Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:06:00 GMT

ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله رشت با جدیت ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۴۲۱

ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله رشت با جدیت ادامه دارد

سیدامیرحسین علوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سمپاشی، شن ریزی و آهک پاشی در محل دفن زباله در سراوان رشت روزانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از خطر رانش زباله نیز تعدادی چاه گاز حفر خواهد شد، افزود: به این ترتیب حفر چاه های خروج گاز در محل دفن زباله در سراوان رشت در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت بیان داشت: به زودی بعد از پوشش جبهه بالایی موضوع حفر چاه های خروج گاز برای جلوگیری از خطرات احتمالی انجام می شود و قرار است تا طبق برنامه در مدت یکساله این موضوع نهایی شود و در آن بازه زمانی استاندار گیلان برای معرفی لتدفیل جدید اقدام کند.

وی اظهار داشت: تا این زمان تلاش می کنیم با گسترش فعالیت های کارخانه کودآلی که طی حدود سه ماه آینده تکمیل خواهد شد، پردازش زباله را به یک هزار تن برسانیم.

شهردار رشت جداسازی زباله های خشک و تر از یکدیگر را مهم دانست و افزود: فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا باید از سنین پایین و در مدارس به کودکان آموزش داده شود.

وی از عموم مردم خواست تا در تولید زباله کمتر و تفکیک زباله های خشک و تر از یکدیگر همکاری کنند تا با مدیریت پسماند، مشکل زباله مرتفع شود.

شهردار رشت در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر گلایه مردم از متصاعد شدن بوی بد در محل دفن زباله با وجود سمپاشی های روزانه اظهار داشت: ساعتی قبل از این منطقه بازدید داشتم مشکلی در این ارتباط نبود و سمپاسی های روزانه جلوی بوی بد را گرفته است. 

وی بیان داشت: شاید بوی بد در محل دفن زباله به دلیل انجام عملیات عمرانی در این منطقه شامل برداشتن به ناچار زباله های کهنه، باشد که در مواقع ای موجب ایجاد بوی بد می شود. 

وی درباره گلایه مردم منطقه سروان از عدم جمع آوری به موقع زباله ها اظهار داشت: همانطوری که جمع آوری زباله ها در شهرها بر عهده شهرداری ها است در روستاها نیز بر عهده دهیاری ها می باشد، بنابراین مسئول و هماهنگ کننده جمع آوری زباله در روستای سراوان رشت جز تکالیف دهیاری منطقه است.

شهردار رشت بیان داشت: امروز به دلیل کمک به دهیاری سراوان، ماشین هایی را برای حمل زباله ارسال کردیم.

عملیات سازماندهی و بهسازی محل دفن زباله سراوان شهر رشت از حدود ١٨ روز گذشته با هدف کنترل شیرابه و پوشش آغاز شده است، .پوشاندن مخزن دفن زباله و کنترل شیرابه با مصالح خاکی و آهک و ضدعفونی از جمله برنامه شهرداری رشت برای بهسازی دفنگاه زباله در منطقه سراوان است.

جنگل‌های سراوان رشت با زیبایی‌های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و بوی تعفن آن، موجب نگرانی و ناراحتی مردم این منطقه شده است، محل دفن زباله رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است.

برچسب‌ها رشت شهرداری رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شهرداری رشت گیلان رشت شهرداری رشت گیلان محل دفن زباله سراوان رشت شهردار رشت زباله ها بوی بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک گفت: باتوجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه های سطح منطقه چهار اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد، از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه‌های سطح منطقه ۴ اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد آغاز شده و در همین خصوص در فروردین ماه سال جاری، هزار مترمربع سنگ فرش در خیابان امام خمینی (ره) اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در سطح این منطقه شهری طی اردیبهشت ماه سال جاری افزود: در راستای اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی، بهسازی جداول سطح منطقه با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری در دست اجراست.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک ادامه داد: در این خصوص بیش از ۲۰۰ متر طول جدول عرضی، کانیو، ایستاده در خیابان جهانگیری، میرزای شیرازی و تفرش اجرا شده است.

حبیبی ادامه داد: همچنین جداول کانیو واقع در خیابان شهدا کوچه ایمان به طول ۳۰ متر ترمیم و ۸۰ متر جدول تک ایستاده در خیابان میرزایی شیرازی کوچه انتظار، اجرایی شده است.

وی همچنین از اجرای ۳۰۰ تن آسفالت در سطح این منطقه شهری از ابتدا سال جاری در راستای بهبود و ارتقا سطح کیفی معابر خبر داد و گفت: از این حجم آسفالت پخش شده، شهرک قائم، خیابان ادبجو، جهانگیری و… از جمله محله‌هایی بودند که با درخواست شهروندان مورد بهسازی قرار است.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک تاکید کرد: طبق سنوات گذشته، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در بخش بهسازی و مرمت آسفالت معابر، ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 748506

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی