک

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رامین مکناوی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی باغملک طی یک ایست‌بازرسی در ورودی شهرستان موفق به دستگیری یک فرد خاطی شدند که قصد اقدامات مجرمانه در حوزه استحفاظی این شهرستان را داشت.

او افزود: «مبا تیزهوشی مأموران در جریان توقیف خودروی مشکوک با پلاک انتظامی ماهشهر، ضمن بازرسی، یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز کشف و ضبط شد و بلافاصله عوامل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی به محل اعزام شدند و از نزدیک موضوع را رصد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، قصد فرد خاطی برای انجام اقدامات مجرمانه در سطح شهرستان محرز شد که بر همین اساس، شکوائیه‌ای از سوی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان باغملک تنظیم شد و از راه مراجع قضایی موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.

او اضافه کرد: فرد خاطی به منظور تکمیل روند مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باغملک میراث فرهنگی حفار غیرمجاز اشیاء تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سپهر زارعی با اعلام این مطلب افزود: این اشیا به‌صورت اتفاقی توسط یکی از دوستداران میراث‌فرهنگی در شهرستان حاجی‌آباد به‌دست‌آمده است.

وی اظهار کرد: این آثار شامل سکه، انگشتر و مهر است که قدمت آن‌ها به دوران ساسانی، صفوی و قاجاریه برمی‌گردد.

زارعی بیان کرد: اشیا پس از بررسی نهایی به مورد مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

وی ضمن قدردانی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی تأکید کرد: جامعه محلی شهرستان حاجی‌آباد نسبت به اهمیت حفظ هویت تاریخی خود و شناسه‌های فرهنگی و تاریخی آگاهی دارد و همین مسئله موجب شده درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی حساسیت داشته باشند و منطقه هم تحت رصد یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد.

کد خبر 6092272

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی