Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سی ان ان، پس از انتقاد سناتور های آمریکایی از ارزیابی نادرست نهادهای اطلاعاتی این کشور در خصوص افغانستان و اوکراین، جامعه اطلاعاتی این کشور به فکر بازبینی عمیق چگونگی ارزیابی های خود افتاده است.

کمیته اطلاعات سنا نامه‌ای محرمانه به دفتر مدیر اطلاعات ملی، وزارت دفاع و سیا ارسال کرده و  در آن گفته است که  این آژانس ها نتوانسته اند ارزیابی درستی از مدت زمان مقابله ارتش اوکراین با نیروهای روسیه و همچنین  مقاومت نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل طالبان پس از خروج آمریکا از این کشور، ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارزیابی های نادرست در کمتر از یک سال گذشته در دولت جو بایدن اتفاق افتاده است.

 منابع آگاه آمریکایی گفتند که کمیته اطلاعات سنا  روش ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی و فرضیات این آژانس ها را زیر سوال برده است.

منتقدان می‌گویند اگر جامعه اطلاعاتی ارزیابی می‌کرد که  اوکراین می‌تواند در مقابل روسیه مقاومت کند، ممکن بود آمریکا زودتر و با تسلیحات سنگین‌تر برای  تسلیح اوکراین اقدام می‌کرد.

در روزهای منتهی به آغاز جنگ در اوکراین، جامعه اطلاعاتی آمریکا اینگونه ارزیابی کرده بود که کی یف ظرف سه تا چهار روز پس از تهاجم روسیه سقوط خواهد کرد.

سناتور آنگوس کینگ در طول جلسه با آژانس های اطلاعاتی آمریکا گفت: فکر می‌کنم  ما یک موضوع مهم را نادیده گرفتیم که می توانست تأثیر قابل ‌توجهی بر چگونگی این موضوع داشته باشد. اگر پیش‌بینی بهتری داشتیم، می‌توانستیم زودتر به اوکراینی‌ها کمک کنیم.

در مجموع، بازبینی و فشار از سوی سنا حاکی از اذعان داخلی دولت آمریکا به نیاز جامعه اطلاعاتی این کشور به تغییر نحوه قضاوت خود درباره قدرت نظامی کشورهای دیگر است.

در اوکراین، مقامات عموماً بر این باورند که جامعه اطلاعاتی به مزیت‌های نظامی متعارف روسیه توجه زیادی کرده و اهمیت انگیزه بالای اوکراین برای دفاع را نادیده گرفته است.

به گزارش ایرنا، "آوریل هاینز" مدیر اطلاعات ملی آمریکا به تازگی در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا این کشور  با بیان اینکه پیش‌بینی این جنگ دشوار است، مدعی شد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با یک ناهماهنگی بین اهداف خود و قابلیت‌های نظامی متعارف فعلی روسیه مواجه است.

وی افزود: ما بر این باوریم که این دوگانگی  موجب خواهد شد که روسیه به تصمیم‌گیری های موقتی‌ روی آورد. این تصمیم گیری ها با توجه به تغییرات داخلی مورد نیاز برای حفظ این جنگ و هم درگیری نظامی با اوکراین و غرب انجام خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا ادعا کرد: اگر پوتین به این نتیجه برسد که روسیه درحال شکست در اوکراین است، احتمال اتکای او به تمهیدات شدیدتر از جمله وضع حکومت نظامی، تغییر جهت تولید صنعتی یا اقدامات نظامی بالقوه تشدید کننده برای آزاد کردن منابع مورد نیاز جهت دستیابی به اهداف خود وجود دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

https://edition.cnn.com/۲۰۲۲/۰۵/۱۳/politics/us-intelligence-review-ukraine/index.html
 

برچسب‌ها سنای آمریکا تحولات اوکراین ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنای آمریکا تحولات اوکراین ایالات متحده آمریکا سنای آمریکا تحولات اوکراین ایالات متحده آمریکا جامعه اطلاعاتی جنگ در اوکراین اسفند ۱۴۰۰ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است

یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین اوضاع کنونی در خط مقدم نبرد با روسیه را از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «وادیم اسکی‌بیتسکی» جانشین سازمان اطلاعات نظامی اوکراین می‌گوید اوضاع در خطوط مقدم نبرد با روسیه حتی از زمان آغاز جنگ در فوریه سال ۲۰۲۲ هم دشوارتر است و حتی ممکن است بدتر از این هم شود.

این مقام اطلاعاتی اوکراین در مصاحبه با نشریه انگلیسی اکونومیست مدعی شد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به ارتش این کشور دستور داده پیش از جشن‌های «روز پیروزی» بر آلمان نازی در نهم می (۲۰ اردیبهشت) و یا قبل از سفر او به چین در هفته پس از آن، دستاورد میدانی داشته باشند.

اسکی‌بیتسکی در این مصاحبه گفت: «مشکل ما بسیار ساده است، ما سلاح نداریم. ما از قبل می‌دانستیم که ماه‌های آوریل و می زمان سختی برای ما خواهد بود».

این مقام وزارت دفاع اوکراین گفت او راهی را برای اوکراین متصور نیست که بتواند به‌تنهایی در میدان نبرد با روسیه پیروز شود.

او همچنین گفت حتی اگر اوکراین بتواند روسیه را به سمت مرزهای ۱۹۹۱ عقب براند، در این صورت هم جنگ به پایان نمی‌رسد.

اسکی‌بیتسکی معتقد است راه پایان این‌گونه جنگ‌ها، مذاکره است و در حال حاضر هر ۲ طرف در تلاش هستند تا پیش از برگزاری گفت‌وگوهای بالقوه آتی، «مطلوب‌ترین موضع» را اتخاذ کنند.

این مقام اوکراین در ادامه پیش‌بینی کرد که «مذاکرات معنادار» میان مسکو و کی‌یف تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود.

اسکی‌بیتسکی درباره اوضاع میدانی هم گفت: «ارتش روسیه دیگر مانند سال ۲۰۲۲ نیست و حالا مانند یک پیکره واحد و با یک برنامه مشخص و تحت فرماندهی واحد عمل می‌کند».

مقام اطلاعاتی اوکراین همچنین گفت روسیه در حال تدارک برای یک حمله در مناطق خارکیف و سومی در شرق این کشور است.

او پیش‌بینی کرد حمله اصلی به این ۲ منطقه اواخر ماه جاری میلادی و یا ماه آینده آغاز شود.

اسکی‌بیتسکی شمار نظامیان روس که در عملیات نظامی در اوکراین شرکت می‌کنند را هم ۵۱۴ هزار نفر عنوان کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه