Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:13:49 GMT

تولد ۵۵ سالگی پیکان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۷۹۶

تولد ۵۵ سالگی پیکان برگزار شد

مراسم جشن تولد ۵۵ سالگی پیکان با حمایت ایران‌خودرو و حضور حدود ۴۰۰ دستگاه انواع خودرو پیکان از سراسر کشور در مجموعه تفریحی سرزمین ایرانیان (آیلند) تهران برگزار شد.

ایکوپرس- در این همایش که روز گذشته برگزار شد، حدود ۴۰۰ دستگاه انواع پیکان‌های کلاسیک و کلکسیونی تولید شده از مدل‌های جوانان، کار، تاکسی، دولوکس، اتوماتیک، پیکان موتور پژو و وانت از سراسر کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش به همت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی و کلوپ ملی پیکان با حمایت ایران‌خودرو برگزار شد.

این مراسم با حضور جمع بزرگی از علاقه‌مندان و پیشکسوتان بازسازی خودروهای پیکان و قهرمانان مسابقات اتومبیل‌رانی ایران که با این خودرو مسابقه داده‌اند، تنها دو روز پس از ثبت جهانی یک دستگاه پیکان به عنوان اولین خودروی کلاسیک ایرانی برگزار شد. این خودروی پیکان موفق به دریافت شناسنامه بین‌المللی از فدراسیون بین‌المللی وسایل نقلیه تاریخی (FIVA) شده است.

پیکان پرتیراژترین و مهم‌ترین محصول تاریخ صنعت خودرو در ایران بوده و اولین بار در سال ۱۳۴۶ به خطوط تولید ایران خودرو راه یافت. تولید انبوه پیکان در ایران خودرو موجب شکل گرفتن کارخانه‌های موتورسازی، گیربکس‌سازی و بسیاری از قطعه‌سازان کشور شده است و در حقیقت شکل‌گیری زنجیره تامین در صنعت خودرو مدیون تولید پیکان است.

این خودرو تا سال ۱۳۸۳ روی خط تولید قرار داشت و بسیاری از خانواده‌های ایرانی این خودرو را خریداری کرده‌اند. پیکان در سال های تولید از جمله مهم‌ترین خودروهای ناوگان حمل و نقل شهری کشور و خودروی خدمات در سازمان‌ها و ارگان‌ها بوده است.

کلوپ ملی پیکان که از زیرمجموعه‌های انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران به حساب می‌آید، به صورت رسمی مورد حمایت ایران خودرو قرار دارد. در حال حاضر پیکان از جمله محبوب‌ترین خودروهای کلاسیک موجود در ایران است که از نظر کیفیت بازسازی در سطح جهانی قرار دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ایران خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایران خودرو برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش