Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@23:30:05 GMT

دَه در دَه؛ مصلی مقبول ناشران افتاد + اینفوگرافی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۰۸۱۰

دَه در دَه؛ مصلی مقبول ناشران افتاد + اینفوگرافی

در نخستین آمایش ایرنا از ۱۰ ناشر فعال در بخش ناشران عمومی و ناشران کودک و نوجوان در یک تحلیل کلی این نتیجه‌گیری بازتاب داشت که مولفه‌ «محل برگزاری نمایشگاه» در قاطبه آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی عددهای خوب و عالی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات ایران اکونومیست، تحقق درستی و کیفیت هر نمایشگاهی چه در بُعد ملی و چه در حوزه بین‌المللی به مولفه‌های آمایش، پیمایش و نظرسنجی‌های وابسته به آن رخداد وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایران اکونومیست) بر آن شد تا با رصد مهمترین مولفه‌ها و مطالبات متکی بر خواست، نظر و نیاز مخاطبان در قالب نظرسنجی با ناشران حاضر در بخش‌های اقماری این رخداد بتواند سهمی مفید در ارائه کیفیت و قدرت برگزاری این دوره نمایشگاه بعد از دو سال وقفه به سبب ویروس کرونا در راستای رسالت رسانه‌ای خود ایفا کند.

بر این اساس مولفه‌های ۱۰گانه‌ای چون قیمت گذاری کتاب‌ها؛ میزان تخفیف؛ حضور مردم؛ چیدمان و دکور غرفه‌ها؛ خدمات جانبی؛ عملکرد برگزارکنندگان؛ موضوع نشست‌ها؛ تنوع کتاب‌های تازه منتشر شده؛ محل برگزاری نمایشگاه و میزان فروش را با ناشران حاضر در بخش ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، خارجی و بین‌الملل به تبادل نظر گذاشت.

در این نظرسنجی عدد ۱ نشان‌دهنده ضعیف‌ترین و عدد ۱۰ نشان‌دهنده عالی‌ترین رویکرد ناشران در مواجهه با مولفه‌های عنوان شده است.

هاشوری بر آرای ناشران حاضر در نظرسنجی

هاشوری بر آرای ناشران حاضر در نظرسنجی

در نخستین آمایش ایران اکونومیست از ۱۰ ناشر فعال در بخش ناشران عمومی و ناشران کودک و نوجوان در یک تحلیل کلی این نتیجه‌گیری بازتاب داشت که مولفه‌هایی چون «قیمت‌گذاری کتاب‌ها»؛ «میزان تخفیف» و «محل برگزاری نمایشگاه» در قاطبه آرای شرکت کنندگان در این نظرسنجی عددهای خوب و عالی را به خود اختصاص داده است.

اما نکته حائز اهمیت آن است که ناشران حاضر در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی تهران در مواجهه با مولفه «موضوع نشست‌ها» عموماً رویکرد خنثایی داشتند و حتی تعدادی از آنها نه تنها اطلاعی از موضوع نشست‌ها داشتند که به دلیل مشغله کاری روزهای نمایشگاه فرصت حضور در نشست‌ها را تا زمان نگارش این گزارش و تهیه این نظرسنجی پیدا نکرده بودند.

در نقطه مقابل مولفه‌هایی چون «خدمات جانبی»؛ «میزان فروش» و «عملکرد برگزارکنندگان»؛ نمرات متوسط را به خود اختصاص داده و گاه با برخی از نقدهای ناشران با عدد ضعیفی روبه‌رو شده است. 

البته نباید از خاطر دور داشت که استمرار این نظرسنجی طی روزهای آتی برگزاری نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایران اکونومیست) ادامه خواهد داشت. قطعاً طی روزهای پیش رو با گسترش دامنه ناشران حاضر در این نظرسنجی می‌توان به آرای قطعی و متقن‌تری دست پیدا کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بازار نشر ، اتحادیه ناشران و کتابفروشان ، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزاری نمایشگاه ایران اکونومیست ناشران حاضر بین المللی مولفه ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیش از ۱۰۰۰ عنوان از تازه‌ترین آثار منتشر شده در شعب نشر جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با موضوعات مختلف در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

رونمایی از چند عنوان تازه‌های نشر جهاد دانشگاهی، اجرای دو نشست تخصصی در زمینه کتاب، نشر و مطالعه، تجلیل از نویسندگان دانشگاهی در حوزه ادبیات پایداری و اجرای مناظره دانشجویی با موضوعاتی مرتبط با حوزه کتاب و نشر و مطالعه از مهمترین برنامه‌های ترویجی و فرهنگی این نهاد در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

غرفه‌های جهاد دانشگاهی را در نمایشگاه کتاب می‌توانید به نشانی غرفه۱: مصلای تهران سالن ناشران دانشگاهی، رواق غربی، سالن۲، راهروی F غرفه ۸۴ غرفه ۲: سالن ناشران عمومی، شبستان، راهرو ۱۷، غرفه ۳۶۰ پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درهای مصلی به روی مخاطبان سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب باز شد
  • در‌های نمایشگاه کتاب باز شد
  • درهای نمایشگاه کتاب باز شد
  • آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران/ درهای مصلی به روی بازدیدکنندگان باز شد
  • ۱۰ ناشر لاتین و ۳۱ ناشر عرب به نمایشگاه آمدند
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را