Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مسئولان این حوزه توانسته گام‌های خوبی را در عرصه تحقق سیاست‌های جمعیتی بردارد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از وزارت بهداشت، فاطمه محمدبیگی اظهار داشت: امروز سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و آغاز هفته ملی جمعیت است و به دلیل ارائه خدمات برای داشتن جمعیت سالم و پویا که مقدمه پیشرفت و توسعه است، از نیروهای حوزه سلامت تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در قانون جوانی جمعیت، بیشترین مواد قانونی مربوط به حوزه سلامت است و وظیفه حوزه سلامت، سنگین است.

محمدبیگی افزود: در ستادهای استانی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شده و در هفته ملی جمعیت، مشاوران امور بانوان ادارات جمعیت و کارشناسان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی، مشغول ترویج برنامه های آموزشی و فرهنگسازی در زمینه تحقق سیاست های جمعیتی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سایر دستگاه های اجرایی باید برای اجرای قانون جوانی جمعیت در مواردی مانند ارائه خودرو به مادران باردار، تامین زیرساخت های راه و شهرسازی و ارائه خدمات شهری، تامین مهدهای کودک و مراکز دوستدار مادر و کودک به وزارت بهداشت کمک کنند.

۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه هفته ملی جمعیت است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ، جمعیت ایران ، دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جمعیت ایران دانشگاه های علوم پزشکی سیاست های جمعیتی جوانی جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد